  • 1. Data: 2016-02-12 14:28:27
    Temat: Przechowanie kasy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Wpadło mi niespodzianie do rąk jakieś 50 tys zł. Mam zamiar stopniowo je
    wydawać w ciągu najbliższych kilku lat. Poradźcie, gdzie to trzymać żeby
    mi bank niespodziewanie nie zbankrutował no i żeby jakiś procent z tego
    był a nie tylko opłaty za konto i przelewy?
    PS. Ćwierkają wróbelki że DB bankrutuje a ja tam mam bieżące, z reguły
    puste konto :)
    --
    Jacek
    -Kto znalazł, ten już nie szuka, zgadza się? Choć ludzie często znajdują

  • 2. Data: 2016-02-12 14:46:00
    Temat: Re: Przechowanie kasy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]
    >tego
    >był a nie tylko opłaty za konto i przelewy?

    Pojsc do banku ... i kredyt zaciagnac na mieszkanie :-) ?
    Na wynajem oczywiscie.

    I to wcale nie taka niedorzeczna rada, choc roznie z tymi mieszkaniami
    moze byc :-)
    Ale roznie moze byc tez z odsetkami, wartoscia zlotowki, euro itp.

    >PS. Ćwierkają wróbelki że DB bankrutuje a ja tam mam bieżące, z
    >reguły
    >puste konto :)

    Jesli sie nic nie zmieni, to oszczednosci prywatne masz zabezpieczone
    do 100 tys euro, a nie tam drobnych 50kzl. Bankructwa banku nie musisz
    sie obawiac.

    W kazdym badz razie przyszlosc rysuje sie mocno niepewnie. Procenty w
    bankach beda raczej symboliczne.
    Wartosc zlotego - niepewna. Wartosc walut - tez niepewna :-)
    Moze w obligacje skarbowe ?
    A moze w akcje ? Po spadkach na gieldzie mamy dobry okres do kupowania
    ... ale moze to nie koniec spadkow :-)

    Za poprzednie 10 lat najlepiej wyszly zdaje sie obligacje, no i
    niektore fundusze. Niektore - a niektore polegly :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-02-12 16:46:55
    Od: Szymon <a...@w...pl>

> [...]
    > mi bank niespodziewanie nie zbankrutował no i żeby jakiś procent z tego
    > był a nie tylko opłaty za konto i przelewy?

    Kupić USD. Dziś jest po 3,93 i wiele przemawia za tym, iż będzie rosnąć.
    Dodatkowo założyć darmowe konto oszczędnościowe w PKO BP w USD. Dają na
    nim 0,75% rocznie (więcej niż na KO w PLN). Na tym koncie możesz dowolną
    ilość razy wypłacać w placówce. Jeden przelew w miesiącu na inne konto w
    PKO BP darmowy.

    Dolar jest aktualnie w dołku. Niedawno był po 4,15. Jeśli jednak
    skoczyłby "tylko" do 4,05zł to jesteś zarobiony lepiej niż na lokatach w
    PLN, a jeszcze bank Ci dopisze odsetki.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2016-02-12 17:07:34
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/13/2016 12:46 AM, Szymon wrote:

> [...]
    >
    > Dolar jest aktualnie w dołku. Niedawno był po 4,15. Jeśli jednak
    > skoczyłby "tylko" do 4,05zł to jesteś zarobiony lepiej niż na lokatach w

    Dolar spada już od jakiegoś czasu. Na złotówce to ciężko zaobserwować,
    bo wiatry polityczne miotają ją strasznie. Ale że złotówka jest bardziej
    powiązana z euro, to w końcu wydaje się, że i dolar stał się jakiś
    dziwnie tani.

    O ile parę lat temu za jedno euro dostawaliśmy 1.5 dolara, to pod koniec
    roku za euro było zaledwie 1.05 dolara. Powolutku, powolutku, dreptał w
    tą stronę.

    Teraz ten proces jakby się odbił - za euro dostaniemy 1.13 dolara.

    Być może jest to bardziej długotrwały proces przelewania pieniędzy z
    jednych rynków (tych w dolarach), na inne rynki, w związku z czym będzie
    się dalej osłabiał.

