    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziwne pytanie ale mnie nurtuje`!!!
    Date: Wed, 14 Nov 2007 22:51:26 GMT

    Użytkownik <d...@w...info> napisał w wiadomości
    news:1195080072.342414.147840@50g2000hsm.googlegroup
    s.com...
    On 5 Lis, 22:59, "Jan-w" <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Zwykle wysokość oprocentowania, jest odwrotnie proporcjonalna do
    > wiarygodności
    > (także rozgłosu w danym kraju) banku. Ta reguła, dotyczy zresztą nie tylko
    > banków. Druga sprawa to okresowe promocje. Ten bank który ma teraz 5,5%
    > rocznie za 2 miesiące może je obniżyć do 3,5%.
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu
    > Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    Zwykle..
    nie masz racji.
    Jesli Bank chce sprzedawac duzo kredytow potrzebuje duzo depozytow
    to takie proste
    hmmm, no nie bardzo.
    Depozyt wcale dzis nie jest potrzebny do tego by bank udzielil kredytu.
    Kredyt jak sama nazwa wskazuje oznacza, ze cos dostajesz adwansem, czyli
    pozniej musisz to splacic (towarem lub pieniadzem). Tak wiec depozytem jest
    twoja przyszla splata:))
    Kazdy kredyt to nowy pieniadz na rynku im wiecej kredytow tym wiecej
    pieniedzy w obiegu. I tym samym bank wiecej zarobi:)))
    Najlepiej jak klient splaca dlugo i z problemami, bo wowczas nowy pieniadz
    krazy dlugo a caly czas kiedy krazy to zarabia:)
    Jak splacisz kredyt, to splacone pieniadze raz na zawsze znikaja z rynku. O
    ta splacona czesc jesli mniej pieniedzy w obiegu. Dlatego banki stosuja
    kary za przedterminowe splacenie.
    Oczywiscie, kredyt kowalskiego to jedynie jakis tam procent calosci,
    najwiecej bank zarabia na kredycie ktory zaciaga panstwo:) Jesli teraz
    zalozyc hipoteczna sytuacjie, ze prezesem NBP bedzie ktos bliski prezesom
    bankow w Polsce... to juz wiecie, ze bedzie duzo kredytow branych (splacaja
    obywatele w podatkach) tak jak pare lat temu, zwlaszcza, za rzadow AWS-UW
    kiedy to wzieto chyba 5 razy wiecej niz wartosc Gierkowskiej pozyczki z
    odsetkami w 1989 roku...
    Oczywiscie, wowczas ministrem finansow byl Balcerowicz a prezesem NBP
    Gromkiewiczowa-bufetowa, pozniej Balcerowicz byl prezesem NBP ale to pewnie
    przypadek....

    bilans najwazniejszy
    a nie bzdury i wiarygodnosci heh zapewne masz konto w pko bp albo bph
    i nigdy nie pomyslales o nowoczesnych bankach :)

    Moze i nie pomyslal, ale ty tez nie pomyslales jak nowoczesna bankowosc
    dziala... zreszta nie tylko nowoczesna:))