    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dlaczego WIBOR rosnie mimo niskich stop?
    Date: Tue, 5 May 2009 14:11:06 +0200

    "Maverick" <m...@p...fm> wrote in message
    news:gtpa3g$7do$1@inews.gazeta.pl...

    > WIBOR3M (taki o ktory Ci chodzi) oznacza % po krotym jeden bank pozyczy
    > drugiemu bankowi kase na 3m. Oczywistym minimum jest stopa - bo
    > bezpieczniej dac to do NBP, niz innemu bankowi (NBP nie upadnie). Roznica
    > miedzy WIBORem a stopami to zysk banku (odliczajac pewne koszty, typu
    > ryzyko, koszty operacyjne itp).
    >
    > Ograniczenia gornego nie ma - reguluje to rynek. A wiec skoro banki sobie
    > nie ufaja - to WIBOR moze byc i 8.0
    >
    > --

    widzi jeden z drugim co ma w "książkach" i wie dokładnie że "kumpel" od
    golfa ma to samo. Przecież obaj to bankierzy. To co sie tu dziwić że sobie
    nie ufają.
    RPP to jedno, WIBOR do drugie jak mówia przedpiścy. Kowalski nie ma dostępu
    do stopy referencyjnej, a spod NBP pogonia go pałami, wiec musi iść do
    WIBORowców a tu juz jest prywatny "byznes"..

    george