    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 7 Jan 2019 04:58:27 -0800 (PST)
    Subject: Re: Alternatywa serwisu bm.pl (opłacanie rachunków kartą)
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 13:02:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Powyżej wymieniłeś kilka czynności które powinienem zrobić, w Twoim tekście jest co
    najmniej kilka niezrozumiałych słów(PRP. oranżada itp)
    > Czyli musiałbym się doktoryzować jak założyć konto mamie, teściowi, doktoryzować z
    obsługi tego konta, ew zapytać gogle co to prp czy oranżada(bo że napój to wiem ale
    tego na myśli raczej nie miałeś)
    > Wolę więc zapłacić kilka zł miesięcznie dla BM.pl i mieć jak dotychczas. Jedna
    szybka płatność i kilkanaście rachunków opłaconych

    Jak kto nie chce, to zawsze wymyśli powód przeciw.
    Oranżada akurat niewiele ma do rzeczy, kluczowy w zdaniu był kurier, który w każdym
    banku sprawę załatwia tak samo - ogląda dowód i pokazuje, gdzie się podpisać (choć
    przyznam, że trafiłem na banki, gdzie musiałem sam to wiedzieć) - i wskazanie, że
    nawet osoba 60+ da sobie z tym radę.
    Ale dodatkowo oranżada to po trollowskiemu orange finanse, czyli po prostu mBank -
    mimo ich wysiłków, aby sprawiać wrażenie, że to "inny bank" (widać tak muszą - kiedyś
    mBank, multiBank i BRE to były "osobne banki", po unifikacji musieli sobie znaleźć
    coś nowego do ściemniania).
    Jako że mBank masz, to założyłem, że jesteś już w jego temacie doktorem i konto
    założyć umiesz, a tym bardziej obsłużyć, oraz przeczytać TOiP.
    google bardzo ładnie wyjaśniłoby PRP - to tzw. "podstawowy rachunek płatniczy" -
    pomysł unii na "wykluczonych bankowo".
    Założyć je może konsument, który w danej chwili nie posiada innego rachunku w żadnym
    banku. Ogólna zasada - jest darmowe z pewnymi ograniczeniami - np. darmowych jest
    tylko 5 przelewów w miesiącu - ale i z dodatkami w stosunku do standardowej oferty
    niektórych banków - np. w mBanku masz bezwarunkowo bezpłatną debetówkę i wypłaty ze
    wszystkich bankomatów (ale być może tylko 5 w miesiącu).
    Darmowe PZ chyba nie jest wymagane w ustawie - ale akurat mB je dodał jako bonus.

    A w jaki sposób ten bm.pl "ściąga rachunki od usługodawców"?
    Co trzeba mu podać, by był w stanie to robić?