  • Data: 2010-03-13 21:48:41
    Temat: Re: Będzie mniej bankomatów ?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Imiennika" news:3461.000007d0.4b9bd5e6@newsgate.onet.pl

    > A ja zastanawiam się o co ci chodzi ?

    A ja Ci wyjaśniam o co mi chodzi. Jak mnie pamięć nie zawodzi to o omawianym
    problemie sobie gaworzymy na grupie. Może nie jest to jakaś ogromnie żywa
    dyskusja w wyniku której na grupie londuje dziesiąt postów, ale jednak
    takowa ma/miała miejsce.
    Przy odrobinie chęci i częściowym stosowaniu się do zasad netykiety wypadało
    by przynajmniej na szybko przeglądnąć co się na grupie dzieje/działo
    przynajmniej na przestrzeni ostatnich dni a potem wklejać w nowym temacie
    linka do tego o czym zainteresowane (i nie tylko) osoby wiedzą.

    > Będziesz szukać bankomatu lub płacić prowizje za wypłaty.

    Nie, nie będę. Jeżeli mój bank sprawi, że w lokalizacji, w której
    najczęściej po tej stronie Odry wypłacam mamonę z maszyny, która w szeroko
    pojętym tego słowa znaczeniu skosi mnie prowizją za wypłatę to poszukam
    innego banku.
    Póki co mam ten komfort, że w okolicy mojego polskiego kwadratu mam maszynkę
    bekającego W, eCard, C4Y oraz bodajże 6 - 8 euronetów :)
    Rozumiem, że nie wszyscy mają taki komfort, co nie zmienia faktu, że
    omawiany problem jest IMHO za bardzo rozdumuchiwany przez media i podciągany
    do miana rasowej katastrofy. A prawda jest taka (zapewnie o tej
    dziennikarzyny bez powołania zapominają), że rynek nie znosi próżni. W
    wyniku tego stan, w którym dostęp do gotówki był by utrudniony nie trwał by
    w nieskończoność. Po przez np. następujące rozwiązania:
    1. wprowadznie lokalnej karty (mniej realne)
    2. ruch konkurencji (najbardziej realne)
    sytuacja szybko wróciła by do normy.
    A jeżeli ktoś w bankowości kieruje się niezrozumiałym jak dla mnie
    sentymentem to sam może być ewentualnie sobie winień, że bank go z uśmiechem
    na ustach puka :)

    Dodam również na zakończenie, że sieć z której wypłacał bym w ostateczności
    mamonę, właśnie się wycofała ze swojego kretyńskiego pomysłu limitowania
    kwoty wypłaty - a już byli w ogórku, a już witali się z gąską idąc na bój z
    organizacjami. Tradycyjnie wiele szumu o nic, a mizeria dziennikarskia
    tradycyjnie z błahej sprawy stworzyła katastrofę.

    Wsio. Miłej nocki. :)