    From: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Aliorowa Maestro za granicą... :(
    Date: Tue, 04 Aug 2009 14:18:23 +0200

    Michal pisze:

    > To znaczy co konkretnie?

    Między innymi po hiszpańsku "PIN Ostatnia próba" albo coś na zasadzie,
    że PIN nie potrzebny, po kliknięciu zielonego, oczywiście nie dawało
    rady. Zaś na Gibraltarze, po prostu "Card is VOID" i na wydruczku wołami
    VOID.

    > Zapewne znane z wielu innych kart i banków "PIN zablokowany" tylko w
    > różnych wersjach językowych. "Hit green" i do przodu.

    Zgadza się i jest to znany problem, ale to nie działało poprawnie -
    terminal kazał np. po takim czymś przejechać paskiem po czytniku
    (ciekawostka), potem znowu pin i w końcu odrzucał transakcję. Albo nie
    wymagał pinu i odrzucał transakcję, tak jak wyżej pisałem. No, różne
    rzeczy się działy, części komunikatów nie rozumiałem ja, części obsługa
    w sklepie (btw, przetragiczna w 99% przypadków, a myślałem, że w Polsce
    jest źle - teraz wiem, że w porównaniu z południem Hiszpanii to jest
    luksus obsługi klienta, nawet w zapyziałym spożywczaku ;) ).

    > Swoją drogą ja każdą odrzuconą bez powodu transakcję wyjaśniam w banku.
    > Na przestrzeni 2ch lat intensywnego korzystania z kart (koło 100
    > transakcji / miesiąc) miałem dwie takie sytuacje( w tym jedna z powodu
    > generalnego problemu z kartami w mbanku). Jeśli nawet nie uda się
    > wyjaśnić przyczyn odrzucenia to warto , żeby bank wiedział że gdzieś coś
    > jest nie tak. Co prawda ja płacę kredytową, ale przy chipie i PINie
    > online nie spotkałem się, żebym miał jakąkolwiek offline'ową transakcję.

    Mi się po prostu nie bardzo chce tego zgłaszać, ale może się zbiorę,
    tyle że musiałbym gdzieś wydłubać wydruki z nieudanych transakcji.

    > Bo nie ma problemu PINu offline/online.

    Dokładnie.

    > Własnie... ale KK Aliora obsługuje/posiada PIN offline? To nowość...

    Tak, działa to jak dla mnie losowo, ale działa czy w Polsce czy za
    granicą identycznie - raz offline raz online, ale pewnie w zależności od
    kwoty/terminalu czy innych czynników.

    Pozdr,
    Tomek