  • 51. Data: 2004-11-24 13:23:20
    Temat: Re: Podwyżka cen za konta walutowe w Pekao SA
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>, S.T. wrote:

    > A co to za podanie, jeśli nie umotywujesz swojej prośby?
    > A jak zamierzasz motywować? czynnikiem społecznym?;-P
    > A jakie mają być kryteria takiego zwolnienia, kto napisze tego zwolnią?

    To pytania do banku.

    > Dalej nie widzisz e to trąci PRL-em?

    Zupełnie nie. Widzę, że jest to zachowanie w ramach wolnego rynku.
    Dlaczego przed chwilą wyjaśniłam wyżej/niżej.

    > A z drugiej strony, sama piszesz, że to parę franków,
    > to czemu się uparłaś by trzymać je w banku, a nie w portfelu?

    Bo tak mi wygodniej.

    Renata

  • 52. Data: 2004-11-24 14:53:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <co21ua$eao$1@opal.icpnet.pl>, RobertSA wrote:

    > Natomiast w opisywanym przypadku mamy uznaniowosc banku - moze lub nie sie
    > przychylic, co Ci zatem po mozliwosci wykazania, ze zlozylas wniosek.

    To, że dzwonię za kilka dni, a pani mówi, że nic nie wie, no to udaję
    się do banku z papierem i mówię, że miał być rozpatrzony do wczoraj i
    oczekuję natychmiastowej decyzji lub zawieszenia opłat do czasu jej
    podjęcia, bo inaczej poproszę o wypłatę pieniędzy i zamknięcie konta.

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 53. Data: 2004-11-24 14:55:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <co1p7q$o3d$1@news.onet.pl>, Glenn wrote:

    > odwrotnie? Naprawdę nie dociera do Ciebie, że pomysł aby pisać podania z
    > prośbami do usługodawcy jest śmieszny?

    Jeśli nigdy nie napisałeś żadnego podania do usługodawcy, to znaczy,
    że nie potrafisz zadbać o własne interesy, bo łykasz standardową
    ofertę dla wszystkich, a nie potrafisz zawalczyć o lepsze warunki.

  • 54. Data: 2004-11-24 16:18:54
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    s...@1...acn.waw.
    pl,
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>:

    > To, że dzwonię za kilka dni, a pani mówi, że nic nie wie, no to udaję
    > się do banku z papierem i mówię, że miał być rozpatrzony do wczoraj i
    > oczekuję natychmiastowej decyzji

    Aha, no to mowia "nie" ;)

    > lub zawieszenia opłat do czasu jej
    > podjęcia

    A to na jakiej podstawie? :-O

    > bo inaczej poproszę o wypłatę pieniędzy i zamknięcie konta.

    Zaszantazowac mozesz ich zawsze bez potwierdzenia zlozenia wniosku.

    --
    Robert

  • 55. Data: 2004-11-24 16:24:39
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jeśli nigdy nie napisałeś żadnego podania do usługodawcy, to znaczy,
    > że nie potrafisz zadbać o własne interesy, bo łykasz standardową
    > ofertę dla wszystkich, a nie potrafisz zawalczyć o lepsze warunki.

    Przepraszam, ale piszesz bzdury. Nie mam zwyczaju pisać jakichkolwiek podań
    do firm, które mają mi świdczyć usługi (w sprawie pokornej prośby o
    obniżenie opłat). A o swoje interesy dbam - głosuję nogami. I jakoś tak się
    dziwnie składa, że firmy które mają zwyczaje rodem z peerelu mają też
    niekorzystne dla klientów warunki (vide: Pekao SA). Dla mnie EOT, bo nie
    podejmuje sie polemizować z kimś, kto ma mentalnośc raba.

  • 56. Data: 2004-11-24 16:34:21
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <co2cmo$vf$1@news.onet.pl>, Glenn wrote:

    > Przepraszam, ale piszesz bzdury. Nie mam zwyczaju pisać jakichkolwiek podań
    > do firm, które mają mi świdczyć usługi (w sprawie pokornej prośby o
    > obniżenie opłat).

    A dlaczego nie? Duma nie pozwala?

    >A o swoje interesy dbam - głosuję nogami.

    Też tak zrobię, jeśli mnie nie zwolnią z opłat, ale jeśli zwolnią, to
    po co mam iść gdzie indziej? Tylko kłopot z wypłacaniem, otwieraniem,
    wpłacaniem.

    > podejmuje sie polemizować z kimś, kto ma mentalnośc raba.

    Obawiam się, że mówisz o swojej mentalności. Łykasz co ci podsuwają
    pod nos, jak nie łykniesz tego co podsuwa jedna firma, to łykniesz to
    co podsuwa inna, a nie potrafisz zawalczyć o lepsze, indywidualne
    warunki dla siebie.
    Naprawdę nigdy nie negocjowałeś warunków zakupu czegokolwiek
    (usług, towarów)?! Ja negocjuję ceny w sklepach, wynegocjowałam zmiany
    w umowie z deweloperem, przedłużenie gwarancji, o której już wcześniej
    tu pisałam. Polecam taką postawę życiową, bo naprawdę można sporo
    zaoszczędzić.

