  • 1. Data: 2011-07-30 14:16:51
    Temat: Pożeganie z belką a podatek w 2012 roku
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pewne już o tym było ale nie potrafię odszukać

    Pożegnanie z belką a podatek w 2012 roku.

    Czy od odsetek 0,1% czyli rzędu 1 lub 2 gr będzie jakiś podatek, bo coś
    obiło mi sie o uszy że podatek ma być zaokrąglany w góre czyli od 1 gr
    będzie też 1 gr podatku - 100% podatku ?

    Damian

  • 2. Data: 2011-07-30 15:20:44
    Temat: Re: Pożeganie z belką a podatek w 2012 roku
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Damian News <b...@p...onet.pl> wrote on 2011-07-30_16:16
> [...]
    > podatek, bo coś obiło mi sie o uszy że podatek ma być
    > zaokrąglany w góre czyli od 1 gr będzie też 1 gr podatku -

    Hm, od 0.5 gr też będzie 1 gr, nie ?

    witrak()

  • 3. Data: 2011-07-30 15:58:54
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-07-30 17:20, witrak() pisze:

    > Hm, od 0.5 gr też będzie 1 gr, nie ?

    Nie, bo bank nie naliczy 0,5 gr odsetek.
    Naliczy 1 gr albo nic.
    Skoro nie ma odsetek w wysokości 0,5 gr to nie ma podatku
    od takiej kwoty.

  • 4. Data: 2011-07-30 16:42:43
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bogdan B. <g...@r...pl> wrote on 2011-07-30_17:58

    > Nie, bo bank nie naliczy 0,5 gr odsetek. Naliczy 1 gr albo
    > nic. Skoro nie ma odsetek w wysokości 0,5 gr to nie ma podatku
    > od takiej kwoty.

    He, he... mam wrażenie, że się mylisz: jeżeli bank naliczy 0.5 gr
    odsetek, to musi zaokrąglić do 1 gr, i ten 1 gr zostanie zapłacony
    jako podatek. Zatem odsetki (w wysokości 0.5 gr - bo takie były w
    chwili naliczenia) zostaną obciążone 1 gr podatku.

    Przy okazji, jeśli masz kwotę x, taką, że odsetki wynoszą 1 grosz,
    i da się ją podzielić na dwie równe lokaty, to od każdej zapłacisz
    1 gr podatku.
    Nietrudno zauważyć, że co prawda posiadacz zapłaci 1 gr podatku,
    ale drugi grosz też zostanie zapłacony - przez bank :-))

    witrak()

  • 5. Data: 2011-07-30 16:45:30
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

  • 6. Data: 2011-07-30 16:47:15
    Od: "Damian News" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    > Damian News <b...@p...onet.pl> wrote on 2011-07-30_16:16

    > Hm, od 0.5 gr też będzie 1 gr, nie ?
    >
    > witrak()

    Czyli jednak w górę. OK Dzięki za potwierdzenie

    Damian

  • 7. Data: 2011-07-30 18:26:26
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > Bogdan B. <g...@r...pl> wrote on 2011-07-30_17:58

    > He, he... mam wrażenie, że się mylisz: jeżeli bank naliczy 0.5 gr

    a banki naliczaja odsetki mniejsze od 0.01PLN?

  • 8. Data: 2011-07-30 19:19:14
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-07-30 18:45, witrak() pisze:

> [...]
    > jako podatek. Zatem odsetki (w wysokości 0.5 gr - bo takie były w
    > chwili naliczenia) zostaną obciążone 1 gr podatku.

    Skoro zaokrąglił do 1 gr, to naliczy 1 gr.
    A wtedy patrz mój poprzedni post.

    > Przy okazji, jeśli masz kwotę x, taką, że odsetki wynoszą 1 grosz,
    > i da się ją podzielić na dwie równe lokaty, to od każdej zapłacisz
    > 1 gr podatku.

    Założę taką lokatę. W czynie społecznym :-)

    > Nietrudno zauważyć, że co prawda posiadacz zapłaci 1 gr podatku,
    > ale drugi grosz też zostanie zapłacony - przez bank :-))

    Co dodatkowo podbuduje moje samopoczucie.