eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPaypal "oszalał" a tu cisza...Paypal "oszalał" a tu cisza...
  • Data: 2016-04-28 10:04:05
    Temat: Paypal "oszalał" a tu cisza...
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Niektóre portale od kilku dni grzmią jakoby paypal oszalał bo teraz
    przy doładowaniu salda (za pomocą pośrednika Trustly) pyta o login i
    hasło do banku użytkownika by zrobić przelew doładowujący.
    Usługa znana i popularna na zachodzie p.t. "sam się zaloguj i pobierz
    potrzebne środki" ponownie wzbudziła u nas oburzenie i
    niedowierzanie. Ponownie, bo pierwsza fala oburzenia była kilka lat
    temu przy okazji wejścia na masz rynek niemieckej firmy SOFORT
    obsługującej ten sam mechanizm płatności w ponad 35 tys sklepach w
    Europie.
    Mechanizm jest bardzo prosty. W czasie dokonywania płatności np. w
    sklepie internetowym podajemy dane do zalogowania się do naszego
    banku automatowi pośrednika, który za nas w kolejnych krokach
    dokonuje przelewu (i pyta o hasło smsowe, jeśli jest wymagane). Jak
    przysięga SOFORT dane autoryzacyjne użytkownika nie są nigdzie
    zapisywane a tylko użyte w bieżącej sesji płatności. Na marginesie:
    chwalą się, że przez cały okres ich wieloletniej działalności (1.5mln
    transakcji miesięcznie) nie mieli ani jednego przypadku fraudu.
    Oczywiście takie zachowanie jest potępiane przez nasze banki, gdyż
    łamie jeden z warunków regulaminu korzystania z usługi bankowośc
    elektronicznwe (ten o zakazie udostępniania danych autoryzacyjnych).
    Jednak banki będą musiały zmienić zdanie, gdyż istnieje dyrektywa
    PSD2 Komisji Europejskiej, która ma wejść w życie w 2018 r a reguluje
    ona m.in. pewne obszary usług płatności elektronicznych. Tak w
    skrócie: ma powstać zunifikowany interfejs (api) udostępniany przez
    banki tzw. trzeciej stronie by płatności lub zapytania o historię
    rachunku (do profilowania użytkownika) odbywały się tym kanałem
    dedykowanym ale bez danych autoryzacyjnych użytkownika. Oczywiście ma
    się to odbywać gdy użytkownik wyrazi zgodę na taką usługę. Te banki,
    które nie doszlosują w tym czasie z tym api będą musiały dopuszczać
    metodę klasyczną "na zalogowanie za użytkownika" co w konsekwencji
    prowadzi do tego, że nie będą mogły nie uznawać reklamacji z powodu
    udostępnienia danych autoryzujących.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1