    Renata

  • 57. Data: 2004-11-24 16:40:03
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A dlaczego nie? Duma nie pozwala?

    Nie mam zwyczaju prosić o coś, co mogę bez proszenia znaleźć za pomocą
    google i tracić czas na korespondencję z kimś, kto najwyraźniej nie rozumie,
    że mamy wolny rynek.

    > Też tak zrobię, jeśli mnie nie zwolnią z opłat, ale jeśli zwolnią, to
    > po co mam iść gdzie indziej? Tylko kłopot z wypłacaniem, otwieraniem,
    > wpłacaniem.

    Jaki kłopot? Kłopot to będziesz miała jak będziesz formułować pismo,
    dostarczać je, brać potwierdzenie dostarczenia i czekac na odpowiedź. I to
    w sprawie, którą można rozwiązać w ciągu 1 popołudnia.

> [...]
    > pod nos, jak nie łykniesz tego co podsuwa jedna firma, to łykniesz to
    > co podsuwa inna, a nie potrafisz zawalczyć o lepsze, indywidualne

    Ja nie walczę, ja wybieram. Nie uważam, że istnieje 1 bank na świecie i mam
    kogoś łaskawie prosić o cokolwiek, co mogę bez proszenia dostać gdzie
    indziej.

> [...]
    > w umowie z deweloperem, przedłużenie gwarancji, o której już wcześniej
    > tu pisałam. Polecam taką postawę życiową, bo naprawdę można sporo

    Negocjacje to coś zupełnie innego. Skoro nie odrózniasz negocjacji od podań
    to o czym my rozmwaiamy w ogóle. Mam zresztą wrażenie, że bijemy pianę - to
    wolny kraj więc jak chcesz, to pisz sobie nawet petycje do prezesa Pekao -
    mentalność zmienić najtrudniej. Dla mnie EOT, bo właśnie biegnę na Rynek we
    Wrocławiu w sprawie Ukrainy ;-)

  • 58. Data: 2004-11-24 17:29:16
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <co2djj$6d7$1@news.onet.pl>, Glenn wrote:

    > Nie mam zwyczaju prosić o coś, co mogę bez proszenia znaleźć za pomocą
    > google i tracić czas na korespondencję z kimś, kto najwyraźniej nie rozumie,
    > że mamy wolny rynek.

    W moim przypadku było to jakieś 5-7 min. Filę mam pod nosem i po
    drodze. Nie było żadnej kolejki (gdyby była, to bym zajrzała w drodze
    powrotnej, albo przy jeszcze następnej drodze), napisałam jedno zdanie
    plus swoje dane i mam zadzwonić za kilka dni. Wsio.

    > Jaki kłopot? Kłopot to będziesz miała jak będziesz formułować pismo,
    > dostarczać je, brać potwierdzenie dostarczenia i czekac na odpowiedź. I to
    > w sprawie, którą można rozwiązać w ciągu 1 popołudnia.

    Ja nie będę formułować żadnego pisma. Napisałam jedno zdanie plus
    swoje dane. Czekanie nie męczy mnie nic a nic. A w ciągu jednego
    popołudnia to znacznie dłużej niż te 5-7min, kt. poświęciłam.

    > Ja nie walczę, ja wybieram.

    Ja też wybieram. W tym wypadku to co jest dla mnie tańsze i kosztuje
    mniej czasu i zawracania głowy.

    > Negocjacje to coś zupełnie innego.

    Jak to co innego? Jedna strona ma swoją propozycję, ja mam inną i
    staram się namówić drugą stronę do jej przyjęcia. To są negocjacje.
    Czym to różni się od negocjacji w twoim rozumieniu?

    Renata

  • 59. Data: 2004-11-24 20:35:43
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <co2ca4$2vn$1@opal.icpnet.pl>, RobertSA wrote:

    > A to na jakiej podstawie? :-O

    Na takiej na jakiej złożyłam wniosek o zwolnienie.

    > Zaszantazowac mozesz ich zawsze bez potwierdzenia zlozenia wniosku.

    Ale stoję na mocniejszej pozycji, bo w tym przypadku to oni nawalili:
    obiecali rozpatrzyć, a zapomnieli.

    Poza tym w tym przypadku pisemna forma była o tyle przydatna, że
    dysponentka nie mogła podjąć takiej decyzji sama, prośbę musiała
    przekazać np. kierowniczce, to ja wolę nie polegać na jej pamięci i
    ona pewnie też wolała nie polegać na swojej pamięci, bo pewnie nie
    była to jedyna rzecz, którą robiła tego dnia.

    Renata

  • 60. Data: 2004-11-24 22:05:41
    Od: qbanka <k...@g...pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

> [...]
    > staram się namówić drugą stronę do jej przyjęcia. To są negocjacje.
    > Czym to różni się od negocjacji w twoim rozumieniu?

    Masz ciężki okres czy pracujesz w Dziale Marketingu PEKAO S.A. ???