    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 3 Jan 2014 11:02:30 -0800 (PST)
    Subject: Re: Co w razie śmierci właściciela konta?
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 16:25:21 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

    > Czy ktokolwiek weryfikuje godzinę zgonu względem złożonych w tym samym
    > dniu dyspozycji?

    W przypadkach spornych. Np jest pełnomosnik do lokaty, (ale z reguły pełnomocnictwo
    takie wygasa z chwilą śmierci własciciela rachuku) i wypłacił środki posmierci
    włąsciele rachunku nie informując banku ze ten zmarł.
    I dopóki jest spokój wszystko będzie ok jednak jesli np spadkobiercy zmarłego zaczną
    drązyć temat to bedzie to weryfikowane. I jesli taki pełnomocnik wiedział że
    właściciel konta nie żyje a kasę wypłacił to będzie spór.
    Znam osobiście przypadek że własciciel konta cofnał pełnomocnictwo składając
    odpowiedni druk w jednym oddziale ale godzine później pełnomocnik wypłacił kase w
    drugim oddziale(tam jeszcze nie dotarło info o cofnięciu). Oczywiście wina banku i
    kasę na konto bank zwrócił a z nieuczciwym pełnomocnikiem bujał sie po sądach.

    > Lokaty - czy są z automatu zrywane, czy trwają do końca?
    W znanych mi przypadkach jesli bank dostanie akt zgonu(najczęściej od rodziny) to
    przelicza depozyty na dzień zgonu i wrzuca na nieoprocentowane konto.
    > Karty kredytowe - czy umowy są z automatu wygaszane? Skąd bank wie, że
    > klient zmarł?
    W przypadku depozytów akty zgonu wpływaja od rodziny co oczywiste;), w przypadku
    pożyczek często również ale też bank moze np dostać zwrotkę z poczty "adresat nie
    zyje" i wtedy bank występuje o akt zgonu i rozpoczyna postepowanie spadkowe aby
    ustalić spadkobierców jesli rodzina dobrowolnie nie chce podjąć spłaty.

    > Czy-co-tam-komu-się-jeszcze-nasunie?

    Powyższe na podstawie znanych mi przypadków ale czy tak jest we wszystkich
    instytucjach finasowych to oczywiście nie wiem.