    From: Josh01 <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Przelewy w Eurobanku
    Date: Mon, 15 Jun 2009 10:12:25 -0700 (PDT)

    WItam.
    Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi wyjaśnić w jaki sposób działają
    przelewy i zlecenia stałe w Eurobanku. Miałem zdefiniowane na dzisiaj
    (15.06.) dwa zlecenia stałe. Środków na rachunku bieżącym nie było
    wystarczającej ilości, aby te zlecenia wyszły, ale to było o godz.
    0:01, więc zrobiłem przelew wewnętrzny na odpowiednią kwotę między
    rachunkiem oszczędnościowym a rachunkiem bieżącym. To było jak
    napisałem o godz. 0:01. Niestety, saldo dostępne na rachunku
    oszczędnościowym pomniejszyło się o kwotę przelewu wewnętrznego, ale
    nie powiększyło się na rachunku bieżącym. Stało się to dopiero gdzieś
    ok. 7 rano. Niestety, zlecenia stałe nie wyszły pomimo już
    odpowiedniego stanu środków na koncie. Co najciekawsze - zleceń
    nigdzie nie było, ani w operacjach wykonanych, ani odrzuconych, a na
    liście zleceń stałych figurowały już te zlecenia z kolejną datą, czyli
    z 15.07. (bo są to zlecenia miesięczne). Eurobank odpowiedział pocztą
    wewnętrzną, że zlecenia są wykonywane jeśli są środki na rachunku i że
    sprawdzane jest to rano, a jak tych środków nie ma, to sprawdzane jest
    to jeszcze raz wieczorem. Na moje pytanie - co oznacza "rano" i co
    oznacza "wieczorem", otrzymałem magiczną odpowiedź "że to system
    sprawdza i nikt nie wie dokładnie kiedy to się dzieje".

    Może jakiś niecodzienny jestem, ale:
    1. jeśli robie przelew wewnętrzny to ten przelew powinien od razu
    znaleźć się na rachunku docelowym a nie po 7 godzinach
    2. jeśli przelewy na pierwszą sesję Elixiru zamykane są dopiero po 8
    rano w Eurobanku to "system" mógłby pracować nonstop i sprawdzać te
    salda, a nie "rano" i "wieczorem" (przykład:BZWBK - próba przelewu
    jest wykonywana stale aż do pojawienia się środków na rachunku albo aż
    do godz. 17, dopiero potem jest odrzucana).
    3. co to jest za magiczny system, o którego dokładnym sposobie
    funkcjonowania nikt w banku nie wie?

    Rozumiem, że aby mieć pewność, że zlecenie stałe w Eurobanku zostanie
    wykonane muszę zasilać konto w przeddzień operacji, bo inaczej nici z
    przelewu?

    Jako podsumowanie "ogromnej wiedzy" konsultantów Eurobanku dodam jak
    zakończyło się moje poszukiwanie przy pomocy ww. konsultantów
    "zaginionych" zleceń stałych. Kiedy już dowiedziałem się, że system
    sprawdza stan konta "rano" i "wieczorem", i wówczas "decyduje" czy
    zlecenie zrobi, czy też nie, postanowiłem nie czekać na ten
    "eksperyment ze sztuczną inteligencją" i ręcznie wykonać jednorazowy
    przelew na docelowe rachunki jeszcze przed południem, zamiast czekać
    na realizację zleceń stałych "wieczorem" (których nigdzie w systemie i
    tak nie było). Po godz. 14 zadowolony z siebie konsultant poinformował
    mnie, że przelewy, o które wcześniej pytałem zostały zrealizowane o
    tej i tej godzinie, i że wszystko jest już OK z moimi zaginionymi
    zleceniami stałymi. Ręce mi opadły.... Oni nawet nie zauważyli, że
    zrealizowane zostały bieżące przelewy, a nie zlecenia stałe i że
    zostały one wprowadzone doraźnie dzisiaj, a nie jako wcześniej
    zaplanowane operacje.
    Nóż się w kieszeni otwiera....
    J.