    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co zamiast Revolut
    Date: Fri, 9 Aug 2019 18:00:00 +0200

    W dniu 2019-08-09 o 15:58, xbartx pisze:

    > Ale bank może zrobić dokładnie to samo.

    Naprawdę? A na jakiej podstawie?

    > PL kantory są ok ale mi zarówno chodzi o wymianę jak i przelew poza PL i
    > tutaj już PL kantory się nie sprawdzają a raczej nie mają zbytnio takiej
    > usługi.

    Chyba się mylisz. Ja takich przelewów nie robiłem, ale wydaje mi się, że
    w przypadku kantoru Aliora nie ma żadnych ograniczeń. Oczywiście
    transfer za darmo jeśli przesyłasz walutę u nich wymienioną.

    > Wydaje mi się że mają po prostu procedury narzucone z góry i muszą się
    > stosować do prawa także pewnie muszą mieć jakieś papiery na wypadek
    > kontroli.

    Hmm... Ja nie znam chińskiego. Dziwnym byłoby otwierać się na rynek
    chiński - skan dowodu czy prawa jazdy to mogę sobie ew. sprawdzić, bo
    zazwyczaj wzór jest gdzieś publikowany, ale jak miałbym weryfikować
    rachunek od dostawcy energii w Chinach?

    W PL istotne dokumenty w j. obcym (np. właśnie dowód rejestracyjny
    samochodu) muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
    Zazwyczaj leży to po stronie osoby zainteresowanej.

    Tak anegdotycznie:
    "Przed Sądem Rejonowym w Toruniu zakończył się dzisiaj proces, jaki
    wytoczył szkole wyższej założonej przez ojca Tadeusza Rydzyka,
    wieloletni działacz Sojuszu Lewicy Demokratycznej, Marek Jopp. Sąd
    przyznał rację Joppowi, który nie został przyjęty na studia, bo nie
    dostarczył opinii proboszcza. Sąd orzekł, że Wyższa Szkoła Kultury
    Społecznej i Medialnej w Toruniu musi zapłacić Markowi Joppowi 5 tysięcy
    złotych odszkodowania i zwrócić koszty procesu, który z powództwa
    cywilnego wytoczył jej Jopp. Zdaniem sądu doszło do naruszenia zasady
    równego traktowania, a tym samym doszło do dyskryminacji powoda."

    Jak widzisz - to nie jest tak w PL, że sobie można żądać papierka
    jakiego się chce.
    "Choć Jopp dostał na początku informację o przyjęciu go w poczet
    studentów, to ostatecznie uczelnia zmieniła zdanie ze względu na brak
    zaświadczenia od proboszcza. Tego Jopp, jak twierdzi, nie mógł uzyskać,
    bo jest niewierzący. - Czuję się pokrzywdzony. Pozbawiono mnie
    możliwości dokształcania się - mówił we wtorek w sądzie. - Skąd pomysł,
    by to była opinia proboszcza? A może komendanta policji, burmistrza.
    Dlaczego proboszcz, który mnie nie zna? Na jakiej podstawie? - pytał Jopp."

    I teraz... Jak Ci ten Krzak z UK zablokuje środki, bo nie dostarczyłeś
    zaświadczenia od proboszcza to do kogo się odwołasz? ;-) Albo gdy Ci
    nakaże dostarczyć tłumaczenia dokumentów na j. angielski... Możliwości
    jest wiele. Co więcej - na tyle są uczciwi, iż sami o tym ostrzegają.

    > Te wszystkie firmy z UK mają licencję FCA https://www.fca.org.uk, więc
    > określenie "krzak z UK" nie do końca jest tu na miejscu.

    Nie wiem co warta jest taka licencja. Wydaje się, że niewiele skoro tak
    wyglądają ich "procedury".

    > Na razie testowo chcę sprawdzić przelew do Singapuru a potem się zobaczy.

    OK. Jestem bardzo ciekawy czy nadal to będzie działać - dla jasności:
    czego Ci absolutnie życzę! - przy obrotach kilkadziesiąt tysięcy GBP
    miesięcznie.