    From: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Banki przykręcają firmom kurek z kredytami
    Date: Wed, 11 Mar 2009 10:09:14 +0000 (UTC)

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > Odciecie "firmy" od kredytu w momencie postawienie zobowiązania w stan
    > wymagalnosci ( wykorzystanie opcji call ) stawia firme w stan upadłości a
    > bank pośredniczący w dużym kłopocie ( koniecznosc zawiązania rezerw ).
    > Nie widzę tu "biznesu" ... no chyba że bank chce przejąc majątek i dalej
    > zajac sie produkcją szkła np.

    Nie chodziło mi spłatę kredytu bo tu firmy starają się kredyty spłacać.
    Tu chodzi o udzielanie nowych kredytów (wstrzymanie rozwoju gospodarczego).

    Nie wiem jak teraz ale jak ja miałem firmę to miałem potworne trudności
    z uzyskaniem kredytu obrotowego, inwestycyjny chętnie, obrotowy nie.

    Wiemy wszyscy dlaczego tak było.
    Kredyt inwestycyjny udzielano transzami, w ratach. Gdy inwestycja
    była już na ukończeniu banki ni stąd ni zowoąd żądały spłaty całości
    kredytu.
    Firma nie jeszcze nie zarabiała więc na ogół taki niesczęsny inwestor
    kasy na spłątę nie miał. Więc inwestycja szła pod młotek i za grosze była
    przejmowana przez ustalonych ćwoków, którzy już spokojnie mogli inwestycję
    dokończyć i zarabiać a nieszczęśnik miał do spłaty niekorzystnie zawarty
    kredyt.

    Jakież to było prymitywne. Polacy walczyli (i walczą) z polakmi.

    Andrzej.