  • 1. Data: 2003-05-06 06:39:32
    Temat: Prowizja za płatność Visa Electron
    Od: "JarQ" <j...@o...pl>

    Witam

    Pisze na grupe z takim malym pytankiem.
    Przez caly czas tzn jakies 3 lata placilem w roznych punktach sklepach i
    innych restauracjach karta elektroniczna i nikt o nic nie pytal nic niczego
    wiecej poza podpisem albo wstukaniem pinu nie chciał aż tu nagle... w dniu
    wczorajszym mialem niewatpliwy zaszczyt zrobic przeglad swojego samochodu w
    autoryzowanym serwisie nissana. Gdy chciałem zapłacić kartą okazało sie, ze
    problemu nie ma poza jednym drobnym szczegolem ze wtedy zmuszony jestem
    doliczyc prowizję 2.7% no i zdębiałem. poszedlem do bankomatu który byl
    neopodal i wyciagnalem z niego pieniazki zeby zapłacić ale mam do Państwa
    pytanie czy tak mozna? czy nie jest czasem tak ze prowizje ponosi punkt w
    ktorym zainstalowane sa stosowne urzadzenia.???
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-05-06 07:09:51
    Temat: Re: Prowizja za płatność Visa Electron
    Od: a...@p...onet.pl

    > Gdy chciałem zapłacić kartą okazało sie, ze
    > problemu nie ma poza jednym drobnym szczegolem ze wtedy zmuszony jestem
    > doliczyc prowizję 2.7% ........czy tak mozna?

    Sklep nie ma prawa pobierać prowizji od posiadacza karty. Zasadą Visa Int jest,
    że osoba płacąca kartą nie może być traktowana gorzej niż osoba płacąca
    gotówką. Można złożyć skargę do banku lub centrum obsługującego ten sklep.

    pozdr
    anemon

  • 3. Data: 2003-05-06 09:53:37
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    JarQ wrote:
> [...]

    Witaj,

    Sprawa przewija się co jakiś czas. Generalnie punkt handlowy nie ma
    prawa doliczać żadnych dodatkowych prowizji do ceny usługi jeśli płacisz
    kartą. Można poskarżyć się do akłajera który obsługuje tego Nissana.
    Niektórzy handlowcy proponują inne rozwiązanie: nie ma dodatkowych marż
    za płatność kartą, ale przy płatności gotówką dają rabat :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 4. Data: 2003-05-06 14:49:29
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > Niektórzy handlowcy proponują inne rozwiązanie: nie ma dodatkowych marż
    > za płatność kartą, ale przy płatności gotówką dają rabat :)

    To chyba na jedno wychodzi w ostatecznym rozrachunku?

    Pablo

  • 5. Data: 2003-05-06 18:58:41
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Pablo wrote:
> [...]

    Owszem, ale nie do końca ze względów marketingowych; jeśli na cenniku są
    ceny z doliczoną już prowizją, to dany merczant robi sie odpowiednio
    drozszy na tle konkurencji ;) Z drugiej strony, klienta nie spotka tam
    przykra niespodzianka z doliczaniem, tylko przyjemna z odliczaniem od
    rachunku.
    No i aklajerzy na razie nie maja nic przeciwko takiemu rozwiazaniu (a
    przynajmniej w umowach AFAIK nie ma na ten temat ani slowa).

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-05-06 19:33:10
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Pablo" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To chyba na jedno wychodzi w ostatecznym rozrachunku?

    Tak, ale wtedy cena powinna byc podana taka jaka zaplacimy placac karta i
    ew. dopisek, ze przy platnosci gotowka jest rabat. Teoretycznie wychodzi na
    to samo, ale przynajmniej nie ma takich sytuacji, ze decydujesz sie kupic
    jakas rzecz ze wzgledu na cene, wyciagasz karte i dowiadujesz sie ze placisz
    wiecej.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 7. Data: 2003-05-06 19:53:15
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Kazimierz wrote:

    [....]

    > Tak, ale wtedy cena powinna byc podana taka jaka zaplacimy placac karta i
    > ew. dopisek, ze przy platnosci gotowka jest rabat. Teoretycznie wychodzi na

    Moze być też napisane, ze podana cena uwzględnia rabat przy płatności
    gotówką ;-) tak jest w większości sklepów na Warszawskiej Giełdzie
    Elektronicznej.
    KJ