eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
  • Data: 2019-10-31 14:22:05
    Temat: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 30 października 2019 18:19:09 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    sumie można, choć takie urządzenia "uniwersalne" niby łączą funkcjonalność - ale
    zwykle tylko postawową i dość marną, rzadko kiedy posiadają zalety urządzeń
    specjalizowanych - za to na pewno łączą wady.
    innych możliwości, jakie daje noszony w kieszeni komputer.

    > Ekhm!
    > Ale można mieć telefon z Androidem bez szpiegowskiego guana do Google i
    > używać bez problemu praktycznie wszystkich aplikacji :P

    Hmm, ale z androidem od producenta - ale bez konta google?
    To się daje robić, mam 3 serwisy, z których można ściągać apk oraz "APK instalera" -
    i to działa, zainstalowałem sobie np. peopay oraz iko, kiedy jeszcze nie chciały
    instalować się na tablecie ze sklepu google play, bo "urządzenie nie jest zgodne z tą
    wersją".

    Czy też każdy android "od google'a" szpieguje?
    Niezależnie od tego, że producent telefonu dorzuca swojego szpiega?
    Waniliowy android jest do używania (doświadczenie z nexus 7) - ale z "producenckimi
    pomysłami" często staje się niestrawny.

    > Problem zaczyna się troche z aplikacjami bankowymi, które radośnie
    > krzyczą, że urządzenie jest "niebezpieczne" jak się ma roota (o dziwo
    > jak używam przeglądarki na komputerze na koncie administratora to nie
    > widzą problemu ?\_(?)_/? ) i nie pozwalają na przykład używać płatności
    > zbliżeniowych...

    Ja się dziwię że mając root na androidzie nie można zrobić aplikacji takiego
    sandboxa, żeby nie wiedziała, że telefon ma roota.

    Zaś co do porównanania z przeglądarką - chybione, bo przecież komputerem nie robisz
    płatności HCE, a tylko tą funkcjonalność apki bankowe na telefonie z rootem
    wyłączają.
    A google pay na root'cie też nie działa?

    > Generalnie byłoby cudownie, gdyby ta "zła i okropna" UE wymusiła
    > sprzedaż telefonów bez ścierwa od googla - jak ktoś by chcial to by
    > sobie mógł zainstalować.

    No ale co byś sobie chciał na takiem "gołym" komputero-fonie zainstalować?
    Cyanogen mod? Trochę marny wybór modeli - albo robisz samemu port na zakupiony model
    i contrib do cyanogena ;>
    Więc do tego chyba daleko - póki co unia nie wymusiła nawet sprzedaży nowych laptopów
    bez windows - wobec czego "czyste" dostępne są tylko te z najniższych półek.