    Tak więc z kupowaniem dolarów bym był ostrożny! :)

    Podsumowując: dolar wzrośnie, spadnie, lub zostanie na podobnym poziomie!

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 5. Data: 2016-02-12 19:06:19
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/12/2016 7:28 AM, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > był a nie tylko opłaty za konto i przelewy?
    > PS. Ćwierkają wróbelki że DB bankrutuje a ja tam mam bieżące, z reguły

    z tak drobną kwotą to w dowolnym banku lokatę założyć.

  • 6. Data: 2016-02-12 19:08:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/12/2016 9:46 AM, Szymon wrote:
    > Kupić USD. Dziś jest po 3,93 i wiele przemawia za tym, iż będzie rosnąć.

    Nie będzie.
    Kto zainwestował, zyski już zrealizował i nie zależy mu na
    podtrzymywaniu tego kursu.
    Wręcz odwrotnie.
    Teraz pojawią się wątki jaki złoty jest wspaniały i stabilny, abo można
    było zacząć nową hustawkę.

  • 7. Data: 2016-02-13 02:34:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" n9l6tv$cuc$...@d...me

    > Nie będzie.

    I ja tak uważam, bo Franciszek dogadał się z Cyrylem.
    [innymi słowy -- ofensywa irańsko-rosyjska-assadowa
    daje efekty antyizraelskie, a IMO tym mocniej dolar
    góruje, im słabsza jest Rosja a silniejsze są USA]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 8. Data: 2016-02-13 03:15:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" n9l6qp$cuc$...@d...me

    > z tak drobną kwotą to w dowolnym banku lokatę założyć.

    Nudny jestem, ale co poradzić. Można założyć kilka kont z wisienkami
    i mieć 4% na lokatach plus wisienki plus 4% na RORach...

    Toyota, BZWBKKBSg, Paribas, EB...

    EB -- do 30 kpln na lokacie
    Paribas -- 4% na RORze, ale nie znam warunków
    BZWBKKBSg -- 4% do 4kpln na RORze
    Toyota -- 2,75%, ale IMO są niezłe wisienki
    Optima chyba nadal ma jakaś lokatę dla nowicjuszy
    Idea Happy -- 4% do 10kpln na lokacie

    Ja ze swej strony mogę dorzucić po **około** 5 dych (*) za konto czy lokatę.
    (połowę z tego, co ja dostanę, o ile dostanę)

    http://danutac.oferty-kredytowe.pl/ <-- za to też mogę dorzucić, o ile dogadamy się

    -=-

    Zakładając wydawanie wszystkiego po roku, chyba jest jakoś tak:

    5 dych rocznie na 4% to 2000 pln minus mBelka, czyli około 1600 pln;
    do tego mogę dorzucić w sumie ze (*) 3 setki, czyli około ćwierć procenta.

    3/16=0,1875 czyli o 18,75% podniesienie zysku
    4*3/16=0,75 czyli o 0,75% podniesienie %%

    [niestety -- mnie także utnie jedno jajo, chlip, chlip...]

    Zakładając stopniowe wydawanie wszystkiego przez kilka lat -- wszystko
    zależy od tego, ile to kilka lat. :) Im mniej lat -- tym 3 setki daje
    większy udział w całości.

    -=-

    Można też po prostu gdzieś wrzucić i cieszyć się stałym, samoczynnym ;)
    zyskiem, ale mniejszym. Dla 2% po obelkowaniu mamy rocznie 1kpln od całości.

    -=-

    Problem bezpieczeństwa -- jeśli jakiś bank (choćby EB) daje tyle %%,
    podczas gdy inne banki dają mniej, być może nie jest pewny?...

    -=-

    50 kpln to zwykła renta chorobowa płacona w RP przez 5 lat.
    Najdłuższy czas renty to 5 lat jednorazowo -- po jednym
    orzeczeniu...

    Albo -- jednomiesięczny zysk komornika w RP.

    Za 50 kpln można kpić w Polsce dom w stanie rudery wraz z ogrodem.

    Można też kupić pół nowego samochodu średniego lub cały mały...

