  • Data: 2003-02-14 07:40:32
    Temat: Re: Awaria tokena ? (PKO SA)
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    p...@w...pl wrote in news:4650.0000111a.3e4c147b@newsgate.onet.pl:

    /ciach../

    > A mam takie pytanko: O co wlasciwie chodzi z ta synchronizacja tokena?
    > Z tego co zaobserwowalem, to co okolo kilkanascie sekund zmienia sie
    > odpowiedz na te same wpisywane cyfry. Jak sie do tego ma ta
    > synchronizacja? Ze niby co - czas w banku i w tokenie maja jakos byc
    > zsynchronizowane?! Przeciez to musi sie nie udac po pewnym czasie!

    Bez przesady, tokeny sa uzywane w roznych dziedzinach zycia i wiekszosc potrafi
    dzialac
    latami. Jest kilka rodzajow tokenow, jesli interesuja Cie szczegoly to poszukaj w
    literaturze
    fachowej, ew. archiwum grupy. Tokeny Vasco Data Security uzywane przez Pekao S.A.
    maja to do siebie, ze ich zegar jest wlasnie synchronizowany z zegarem banku i jesli
    token zacznie sie spieszyc/poznic to wynikaja z tego problemy. Sa rowniez inne
    rodzaje
    tokenow, tzn. takie, ktore na wprowadzony kod odpowiadaja zawsze tak samo (bez
    wzgledu na czas) i takie, ktore generuja kody co minute, same z siebie. Tych
    ostatnich
    rowniez dotyczy problem synchronizacji. Troche wiecej wiary w technike, zazwyczaj to
    dziala :-)

    > Tak na logikie - to algorytm w banku i tokenie wg jakiejs tam fukncji
    > przetwarza i weryfikuje wprowadzane liczby. Jak do tego ma sie czas w
    > tokenie???

    Ma sie do tego tak, ze jest dodatkowym parametrem, bez ktorego token nie jest w
    stanie wygenerowac poprawnej liczby w odpowiednim czasie.

    > Jesli jakos sie ma, to ten kto to wymyslil byl niezlym
    > optymista: token made in china i ma sie w nim nie rozjechac czas?

    Jesli firma Intel zlecilaby produkcje procesora w Chinach to nie kupilbys go, bo Made
    in
    China to szajs ? ;-)

    > Jesli to jest przyczyna, to praktycznie kazdy token po roku jest do
    > wymiany! Absurd!

    J.w.
    Zazwyczaj to dziala.

    > Jest to dla mnie lekko problematyczne, poniewaz zaproponowano mi
    > wizyte
    > w banku i nowy token - jest jednak maly problem -
    > jestem poza granicami Polski i mam 700km do banku :)

    Ja mam do banku znacznie blizej (jakies 700 metrow...), ale moj token majacy po 3
    latach objawy poczatkow rozsynchroznizowania zaczal znow dzialac poprawnie.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.