  • 11. Data: 2016-04-28 14:01:45
    Temat: Re: Paypal "oszalał" a tu cisza...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2016 13:14:04 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:
    > A czy mTransfer i podobne nie spełnia warunku takiego "kanału"?

    Tu chodzi o unifikację api tego kanału. W tej chwili każdy bank w pl
    ma to inaczej zrobione. Aczkolwiek jakby się dokładnie przyjrzeć to w
    obecnym modelu nie widzę różnicy (pod kątem wygody użytkownika
    tylko) w podawaniu danych sofortowi do zalogowania czy mtransferowi
    (czy innemu mechanizmowi banku X).
    Oczywiscie gdy bedzie psd2 wtedy to odbedzie się w tle już bez
    podawania danych, co jest wygodą, bo wystarczy 1 klik do kupienia bez
    przebijania się przez formularze logowania.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-04-28 14:03:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 28 Apr 2016 10:56:55 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Proszę tylko nie mów, że o sofircie nie słyszałeś wcześniej. Na

    Slyszec slyszalem, ale tylko raz.

    >rynku niemieckim ten sposób płatności to 15% wszystkich dokonywanych
    >transakcji. Podobnie jest w innych cywilizowanych krajach.

    Cywilizowanych, hm ...
    Niemcy ok, oni cos takiego maja, ze w komputery wierza, jak im
    komputer cos powie, to swiete.
    Ale dawac komus haslo do banku ?

    >Sofort wygrał sprawę w sądzie z bankiem, który właśnie stanął
    >okoniem. Sąd uznał, że to są praktyki monopolistyczne banku
    >(utrudnianie klientowi możliwości swobodnego podawania loginu do
    >wykonywania usługi przez trzecią stronę).

    OK, powiedzmy ze wygra i u nas. Bank sie odwola, przegra jeszcze raz,
    ale to bedzie za 5 lat.
    W miedzyczasie firma padnie ... a moze i nie, skoro sa tacy naiwni
    klienci :-)

    Zauwaz, ze u nas sa podobne rozwiazania, ale jakby bezpieczniejsze -
    kontrahent zaledwie przekierowuje na strone banku.

    J.

  • 13. Data: 2016-04-28 15:44:04
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.04.2016 12:37, Marek pisze:

    > Proszę tylko nie mów, że o sofircie nie słyszałeś wcześniej.

    Nie słyszałem.

    Ja w ogóle nie rozumiem tego podejścia, które rozwiązuje problem
    stworzony sztucznie. Od lat płacę za setki rzeczy z konta w banku, i
    zawsze wymagało to podania loginu i hasła, ale na stronie BANKU, a nie
    SPRZEDAWCY czy też pośrednika. Pośrednikowi moje hasło na nic. Po co to
    zmieniać?

    MJ

  • 14. Data: 2016-04-28 16:03:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/28/2016 8:44 AM, Michał Jankowski wrote:

> [...]
    > zawsze wymagało to podania loginu i hasła, ale na stronie BANKU, a nie
    > SPRZEDAWCY czy też pośrednika. Pośrednikowi moje hasło na nic. Po co to

    Właśnie nie mam pojęcia.
    Po to właśnie wymyślono API i identity server, żeby nie trzeba było
    podawać haseł pośrednikom.

    W każdym razie na pewno z tej opcji nie skorzystam.

  • 15. Data: 2016-04-28 16:16:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/28/2016 11:03 PM, witek wrote:

    > Właśnie nie mam pojęcia.
    > Po to właśnie wymyślono API i identity server, żeby nie trzeba było
    > podawać haseł pośrednikom.
    >
    > W każdym razie na pewno z tej opcji nie skorzystam.

    Ba, nawet płatności PayPal na stronach różnych sklepów przekierowują na
    stronę PayPal -> płatność, i z powrotem do sklepu.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 16. Data: 2016-04-28 16:28:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Apr 2016 15:44:04 +0200, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    nie
    > SPRZEDAWCY czy też pośrednika. Pośrednikowi moje hasło na nic. Po

    Zgaduję: w Niemczech nie było wtedy w bankach mechanizmów typu
    mtranfser. Aby dokonać płatności oprócz zalogowania się trzeba wpisać
    dane odpiorcy i kwotę. Te dwie ostatnie rzeczy sofort robi
    automatycznie (jak mtransfer) więc jest wygodniejszy. No i nie
    ogranicza do jednego banku.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-04-28 18:13:19
    Od: A <a...@g...pl>

    Marek wrote:

    > A jednak nie czytasz ze zrozumieniem. Ten fragment dotyczył TYLKO
    > tych banków, które z różnych powodów api nie wdrożą a udostępnianie
    > autoryzacji przez login będą nadal zabraniać klientom.

    Porażka.

    > Zresztą
    > Sofort wygrał sprawę w niemieckin sądzie przeciwko bankowi, który
    > właśnie swoim klientom zabraniał udostępniania danych do logowania
    > podmiotom trzecim. Sąd uznał to za niedopuszczalne praktyki
    > monopilistyczne.

    Może u nas sądy nie będą takich głupot robić.

    Dedykowany kanał z jakąś osobną autoryzacją i kontrolowanym dostępem (w tym
    zakres dostępu) - proszę bardzo. Proszenie o login i hasło do konta z pełnym
    dostępem - a kysz.

    --
    A.

  • 18. Data: 2016-04-28 20:13:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-28 o 16:28, Marek pisze:
> [...]
    > dane odpiorcy i kwotę. Te dwie ostatnie rzeczy sofort robi automatycznie
    > (jak mtransfer) więc jest wygodniejszy. No i nie ogranicza do jednego

    W latach około 2007-2008 pracowałem w oddziale niemieckiej firmy.
    Pamiętam, że naśmiewaliśmy się wówczas z naszej niemieckiej firmy-matki,
    że robienie przelewu polega tam na tym, że pani księgowa wypisuje coś na
    blankiecie na maszynie do pisania, podpisuje, i potem idzie z tym do banku.

    Zacofanie zatem tam jest straszne, i stąd pewnie potem ta "nowość"
    polegająca na podawaniu loginów pośrednikom i wielkie "ułatwienia" z tym
    związane, ale żeby nam to aplikować w formie rozwoju wstecznego, tego
    nie rozumiem.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-04-28 22:50:20
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-04-28 o 20:13, Liwiusz pisze:

> [...]
    > polegająca na podawaniu loginów pośrednikom i wielkie "ułatwienia" z tym
    > związane, ale żeby nam to aplikować w formie rozwoju wstecznego, tego

    O, to, to.

    MJ
    PS. Amerykanie do dziś wysyłają czeki pocztą, mam nadzieję, że nikt nam
    tego proponować nie będzie.

  • 20. Data: 2016-04-29 00:05:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/28/2016 3:50 PM, Michał Jankowski wrote:

    > O, to, to.
    >
    > MJ
    > PS. Amerykanie do dziś wysyłają czeki pocztą, mam nadzieję, że nikt nam
    > tego proponować nie będzie.

    Ktoś powiedział, że Ameryka jest do przodu?
    Ja mam sowje własne twierdzenie o nich.
    Oni nie są 100 lat za murzynami, oni są 100 lat w bok.