  • 1. Data: 2009-12-31 11:02:13
    Temat: Polbank internetowy
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Opinii nie ma za dobrej ten bank ale przymierzam sie do zalozenia tam
    konta i mam kilka pytan.
    Pierwszy problem to niemoznosc zalozenia konta przez internet i
    obowiazkowa wizyta w banku.Ale do rzeczy.

    Mozna przez internet "manewrowac" rachunkami mocno oszczedzajacymi i
    wkladami na nich przez internet?
    Czy konto walutowe powiazane jest z rachunkiem internetowym?
    Czy da sie zakladac i przedluzac lokaty walutowe poprzez konto internetowe?

  • 2. Data: 2009-12-31 11:10:49
    Temat: Re: Polbank internetowy
    Od: aca <r...@g...com>

    Mozna przez internet "manewrowac" rachunkami mocno oszczedzajacymi i
    wkladami na nich przez internet?

    -co znaczy manewrowac ? , dostępne sa standardowe przelewy zewnętrzne
    i wewnętrzne

    > Czy konto walutowe powiazane jest z rachunkiem internetowym?

    -nie korzystam z rachunków walutowych, ale nie ma czegos takiego jak
    "rachunek internetowy" - z poziomu WWW widzisz wszystkie swoje
    produkty

    > Czy da sie zakladac i przedluzac lokaty walutowe poprzez konto internetowe?

    - wydaje mi się że lokaty da się zakładać tylko poprzez Call Center
    lub wizytę w placówce

    pozdr

  • 3. Data: 2009-12-31 11:23:59
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    W dniu 2009-12-31 12:10, aca pisze:

    > Mozna przez internet "manewrowac" rachunkami mocno oszczedzajacymi i
    > wkladami na nich przez internet?
    >
    > -co znaczy manewrowac ? , dostępne sa standardowe przelewy zewnętrzne
    > i wewnętrzne

    Z tego co slyszalem mozna miec trzy rachunki mocno oszczedzajace.Czyli
    czy z poziomu www moge ja zakladac i likwidowac.Wplacac i wyplacac na
    nie pieniadze.

    > -nie korzystam z rachunków walutowych, ale nie ma czegos takiego jak
    > "rachunek internetowy" - z poziomu WWW widzisz wszystkie swoje
    > produkty

    Czyli z poziomu www nie ma produktu o nazwie "rachunek walutowy"?

    > - wydaje mi się że lokaty da się zakładać tylko poprzez Call Center
    > lub wizytę w placówce

    Czyli kiszka.Cos jak w Getinie.Bankowosc internetowa pelna geba ale na
    pol gwizdka.I konta walutowe to juz dla nich pelna abstrakcja.
    No to chyba poczekam jeszcze az sie rozwina ;)

  • 4. Data: 2009-12-31 12:00:38
    Od: aca <r...@g...com>

    to chyba kwestia przyjętego modelu biznesowego/bezpieczeństwa - aby
    zdobyć produkt (lub z niego zrezygnować) trzeba sie pofatygować do
    oddziału lub zadzwonić na Call Center (prowizja za sprzedaż dla
    doradcy/konsultanta) natomiast strona eBankingu umożliwia pełny
    podgląd i operacje na posiadanych już produktach. wiec jeśli założysz
    rachunek walutowy to chyba pojawi sie on na liście rachunków w
    eBankingu.
    Co do zrywania/przedłużania lokat trzeba sie dopytać na infolinii , bo
    nie korzystałem z tych które mają możliwość przedłużenia, ale
    zrobienie tego poprzez Call Center zajmuje moment...

  • 5. Data: 2009-12-31 12:19:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 31 Dec 2009 12:23:59 +0100, kuba napisał(a):

    > Z tego co slyszalem mozna miec trzy rachunki mocno oszczedzajace.

    Z wyjątkiem niektórych patologicznych oddziałów, których dyrektorzy nie
    znają własnego regulaminu. Podobno np któryś w Krakowie.

    > Czyli
    > czy z poziomu www moge ja zakladac i likwidowac.Wplacac i wyplacac na
    > nie pieniadze.

    Nie i nie. Tak i tak (oczywiście tylko przelewami).

