  • 1. Data: 2009-12-31 06:22:25
    Temat: Dlaczego nie mogłoby być prościej?
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    Tak mnie naszło:
    Gdyby się banki dogadały co do umieszczenia dodatkowego pola na
    formularzu przelewu w serwisach internetowych na "rekord przelewu",
    którego format byłby jawny, zawierał sumy kontrolne itd.
    Potem ktoś (tzn soft) tworzący elektroniczny obraz faktury dopisywałby
    ten rekord jako ciąg znaków o długości w granicach 255 B
    Skopiowanie tego ciągu do pola "rekord przelewu" powodowałoby, że
    wszystkie wymagane informacje (nrb, tytuł, odbiorca) wypełniłyby się
    same i bezbłędnie.
    Tytuł wypełniłby się DOKŁADNIE zgodnie z życzeniem odbiorcy, co
    kolosalnie uprościłoby dalszą elektroniczną obróbkę.

    Dlaczego tak nie jest?

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 2. Data: 2009-12-31 09:05:15
    Temat: Re: Dlaczego nie mogłoby być prościej?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
[...]

    -------------------
    bo jest jeszcze lepiej :)
    1. najpierw ktoś wpadł na to żeby w polu tytułem umieszczać unikalne
    znaczniki - wpisz w google KIR MPS
    2. potem ktoś zauważył że ludzie niechętnie wypełniają pole "tytułem"
    zgodnie z wzorem i wymyślił rachunki wirtualne - czyli każdy ma niby swój
    rachunek i obojętnie co wpiszesz w polu tytułem i tak przelew będzie
    identyfikowany jako Twój
    3. no i dla mnie hicior 2009 roku. dostajesz na swoją bankowość
    elektroniczną e-fakturę. klikasz "zapłać" i nie interesuje Cię co jest w
    polu rachunek, tytuł itd. (google: EBPP KIR)

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2009-12-31 11:19:14
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    bzdreg wrote:

    > Tytuł wypełniłby się DOKŁADNIE zgodnie z życzeniem odbiorcy, co
    > kolosalnie uprościłoby dalszą elektroniczną obróbkę.

    bardzo czesto nr rachunku docelowego przypisany jest do klienta,
    dlatego w praktyce tytul i inne dane nie maja zadnego znaczenia

  • 4. Data: 2009-12-31 16:42:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > bardzo czesto nr rachunku docelowego przypisany jest do klienta,
    > dlatego w praktyce tytul i inne dane nie maja zadnego znaczenia

    Moga miec przy spornych naleznosciach.
    --
    Krzysztof Halasa