    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dopłacimy bezrobotnym do kredytów
    Date: Sun, 21 Jun 2009 14:22:21 +0200
    <h1gik6$fmd$2@news.interia.pl> <h1gklv$q4s$1@achot.icm.edu.pl>
    <h1go8l$mpn$5@news.interia.pl> <h1gq2g$hpr$1@news.onet.pl>
    <5...@o...googlegroups.com>
    <h1gu9d$ui2$1@news.interia.pl>
    <0...@t...googlegroups.com>
    <h1illd$gv8$1@news.onet.pl>
    <5...@n...googlegroups.com>
    <h1isdh$3vo$1@news.interia.pl>
    <7...@e...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <a...@o...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <9...@v...googlegroups.com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Tzn. nie dla dowodow osobistych. Przymusu posiadania "dowodow
    > osobistych" nadal nie ma.

    Teoretycznie, nie. Ale co komu z takiej teorii?

    > Co do przekraczania granicy, do niedawna przy przekraczaniu granicy
    > ladowej wystarczala twierdzaca odpowiedz na pytanie: "Czy jestes
    > obywatelem USA?" Od niedawna potrzebny jest paszport albo "passport
    > card".

    Czyli zauwazasz roznice?

    > Ale zdajesz sobie sprawe, ze linie lotnicze nie zatrzymuja manifestu -
    > z Twoim imieniem, nazwiskiem, obywatelstwem i numerem ID - wylacznie
    > do wlasnego uzytku?

    Tak, wiem, przekazuja je "w niektorych przypadkach" USA :-)

    > Kiedy przekraczales granice, czy zauwazyles ze po zabraniu Ci
    > paszportu/dowodu oficer imigracyjny/pracownik linii lotniczych
    > przesuwa go przez czytnik albo kladzie na skanerze?

    Typowo niczego takiego nie ma.
    Ani nie robia kopii np. pod stolem albo jawnie. Nie mowie ze nigdy, ale
    nie jest to standard. Bardzo czesto, zwlaszcza poza tzw. "krajami
    wysokorozwinietymi" zdazalo sie, ze tylko pokazywalem okladke paszportu,
    albo w ogole nic nie pokazywalem.

    > No tak, zawsze mozna wyslac ABW z wizyta do bylej minister, w trakcie
    > ktorej to wizyty byla minister "prawdopodobnie postrzeli się
    > śmiertelnie w klatkę piersiową".

    Co mnie obchodzi byla sluzaca z jakiejs mafii. "Zwykly szary czlowiek",
    ktoremu akurat przypadkiem wpadly w lapy "ciekawe" dokumenty nie bedzie
    sie bal ich wyslac np. do gazety. A gazeta nie bedzie sie bala ich
    opublikowac.

    Widzisz jakas drobna roznice?

    > Aha. I wszyscy chodzimy w gustownych oranzowych ubrankach i z obrozami
    > na szyjach. W przypadku jakiejkolwiek nielojalnosci czy
    > nieprawomyslnosci, obroze eksploduja. Osobiscie, co chwila zerkam
    > przez ramie czy FBI aby nie wywaza drzwi - bez nakazu aresztowania,
    > oczywiscie, tylko ot tak sobie, zeby mnie bardziej zastraszyc. ;DD

    Ale robisz cos, co mogloby byc powodem? Bo wiesz, jesli nie stanowisz
    zadnego zagrozenia dla Matriksa, to chyba nie jest dziwne ze nie masz
    sie czego bac. Komunisci tez nie wyciagali ludzi z domow na slepo, bo
    i po co.
    --
    Krzysztof Halasa