    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Citibank] wymiana karty - koszmar
    Date: Mon, 5 Apr 2010 15:28:40 +0400

    n...@g...pl <n...@g...pl> dared to write:

    > W american style często z uśmiechem na twarzy robią/mówią coś 'dla dobra i
    > bezpieczeństwa' obywatela ;)

    W UK podobnie, tylko dodają bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For the convenience
    of Customers who are not able to make a phone call to the Bank we automatically
    deactivate the old card after 30 days from the date when the new card is despatched.'
    Klient tylko słucha i zastanawia się, czy aby dobrze zrozumiał - ale kiedy słyszy po
    raz n-ty o tym, jak bardzo bank (urząd, instytucja, rząd, itd itd.) dba o jego wygodę
    i bezpieczeństwo, przestaje się buntować i zrezygnowany grzecznie robi, co każą...

    > Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się
    > możliwości robienia przelewów między różnymi osobami fizycznymi (tego
    > samego banku... do banków trzecich nie wspominając.
    > U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płacąc kartą
    > kredytową... albo wysyłając czek ;)

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Chociaż, żeby uściślić, "wire transfer" istnieje w
    wielu bankach. Kosztuje coś 30 USD od przelewu. W Polsce to chyba nazywało się
    "przekaz telegraficzny" i wyszło z użycia xx lat temu.

    W amerykańskim systemie bankowości zadziwia mnie sposób "zabezpieczania" transakcji
    karcianych. Raj dla skimmerów: kart z mikroprocesorem nie ma, wprowadzają za to
    PayPass. Ponoć 75% fraudów karcianych na świecie zdarza się w USA.

    pzdr
    k.