eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet? › Re: Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
  • Data: 2020-04-12 10:47:22
    Temat: Re: Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 10:28:54 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Takie jeden polityk w telewizji twierdzi że się NIE DA
    >
    > Jak to jest?

    Miał rację, nie da się.
    Musi być "fizyczne" potwierdzenie tożsamości.
    Ale niekoniecznie "dedykowane" tylko i wyłącznie zakładaniu PZ - może być to, które
    odbyło się wcześniej np. w banku.
    Więc jeśli masz "fizycznie" potwierdzoną tożsamość w banku (odpadają więc konta
    zakładane przelewem) to bank może robić za pośrednika potwierdzenia tożsamości i
    możesz PZ założyć via bank - sam tak robiłem.
    Minusem jest powiązanie PZ z bankiem - do PZ logujesz się via bank, potwierdzenia SMS
    też via bank.
    Da się to potem "unormalnić", czyli rozdzielić PZ i bank - dostajesz osobne login i
    hasło do PZ, SMSy też przychodzą od rządu, nie od banku.
    Da się - ale to jest wielka walka, a ze się da wiem, bo prezes wygrał, ale się
    nawalczył.

    Reasumując - jeśli masz potwierdzoną tożsamość w banku, to możesz PZ via ten bank
    założyć "całkowicie przez internet".
    Jeśli nie masz, musisz fizycznie iść potwierdzić tożsamość z dowodem - chyba do US
    i/lub urzędu gminy.