  • 11. Data: 2007-11-17 16:06:25
    Temat: Re: Dziwne pytanie ale mnie nurtuje
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    D wrote:

    > zgadza sie- najwięcej banki, zarabiają na bonach skarb. i obligacjach
    > państwowych. W ten sposob państwo pozyskouj srodki na bieżące wydatki,
    > ale wpada w spiralę zadłużenia.

    Nie najwięcej, ale ryzyko wynosi 0%, dlatego banki chętnie inwestują.

  • 12. Data: 2007-11-18 02:34:01
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak w _bardzo_ _dużym_ skrócie, to aby udzielić kredytu, bank potrzebuje
    > depozytu ok. 9 razy mniejszego niż kredyt.
    >
    > Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak działają banki, skąd biorą pieniądze
    > na kredyty, to przeczytaj sobie książkę David Begg, Stanley Fisher,
    > Rudiger Dornbush "Ekonomia". Za moich czasów to była taki elementarz
    > ekonomii dla studentów kierunków nieekonomicznych.
    > No, ale jak się uczyć nie chce, to się potem pokrzykuje na usenecie
    > emocjonalnie.

    Problm w tym, ze nie chce mi sie wdawac w szegoly obliczania depozytow. Tak
    jak napisalem i jak ty rozszerzyles, bank z punktu widzenia ogolnego nie
    potrzebuje depozytu by udzielic kredytu.
    Jak zejdziemy na terminologie bankowa to nikt nas nie zrozumie:)) Juz coraz
    mniej osob na tej grupie kuma o czym mowa....

  • 13. Data: 2007-11-18 23:48:14
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 17 Nov 2007 07:42:14 +0100, Poldekk wrote:

    > Tak w _bardzo_ _dużym_ skrócie, to aby udzielić kredytu, bank potrzebuje
    > depozytu ok. 9 razy mniejszego niż kredyt.

    Wiem na czym polega mechanizm kreacji pieniądza przez banki i kłamstwem
    jest, że do udzielenia kredytu nie jest potrzebny depozyt.
    Mając depozyt 100 PLN bank może udzielić kredytu na 100 PLN pomniejszone o
    obowiązkową rezerwę. Następnego kredytu bank może udzielić dopiero na
    podstawie kolejnego depozytu - natomiast nie ma tutaj znaczenia czy będzie
    to wkład pierwotny czy wkład wtórny.
    Banki potrzebują depozytów, nie potrzebują gotówki.

> [...]
    > Rudiger Dornbush "Ekonomia". Za moich czasów to była taki elementarz
    > ekonomii dla studentów kierunków nieekonomicznych.

    Szkoda, że nie kazali wam tego czytać ze zrozumieniem.

    > No, ale jak się uczyć nie chce, to się potem pokrzykuje na usenecie
    > emocjonalnie.

    Dziękuję Ci za Twoją bardzo wnikliwą analizę. Szkoda tylko, że jest błędna.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 14. Data: 2007-11-20 19:07:29
    Od: d...@w...info

    Brawo,
    słucham tu wypowiedzi i płakać mi się chce.
    Ludki które twierdzą że bank nie potrzebuje depozytów aby udzielac
    kredytów to totalni laicy w sprawach bankowych a najwiecej sie
    wypowiadają.
    Bank musi mieć depozyty zeby udzielać kredytu i koniec gadki.
    Im większe kredyty tym większe rezerwy a brak depozytów rozpieprza
    bilans banku a co za tym idzie płynność banku "płynie"
    Oczywiście opisałem skrótowo ale i tak pewnie kilku pieniaczy nie
    mających pojęcia o działalności banków zacznie "dymić" i zasmiecać
    google swoimi wypowiedziami bzdurnymi.

    Naprawdę jeśli na czymś się nie znasz to nie pisz bzdur, poprostu
    spokojnie zapytaj a napewno ktoś kto się zna udzieli Ci informacji.

  • 15. Data: 2007-11-20 19:34:14
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 20 Nov 2007 11:07:29 -0800 (PST), d...@w...info wrote:

    > Naprawdę jeśli na czymś się nie znasz to nie pisz bzdur, poprostu
    > spokojnie zapytaj a napewno ktoś kto się zna udzieli Ci informacji.

    To do mnie? Bo odpisałeś na mojego posta...

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 16. Data: 2007-11-20 21:01:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    d...@w...info wrote:
> [...]
    > Ludki które twierdzą że bank nie potrzebuje depozytów aby udzielac
    > kredytów to totalni laicy w sprawach bankowych a najwiecej sie

    A bo im ktoś teorię na wykładzie wyłożył i teraz powtarzają ją bez
    zrozumienia.

    Im poszło o to, że jak pożyczę jednemu milion, a za rok drugiemu milion.
    To wcale nie muszę mieć 2 milionów w depozycie tylko trochę mniej, bo
    ten pierwszy milion już się trochę spłacił.

    W efekcie przy twórczej sprawozdawczości może ci wyjść, że miałeś 1.5
    mln w depozycie, a pożyczyłeś 2 mln.

    Tylko, ze najpierw trzeba to zrozumieć.

  • 17. Data: 2007-11-26 19:29:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 18 Nov 2007 02:34:01 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

    >Problm w tym, ze nie chce mi sie wdawac w szegoly obliczania depozytow. Tak
    >jak napisalem i jak ty rozszerzyles, bank z punktu widzenia ogolnego nie
    >potrzebuje depozytu by udzielic kredytu.

    Tylko równoważącego zobowiązania.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356