    From: "Joanna" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banknoty 200 zł. Problem...
    Date: Tue, 17 Aug 2004 19:46:43 +0200

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message
    news:cdu1v6$fah$2@sunflower.man.poznan.pl...
    > Ja nie widzę żadnego powodu dlaczego prawo miałby zmuszać sprzedawcę
    > do wydawania reszty z tego co klient przyniesie.

    Takie prawo na pewno istnieje i na pewno sprzedawca ma obowiazek miec drobne
    (jego sprawa jak to zalatwi). Gdyby sie uprzec to nie moze Ci powiedziec
    "prosze pojsc rozmienic" tylko ma wydac reszte...
    Nie wiem w jakim przepisie prawnym jest to powiedziane, ale na pewno jest
    (kiedys o tym nawet w gazecie pisali).

    Natomiast jesli chodzi o obowiazek przyjmowania pieniedzy, to sklep ma
    obowiazek przyjmowac wszystkie pieniadze, ktore sa obiegowymi srodkami
    platniczymi w Polsce. Kiedys sie bawilam i "placilam" ozdobnymi monetami - w
    wiekszosci sklepow nie chcieli przyjmowac choc mieli taki obowiazek.

    Sytuacja w ktorej sprzedawca moglby ustalac jakie banknoty przyjmuje bylaby
    absurdalna: wyobraz sobie, ze ten przyjmuje tylko 10 zl, tamten tylko 100,
    inny tylko 50, a jeszcze inny tylko monety....
    Wydaje mi sie, ze jesli sklep nie chce przyjac opieniedzy to mozna
    zawiadomic Inspekcje Handlowa.

    Pozdrawiam,
    Joanna