  • 1. Data: 2007-04-04 11:02:15
    Temat: Polacy wykupują brytyjskie mieszkania
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Nawiązując do kredytów hipotecznych i drożejących mieszkań w Polsce orza
    argumentacją, że drożeją bo je wykupują cudzoziemcy nie mogłem się
    powstrzymać od zacytowania ciekawego wg mnie artykułu. Też drozeą mieszkania
    ale w GB bo je masowo wykupują ...Polacy :))
    "Polak harujący na brytyjskim zmywaku? Ten obraz niedługo odejdzie do
    lamusa. Bo polscy imigranci coraz częściej zaczynają na Wyspach inwestować.
    I to nie w byle co, lecz... w nieruchomości. Po pierwsze - już ich na to
    stać, po drugie - mogą na tym nieźle zarobić.
    Jeszcze do niedawna pracowali za marne grosze, mieszkając w kilka osób w jak
    najtańszym mieszkaniu. Jednak to się kończy. Dzisiaj coraz więcej Polaków z
    milionowej fali, która w ostatnich latach napłynęła do Wielkiej Brytanii,
    może pozwolić sobie na zakup własnego mieszkania lub nawet domu - pisze
    małopolski "Dziennik Polski".
    "Polacy kupują teraz bardzo dużo, a krąg nabywców jest szeroki. Wśród
    kupujących nieruchomości są lekarze, inżynierowie, pracownicy fabryk i firm
    sprzątających, kierowcy" - mówi gazecie Jakub Maleszyk, doradca ds. zakupu
    nieruchomości w szkockiej firmie prawniczej Ceasar&Howie. I dodaje, że
    Polaków, którzy mają normalną pracę, po prostu na to stać.
    "Nawet pracując na budowie zarabia się tyle, że można myśleć o zakupie
    mieszkania. Media brytyjskie sugerują wręcz, że ceny nieruchomości idą w
    górę, bo wykupują je Polacy" - mówi natomiast Jaromir Rutkowski z redakcji
    "Polish Express", polskiego tygodnika wydawanego w Londynie.
    I brytyjskie agencje nieruchomości ten trend podchwyciły. Już zatrudniają
    polskich doradców i prowadzą polskojęzyczne kampanie reklamowe, zachwalające
    korzyści związane z zakupem domu w Wielkiej Brytanii. Najważniejszym
    argumentem są wysokie ceny wynajmu - tłumaczy "Dziennik Polski". Miesięczny
    koszt wynajęcia małego dwupokojowego mieszkania w Anglii i Szkocji to
    przynajmniej 700 funtów (ponad 4 tys. złotych) miesięcznie. W Londynie jest
    jeszcze drożej. Dlatego też coraz więcej naszych rodaków decyduje się na
    własne M."

  • 2. Data: 2007-04-04 13:53:08
    Temat: Re: Polacy wykupują brytyjskie mieszkania
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Z tym niestety nie jest tak rozowo.
    Po pierwsze - to sa dobre oferty ale dla malzenstw z dzieckiem - single nie
    maja szans..
    Po drugie - trzeba miec kilkanascie tysiecy funtow na oplaty startowe, a po
    trzecie: ladny domek trzypokojowy domek to nieco ponad tysiac miesiecznie (z
    oplatami) - jesli oboje malzonkowie pracuja - to da sie wyzyc, choc ja juz
    znam kilku sfrustrowanych takim stanem rzeczy..

    Pozdro,
    Hants

  • 3. Data: 2007-04-04 21:20:55
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Pawel napisał(a):
    > powstrzymać od zacytowania ciekawego wg mnie artykułu. Też drozeą mieszkania
    > ale w GB bo je masowo wykupują ...Polacy :))

    coz... imho mowa o masowym wykupie mieszkan w GB przez polakow to co
    najmniej naduzycie...

    Sierp

  • 4. Data: 2007-04-04 21:47:57
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Sierp wrote:

    > to co najmniej naduzycie...

    i to semantyczne!

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-04-05 08:45:49
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    > i to semantyczne!
    mam nadzieję, że nie jest to przynajmniej "wielkie semantyczne nadużycie"
    :))