    Oprócz tego: przelewy nie działają w godz (maksymalnie) 19-7. W weekendy
    przelew między własnymi idzie z datą poniedziałkową i nie zawsze jest
    dostępna kasa przed poniedziałkiem np w bankomacie.

  • 6. Data: 2009-12-31 12:20:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 31 Dec 2009 12:19:41 +0000, jureq napisał(a):

    I przelewy można wykonywać zasadniczo tylko z jednego komputera. Wymagane
    Windows + IE.

  • 7. Data: 2009-12-31 12:33:59
    Od: MaciekZ <m...@g...com>

    kuba wrote:

    > W dniu 2009-12-31 12:10, aca pisze:
    >
    > Z tego co slyszalem mozna miec trzy rachunki mocno oszczedzajace.Czyli
    > czy z poziomu www moge ja zakladac i likwidowac.Wplacac i wyplacac na
    > nie pieniadze.

    Witam :-)

    Faktycznie, można mieć do 3 rachunków mocno oszczędzających, chociaż z tego
    co czytałem na liście niektórzy musieli się o to wykłócić i próbowano im
    wcisnąć jakieś dodatkowe płatne usługi.

    Ja takich problemów nie miałem ale założenie i likwidacja rachunku wymaga
    wizyty w placówce.

    Pieniądze można swobodnie przelewać pomiędzy swoimi rachunkami, bez opłat.
    Natomiast bezpośredni przelew z "mocnego" na rachunek zewnętrzny jest płatny
    i to z tego co pamiętam dosyć srogo. Można za to zastosować "trik" podobny
    jak w Eurobanku, tzn. najpierw za darmo przelać pieniądze na swój rachunek
    główny (w moim wypadku darmowy "Rachunek gotówkowy"), co zazwyczaj wykonuje
    się prawie "w czasie rzeczywistym", ewentualnie trzeba odczekać minutę lub
    dwie. Potem, znowu za darmo, przelać z rachunku głównego na rachunek
    zewnętrzny.

    Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że korzystanie z bankowości
    elektronicznej wymaga dużo cierpliwości, czasem nawet bardzo dużo. Ale nie
    jest aż tak tragicznie jak uważają niektórzy i na pewno widać (powolną ;-) )
    poprawę.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciek

  • 8. Data: 2009-12-31 12:45:08
    Od: aca <r...@g...com>

> [...]
    > się prawie "w czasie rzeczywistym", ewentualnie trzeba odczekać minutę lub
    > dwie. Potem, znowu za darmo, przelać z rachunku głównego na rachunek

    - to żaden trik tylko podstawowa metoda używania rachunku
    oszczędnościowego,

> [...]
    > jest aż tak tragicznie jak uważają niektórzy i na pewno widać (powolną ;-) )

    - W ciągu ostatnich 2 lat wydajność i stabilność serwisu www poprawiła
    się dramatycznie ale i tak dużo im brakuje do ideału (Inteligo/mbank)
    na osłodę dają oprocentowanie depozytów z rynkowej czołówki

  • 9. Data: 2009-12-31 12:45:17
    Od: MaciekZ <m...@g...com>

    jureq wrote:

    > Dnia Thu, 31 Dec 2009 12:19:41 +0000, jureq napisał(a):
    >
    > I przelewy można wykonywać zasadniczo tylko z jednego komputera. Wymagane
    > Windows + IE.

    Witam :-)

    "Zasadniczo" masz rację, chociaż...

    Certyfikat służący do potwierdzania przelewów można wyeksportować, a potem
    zaimportować w innej przeglądarce, na innym komputerze, a nawet w innym
    systemie operacyjnym. Sam używam Firefoksa pod Linuksem; próbowałem też z
    sukcesem w FF w Windowsie i na innych komputerach. IE od dawna staram się
    nie dotykać dlatego nie wiem jak to tam wygląda...

    Zdecydowanie nie jest to ani proste ani wygodne, a do tego wymaga pewnej
    wiedzy i umiejętności informatycznych. Dodatkowo, o czym można się przekonać
    w niedawnym wątku, u niektórych potrafią pojawiać się jakieś dziwne problemy
    :-/

    Aha, w wypadku korzystania z certyfikatu na "obcym" komputerze, należy
    BEZWGLĘDNIE pamiętać o usunięciu go po zakończeniu pracy.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciek