  • 21. Data: 2010-03-01 17:04:31
    Temat: Re: Polbank a grecja
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pmlb" hcSin.159752$z...@n...ams2

    > Ja mialem na mysli tylko to, ze smiech mnie ogarnia jak w polskiej TV sie
    > ciesza, ze wGrdcji i hiszpani kryzys.

    Jednego dnia TV podała, że w Polsce jest bardzo dobrze i że kryzys prawie
    nas nie dotyka. Tego samego dnia Tusk ,,uspokoił'' te rewelacje. :)
    Powiedział, że bez gruntownych reform nie będzie dobrze a na takie
    reformy nie ma co liczyć. :)

    Sikorski (jako kandydat do fotela prezydenckiego) też zapowiada daleko idące zmiany.
    :)

    > Ale zaden dzienikaz juz nie pokaze, ze
    > pozim zycia w grcji i hiszpani ogranietej kryzysem jest wyzszy niz w Polsce

    :)

    > ktora to jako jedyna sie kryzysowi oparla i jest 6-ta potega gospodarcza w
    > Europie...

    :)

    > Na tylu forach ludzie sie tak strasznie martoiwa co z grecja a to do grcji
    > nadal jezdza ludzie za praca:))) nie odwrotnie. O to mi szlo. Takie mydlenie
    > oczu proba odwrocenia, zo o prosze grecja sie sypie nie to co potega
    > polska:))) w ktorej zamarzlo ponad 300 osob tej zimy (poprzedni taki wynik
    > byl za okupacji).

    Polbank to grecki bank z greckimi (nie zaś polskimi) gwarancjami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2010-03-01 17:28:47
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:hmgs35$979$1@inews.gazeta.pl

    > Jednego dnia TV podała, że w Polsce jest bardzo dobrze i że kryzys prawie
    > nas nie dotyka.

    W ich mniemaniu nie dotyka - od lat się mówi, że władza wyżywi się sama.
    Najśmiesznieje jest to, że ekipa sepleniącego przygłupa i pochodnych nie
    dostrzega, że znajzd z okolic 6% PKB do poziomu oscylującego w granicach 1%
    wcale nie jest sukcesem, że 2 miliony ludzi bez roboty to też nie jest powód
    do dumy (ile osób nie jest uwzględnionych w statystykach? ile osób ciężko
    zapier... po za Polską, w wyniku czego liczba potencjalnych bezrobotnych
    jest mniejsza od tego jaką podaje gus i inne śmieszne instytucje?) i wiele,
    wiele innych rzeczy, których przygłub z Pomorza i przyjaciele nie potrafi
    dostrzec. Pokazywanie się pajaców z rządu na tle tej śmiesznej zielonej
    Polski jeszcze bardziej mnie rozbawia bo recesja/kryzys w np. wydaniu Polski
    a Niemiec to dwie zupełnie inne bajki.
    Po za tym proszę mi powiedzieć co tej PRowy rząd zrobił dla Polski (inne też
    g... zrobiły i to jest fakt niezaprzeczalny) po za gadeniem o dupie Maryny?
    :)

    > Tego samego dnia Tusk ,,uspokoił'' te rewelacje. :)
    > Powiedział, że bez gruntownych reform nie będzie dobrze a na takie
    > reformy nie ma co liczyć. :)

    Sepleniący jak mówi "TAK" to myśli "NIE" i o tym trzeba pamiętaj jak się
    słucha przygłupa.

    > Sikorski (jako kandydat do fotela prezydenckiego) też zapowiada daleko
    idące zmiany. :)

    ROFTL.

  • 23. Data: 2010-03-01 17:36:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

> [...]
    > wcale nie jest sukcesem, że 2 miliony ludzi bez roboty to też nie jest powód
    Tzn, to jest gorzej niż ujemny (jak zdaje się było w Niemcczech?)
    Bo nie rozumiem?
    KJ

    Uwolnić słonia !!!

  • 24. Data: 2010-03-01 17:59:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Valdi V...@v...pl ...

    > po za

    razem!

  • 25. Data: 2010-03-01 18:43:43
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kamil Jońca" news:87y6ichrl7.fsf@alfa.kjonca

    > Tzn, to jest gorzej niż ujemny (jak zdaje się było w Niemcczech?)
    > Bo nie rozumiem?

    oczywiście, że gorzej (w sensie ogólnym) bo z tego wydumanego wzrostu, który
    tak podnieca rządzących nic nie wynika. Poziom życia przeciętnego Polaka
    jest zdecydowanie niższy niż przeciętnego Niemca, którego kraj notuje ujemny
    PKB. Najwidoczniej ten fakt nie potrafi się przebić do świadomości
    przygłupów pokazujących swoje tępe buźki na tle zielonej Polski.