    Można też przez 7 lat płacić (; czynsz ;) za używanie własnego
    mieszkania kupionego za własne pieniądze i opisanego notarialnie,
    aby dusić się w nim wyziewami z kominów wentylacyjnych i żreć się
    z sąsiadami, którzy zamiast kierować swą złość w stronę cieci
    narzucających makabryczne opłaty -- kierują tę złość w kierunku
    innych właścicieli...

    Ponoć 50 kpln płacą sklepy (typu Lidl i Tesco) nowym pracownikom
    w cztery lata na rękę -- czyli w dwa lata na obie ręce... (w dwa
    lata na jednego pracownika nowego; starzy stażem ciągną więcej)

    50 kpln to wreszcie tyle, ile można zainwestować w spółkę z kimś
    obrotnym, aby w rok (czy w dwa lata) przemnożyć to przez zero....

    -=-

    (*) -- połowę tego, co ja dostanę za reklamowanie tego, za co zapłacę ową połowę

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 9. Data: 2016-02-13 03:45:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n9m1c7$tmd$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > daje efekty antyizraelskie, a IMO tym mocniej dolar
    > góruje, im słabsza jest Rosja a silniejsze są USA]

    11 marca KW ujawni swe zalecenia co do TK w RP.
    8 i 9 marca (chyba wtedy) TK opowie się co do ustawy o TK...

    ZZiobro już zauważył, że władcy RP zastosują się do zaleceń
    KW, albo i nie zastosują się... [na razie ustawiają Policję,
    aby w razie czego ;) rozwiązać konflikt]

    Dolar na pewno pójdzie w górę ;) -- ale o ile, kiedy i na
    jak długo?... I z jakiego pułapu skoczy w górę?...

    -=-

    Zysk pomiędzy 3,93 pln/dolara i 4,05 pln/dolara? -- IMO
    to za mały skok, gdyż zysk zostanie zżarty spreadem...

    405-393
    ---------
    393

    (405-393)/393=0,030534351145038 czyli ponad 3%
    niby dużo, ale spread, niepewność, fatyga...

    IMO dolar stoi wysoko -- USA mają gigantyczny dług, islam atakuje
    UE, UE odczuwa dość boleśnie skutki swych sankcji nałożonych na FR,
    Rosja nadal trzyma się pomimo sankcji, PiS może zwyciężyć...
    (to, co po myślniku osłabia dolara w ogóle lub choćby względem pln)

    Brak sankcji to IMO spadek wartości dolara w ogóle a takie coś może
    zaistnieć dość szybko.

    Co więcej -- IMO możliwe jest usamodzielnienie Donbasu w wyniku
    działań rosyjskich w Syrii...

    -=-

    Ale z innej strony -- kupowanie dolarów za złotówki to wbijanie noża w plecy PiSowi.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 10. Data: 2016-02-13 04:00:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" n9kuqa$nd2$...@n...news.atman.pl

    > Dolar jest aktualnie w dołku.

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/USD <-- fajny dołek

    Wyżej dolar względem pln stał kilkanaście lat temu?

    > Niedawno był po 4,15. Jeśli jednak skoczyłby "tylko" do 4,05zł to jesteś zarobiony
    lepiej niż na lokatach w PLN, a jeszcze bank Ci
    > dopisze odsetki.

    -=-

    Gdy dolar idzie w dół, ludzie go kupują, bo myślą że jest w dołku?
    I przez takie kupowanie dolar idzie znów w górę?

    IMO dolar teraz stoi ogólnie bardzo wysoko.

    -=-

    PiS ma teraz dwa wzajemnie znoszące się problemy -- deficyt
    lekarzy polskich i nadmiar lekarzy ukraińskich. Oba te
    problemy mogą zostać rozwiązane jednocześnie...

    Natomiast za pół roku (gdy będzie ustalany budżet na 2017 rok) może
    być gorzej, bo teraz są licytację LTE dające chyba około 9 miliardów
    pln a 500+ trzeba płacić tylko przez 9 miesięcy. W 2017 roku 500+
    trzeba będzie płacić przez cały rok a licytacji nie będzie...

    Do tego dojść może nasilający się stale opór zgłodniałych KODeinistów
    odrywanych od koryta...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'