  • Data: 2022-11-26 04:58:31
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25 lis 2022 o 17:54, Dawid Rutkowski pisze:

    > Jakiś czas temu była dyskusja o tym, że jakaś kobitka - żyjąca
    > "ekologicznie" - przyjechała samochodem do śmietnika za
    > biedronką, żeby wyciągać z tego śmietnika jedzenie.

    Nie 'żeby' -- kradła. Ileś razy udało się, aż wpadła.
    Chciała ponoć rozjechać interweniującego ochroniarza,
    ale ten w ciemię nie był bity [zbyt mocno] -- więc ją
    walnął gazem przez szczelinę w oknie drzwi jej samochodu...

    https://poranny.pl/interwencja-pod-biedronka-wziela-
    jedzenie-ze-smietnika-policja-ukarala-ja-za-kradziez
    -31latka-walczy-w-sadzie-o-anulowanie/ar/c1-17045955

    Chodzi o zdarzenie z 10 sierpnia br. Tego dnia Ewelina Głowacka
    podjechała samochodem na parking na zapleczu Biedronki przy ul.
    Transportowej w Białymstoku. Ze stojących tam kontenerów - jak
    wylicza - wygrzebała kilkanaście bananów, pomidory, marchewkę,
    trochę winogron, a także jogurty i śmietanę z rozerwanym wieczkiem.
    Produkty przełożyła do swojej skrzynki i wsiadła do samochodu.
    Wtedy zainterweniował ochroniarz. Wezwano policję. Ta wyceniła
    szkodę na 108,99 zł i wystawiła 200-złotowy mandat.

    Jedni okradają śmietniki, inni płacą za najtańsze bułki,
    ale zabierają drogie...

    Ileż razy w Chortenie qpowałem chleb wywalany do śmietnika...
    Ileś czasu może leżeć w sklepie -- później jest utylizowany;
    pod koniec dnia często jest wybór -- chleb żaden albo ze
    śmietnika za normalną cenę...

    Pani Ewelina jest doktorantką na wydziale polonistyki UwB
    i aktywistką klimatyczną. Mieszkanka okolic Białegostoku
    "skupuje" od kilku lat. Wpisuje się to w ruch freeganizmu,
    który sprzeciwia się konsumpcjonizmowi. Kobieta twierdzi,
    że z powodu wygrzebywania jedzenia ze śmietników nigdy nie
    miała nieprzyjemności. Aż do 10 sierpnia.

    Uczelnia broni swojaków -- trudno zgadnąć, co postanowi
    ,,niezawisły'' sąd zrośnięty z uniwersytetem i ,,miastem''...
    IMO doktorantka ma wygraną z definicji, chyba że policja
    znajdzie lepsze ,,uzasadnienie''. ;)

    Posłankę (Nowacką) można walnąć po oczach bezkarnie, ale
    nie uniwersytecką doktorantkę.

    > Widać w PL ludzie bogaci, że ze śmieci da się mieć samochód.

    Może samochody są tanie... ;)

    > I jeszcze go potem sprzedać po takiej samej cenie jak się
    > kupiło - podobno w DE kryzys,

    [po cenie śmieci?]

    > czyli nowy samochód nie co 2, a co 5 lat - i nie ma
    czego do PL sprowadzać, szroty pustkami świecą.

    Już niebawem średniak w Polsce zarabiać będzie ponad 100 kpln.
    Tak przynajmniej prawi [i sprawiedliwi?] nasz pan premier...

    --