    From: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: DG a konto
    Date: Wed, 12 Jan 2005 12:54:30 +0100

    Użytkownik SebCz napisał:

    > A ZUSy to sie powszechnie placi z osobistych. Po co bylby taki ficzer w
    > niemal osobostym RORze, jakby to bylo sprzeczne z czymś tam? (to tak na
    > chłopski rozum) Moja księgowa tez nie ma obiekcji - to chyba może być, nie?

    Bo sa przypadki, kiedy rozne skladki ZUSowe (np. zdrowotna) placi sie
    dobrowolnie i bez zwiazku z jakakolwiek dzialalnoscia gospodarcza. Np.
    jesli zyjesz ze zgromadzonego kapitalu i nie jestes objety
    ubezpieczeniem ZUSowym (nie pracujesz, nie jestes na rencie lub
    emeryturze, nie prowadzisz DG), to mozesz podpisac umowe z NFZetem i
    oplacac ZUSowa skladke zdrowotna, zeby moc korzystac z "darmowych"
    uslug leczniczych. Jak ktos jest wariatem to moze sie jeszcze
    dobrowolnie ubezpieczyc w ZUSie emerytalnie i chyba nawet rentowo, ale
    tutaj pewien nie jestem.

    Swoja droga skladka zdrowotna dla dobrowolnych jest prawie dwukrotnie
    wyzsza niz dla przymusowych. Ciekawe nie? Na zdrowy komunistyczny rozum
    powinno byc odwrotnie.

    Bartol