  • 11. Data: 2004-05-30 22:51:27
    Temat: Re: Pytanie wieczorowa pora
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> writes:

    > A jakie byłyby skutki, gdyby np. większość firm rozliczała się w walucie
    > obcej?

    Wiekszosc? To chyba byloby malo realne nawet gdyby byla taka mozliwosc,
    przynajmniej wzglednie szybko.

    Skutki dla tych firm bylyby glownie pozytywne - wyeliminowanie ryzyka
    kursowego zwiazanego w ogole z wahaniami kursow, a szczegolnie
    z mozliwoscia naglego spadku zlotowki po czyjejs rezygnacji, wypowiedzi
    itd. Wyeliminowanie kosztow przewalutowan w handlu z eurolandem.

    Natomiast panstwo (np. bank centralny) mialoby mniejszy wplyw na polityke
    monetarna. To mniej-wiecej tak jak w przypadku np. Rosji i jednostek
    umownych (nie wiem jak obecnie). Co oznacza tez, ze skutki ew. blednych
    decyzji bylyby bardziej ograniczone.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 12. Data: 2004-05-30 22:57:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "PshemeK" <p...@o...pl> writes:

    > Na pewno? A nie zabrania tego - jak ktoś już wcześniej zuważył - prawo
    > dewizowe?

    Mam wrazenie ze to zmienili od maja, teraz nie moga sie tak rozliczac
    tylko osoby (jakie by nie byly) prowadzace (obie) dzialalnosc
    gospodarcza.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 13. Data: 2004-05-31 16:54:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 May 2004 00:51:27 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >z mozliwoscia naglego spadku zlotowki po czyjejs rezygnacji, wypowiedzi
    >itd. Wyeliminowanie kosztow przewalutowan w handlu z eurolandem.

    No tak, ale czy te korzyści miałyby również firmy nie handlujące z zagranicą?

  • 14. Data: 2004-06-02 13:04:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> writes:

    > No tak, ale czy te korzyści miałyby również firmy nie handlujące z zagranicą?

    Oczywiscie. Chocby brak ryzyka, ze cena sie zmieni gwaltownie (a towar
    bedzie w magazynie). Wystarczy ze kontrahenci, albo ich kontrahenci
    handluja z zagranica.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH