  • 1. Data: 2007-09-10 19:35:51
    Temat: Prasówka: klientowi nie spodobało się kupowanie walut do spłaty kredytu
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070910/p
    rawo/prawo_a_10.html

    "Osoby, które biorą kredyty w walutach obcych, tracą na obowiązkowej
    wymianie na złotówki. Sędziowie zdecydują, czy jest ona konieczna i
    zgodna z prawem"
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2007-09-10 19:52:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > "Osoby, które biorą kredyty w walutach obcych, tracą na obowiązkowej
    > wymianie na złotówki. Sędziowie zdecydują, czy jest ona konieczna i

    A jak zakladasz lokate np w usd to po kilku m-cach wymianiasz na pln po tym
    samym kursie? Znane mi banki daja kredyty denominowane w walutach, oznacza
    to ze ta waluta jest punktem odniesienia. Mozna sobie wyobrazic kredyt
    denominowany w zlocie lub miedzi.
    Moze trzeba byloby dalej pojsc, dlaczego banki maja marze przy transakcjach
    walutowych kartami, dlaczego maja interchange itd...
    Jesli gosc chce kredyt w CHF bez marzy za przewalutowanie to niech wezmie w
    szwajcarskim banku.

    MK

  • 3. Data: 2007-09-10 20:20:22
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Mon, 10 Sep 2007 21:52:53 +0200
    "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Jesli gosc chce kredyt w CHF bez marzy za przewalutowanie to niech
    > wezmie w szwajcarskim banku.

    Może to chodzi tylko o samą formę spłaty np ktoś chce samemu kupować
    CHF albo pracuje w Szwajcarii etc.

    Xenocide

  • 4. Data: 2007-09-10 20:40:30
    Od: "gg" <g...@m...com>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości

    >Może to chodzi tylko o samą formę spłaty np ktoś chce samemu kupować
    >CHF albo pracuje w Szwajcarii etc.

    dokładnie o to - banki specjalnie manipulują kursem w ciągu dnia żeby
    jeszcze dodatkowy grosz na i tak bandyckim spredzie zarobić przy spłacie
    kredytu a w walucie nie pozwalają spłacać
    łajzy

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2007-09-10 20:50:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "gg" <g...@m...com> wrote in message

> [...]
    > jeszcze dodatkowy grosz na i tak bandyckim spredzie zarobić przy spłacie
    > kredytu a w walucie nie pozwalają spłacać

    A jak wezmiesz kredyt denominowany w zlocie to zloto przyniesiesz do banku?

    Kredyt denominowany jest dobrym sposobem na uzyskanie kredytu niżej
    oprocentowanego. Czym różni się on od zwykłego kredytu walutowego? Zawieramy
    z bankiem umowę na kredyt w określonej walucie, jednak przyznane środki
    dostajemy w złotówkach. Nie musimy każdorazowo kupować waluty, aby dokonać
    spłaty raty kredytowej. Kredyt też spłacamy bowiem w złotówkach. Zarówno
    nasze wpłaty, jak i wypłaty kredytu są każdorazowo przeliczane na złotówki
    po bieżącym kursie z danego dnia. I właśnie z tym wiąże się największy
    problem i ryzyko.
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,70165,3038538.ht
    ml

    Jak widac pod rzadami PiSu edukacja finansowa nie posunela sie ani o krok do
    przodu.

    MK

  • 6. Data: 2007-09-10 21:06:28
    Od: "gg" <g...@m...com>

    >Zarówno nasze wpłaty, jak i wypłaty kredytu są każdorazowo przeliczane na
    >złotówki po bieżącym kursie z danego dnia. I właśnie z tym wiąże się
    >największy problem i ryzyko.

    a dlaczego nie po kursie ustalanym przez NBP?
    bo nie zarobiliby tych kilku dodatkowych procentów na spredzie?

    --
    pozdr
    P.

  • 7. Data: 2007-09-10 21:16:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 10 Sep 2007 23:06:28 +0200, gg napisał(a):

    > a dlaczego nie po kursie ustalanym przez NBP?
    > bo nie zarobiliby tych kilku dodatkowych procentów na spredzie?

    Prawdę mówiąc, nie widzę uzasadnienia dla stosowania kursu innego, niż
    średni.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2007-09-10 21:17:16
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    gg napisał(a):
    > dokładnie o to - banki specjalnie manipulują kursem w ciągu dnia żeby
    > jeszcze dodatkowy grosz na i tak bandyckim spredzie zarobić przy spłacie
    > kredytu a w walucie nie pozwalają spłacać

    Ci co nie chca dac zarobic bankom dodatkowego gorsza na spreadzie, biora
    kredyt w PLN
    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-09-10 21:18:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "gg" <g...@m...com> wrote in message

    > a dlaczego nie po kursie ustalanym przez NBP?
    > bo nie zarobiliby tych kilku dodatkowych procentów na spredzie?

    Wez kredyt w NBP to bedziesz splacal po kurcie NBP :). Kurs NBP jest
    wyliczny na podstawie srednich. Chcialbys zeby ktos ustalal po jakiej cenie
    masz sprzedawac towary ktore produkujesz? I dlaczego taki kurs mialby byc
    stosowany tylko przy splatach kredytow?
    Wiesz o tym, ze gdyby wszystki banki stosowaly kurs NBP to nie byloby go na
    podstawie czego ustalic?

    MK

  • 10. Data: 2007-09-11 05:54:03
    Od: "gg" <d...@d...d.>

> [...]
    > mialby byc stosowany tylko przy splatach kredytow?
    > Wiesz o tym, ze gdyby wszystki banki stosowaly kurs NBP to nie byloby go

    niech stosują nadal swoje kursy do kupna i sprzedaży waluty ale nich
    przestaną dymać ludzi na spredzie i zastosują do spłaty kredytów kurs NBP.
    NBP dalej bedzie mial z czego ustalać kurs średni.
    BTW ja mam kredyt w PLN i prawdę mówiąc mi to lotto jak banki dymają na
    spredzie swoich klientów ale jest to niezły przekręt w majestacie prawa.

    --
    pozdrawiam
    P.