  • 26. Data: 2010-03-01 18:44:10
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Budzik" news:Xns9D2EBCB4EABD4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    > razem!

    Będę pamiętał. Dzięki za zwrócenie uwagi.

    Pozdrawiam.

  • 27. Data: 2010-03-01 19:09:38
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > PKB. Najwidoczniej ten fakt nie potrafi się przebić do świadomości
    > przygłupów pokazujących swoje tępe buźki na tle zielonej Polski.

    Nie ujemne PKB, a spadek PKB w stosunku do roku poprzedniego.

    A kolorki mówią tyle, że przeciętny poziom życia (cokolwiek by to nie miało
    oznaczać) Niemca jest niższy niż w roku poprzednim czy tam analogicznym
    kwartale rok wcześniej. A w Polsce jest on wyższy.

    A w liczbach bezwzględnych to Niemców nie jesteśmy w stanie w normalnych
    warunkach dogonić nigdy i raczej nikt myślący temu nie zaprzecza.

  • 28. Data: 2010-03-01 19:24:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

> [...]
    > PKB. Najwidoczniej ten fakt nie potrafi się przebić do świadomości
    > przygłupów pokazujących swoje tępe buźki na tle zielonej Polski.

    Niektórzy nie pamiętają co się stało z Polską, a co z NIemcami po
    '45. Oczywiście szanujemy ich.
    KJ

    GNU is Not Unix

  • 29. Data: 2010-03-01 19:25:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > oczywiście, że gorzej (w sensie ogólnym) bo z tego wydumanego wzrostu, który
    > tak podnieca rządzących nic nie wynika.

    Alez wynika i to zupelnie duzo. To tak jakby napisac, ze z pochodnej
    (rozniczki itp. - matematycznej) nic nie wynika.

> [...]
    > PKB. Najwidoczniej ten fakt nie potrafi się przebić do świadomości
    > przygłupów pokazujących swoje tępe buźki na tle zielonej Polski.

    Ale tu nalezy rozwazyc 3, a moze nawet 4 kraje:
    - BRD, ktora nie miala przerwy na komunizm, i gdzie zarobki byly do "89"
    roku dziesiatki razy wyzsze niz w Polsce,
    - DDR, gdzie w przyblizeniu bylo jak w PRL (nie bede wnikal w szczegoly)
    - zjednoczone Niemcy, ktore musialy poniesc (i caly czas ponosza) koszt
    pomocy DDR, ale na szczescie to duzy i bogaty zjadl mniejszego i
    biednego, nie odwrotnie. Caly czas wschod jest biedniejszy.

    - Polska, ktora w niczym podobnym udzialu nie brala, a mimo tego roznice
    w dochodach (PKB, poziomie zycia itd) sa juz tylko "zdecydowane", to
    juz nie jest to co za czasow PRL, gdzie nie bylo sensu w ogole tego
    porownywac.

    Nie zeby to bylo takie proste jak w matematyce, ale 1% roznica miedzy
    dwoma wskaznikami wzrostu powoduje, po 20 latach, ponad 20% roznice
    w poziomie bezwzglednym. Roznica 2% we wzroscie daje prawie 50%,
    5% daje > 160%, 10% (to jest chyba mozliwe glownie w ramach odbijania
    sie od dna, pod tym wzgledem PRL to bylo wlasnie takie dno) daje 570%.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2010-03-01 19:49:52
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Kamil Jońca" news:87pr3nj14o.fsf@alfa.kjonca

    > Niektórzy nie pamiętają co się stało z Polską, a co z NIemcami po
    > '45. Oczywiście szanujemy ich.

    Nie można całej winy za polski syf zwalać na historię, położenie i wielkość
    kraju oraz liczbę ludności. Komuna jako taka padła na pysk ponad 20 lat
    temu; to kupa czasu by w Polsce zmieniło się zdecydowanie więcej niż ma to
    miejsce obecnie. Spoglądając na pewne kwestie w naszym kraju odnoszę
    nieodparte wrażenie, że poprzedni ustrój upadł tydzień temu bądź nawet
    niekiedy w najlepsze trwa nadal.