  • 1. Data: 2004-01-23 20:16:50
    Temat: RE: Produkt bankowy a usługa bankowa ?? W czym jest różnica??
    Od: w...@w...pl (Wojtek Frabinski)

    > Witam..Wiem tylko że usługa ma znacznie węższe znaczenie niż
    > produkt ale naprawde nie wiem cio uważa się sensum stricte za
    > usługe a co za produkt..Może ktoś miałby ochotę to wyjaśnić
    > podać przykłady??Pozdr..

    Niby proste pytanie ale prostej odpowiedzi nie dostaniesz :).
    Ja na wlasne potrzeby (ale mysle, ze podobne jest podejscie wielu
    bankowcow) przez produkt rozumiem to co bank "sprzedaje" - czyli to co
    ma jakąś włąsną nazwę, regulamin, ulotki, reklamy, plany sprzedaży. A za
    usługę uważam to co się w produkcie zawiera. Czyli np. produktem będzie
    konto czy karta, a przelew będzie usługą.
    Oczywiście taki podział nie jest sztywny bo czasem niekóre rzeczy trudno
    według tego jednoznacznie zakwalifikowac.
    W kazdym razie jest to podjescie praktyczne. Z drugiej strony mamy
    teorie. I tak na studiach podyblomowych z bankowoswci, na których
    obecnie jestem jest nieraz pod tym wzgleden niezly ubaw - bo tak:
    Jeden wykladowca, kloci się z nami, ze w ogole nie ma produktow
    bankowych, ze to tylko dziwny wymysl marketingowcow a tak na prawde sa
    tylko usługi (albo czynności) bankowe i podpiera się tu prawem bankowym,
    w którym rzeczywiście nic o produktach nie ma. Takie twiewrdzenie
    oczywiście napotyka spory opór słuchaczy bo 3/4 ludzi na co dzień
    sprzedaje lub tworzy produkty bankowe wiec trudno sie pogodzic z
    twierdzeniem, ze to czym się zajmuja nie istnieje :).
    Z kolei jeszcze inny wykladowca uzywa terminu "produkty bankowe" w
    szerokim znaczeniu i w ogóle nie wyróznia usług (wszysko jest
    produktem).
    Jeszcze inny, używa określeń produkty i usługi niemal zamiennie. A więc
    jest ciekawie :).

    --
    Wojciech Frabiński
    w...@w...pl

  • 2. Data: 2004-01-23 20:31:40
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > produktem).
    > Jeszcze inny, używa określeń produkty i usługi niemal zamiennie. A więc

    To ja żeby było jeszcze ciekawiej dorzucę, że spotkałem się z slangiem
    w którym produktem jest low-levelowy 'rodzaj rachunku' (różne produkty
    to np. 'ROR', 'rachunek bieżący firmowy', 'lokata 3MC o stałym o%waniu
    dla osób prywatnych', 'lokata 6MC o zmiennym o%waniu dla firm',
    'kredyt odnawialny IksYgrek', .......)