  • 71. Data: 2019-08-06 17:58:00
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 16:29:43 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Mówimy o module wsadzonym w iPhone X oraz nowszych.

    Wydawalo mi sie, ze piszesz o FaceId NIE od Apple.

    > Żaden. Ale maska to nie zdjęcie.
    > No i to tylko jeden z elementów zabezpieczeń.

    Drukarki 3D tez nie sa juz drogie :-(

    Ale to faktycznie tylko na bogatych, a nie masowka.

    > No jakoś się nikomu przez "zdjęcie" nie udało, ale możesz być pierwszy. :)

    Przez kilka zdjec ...

    > To są te dane z twarzy.

    A jakis nr seryjny telefonu tam jest, haslo uzytkownika itp?

    Bo moze wystarczy dowolny iphone i maska, zrobiona np na podstawie
    zdjec z facebooka :-)

    > iphone jest dość mocno zabezpieczony. Swego czasu było głosno o tym,
    > że Apple aktualizacją zablokowało część telefonów. Okazało się, że
    > wszystkie miały wymieniany ekran (a co za tym idzie przycisk touch
    > id) w serwisach nieautoryzowanych.

    Rzeczywisty wplyw na bezpieczenstwo, czy tylko zlosliwosc ? :-)

    > Przez wewnętrzne SDK.

    To inna apka ma dostep do tych danych, przez to SDK ?

    > Nie masz dostępu do danych, tylko wynik autoryzacji.
    > A wirusa jak chcesz zainstalować na iPhone? Bo procesu
    > review nie przejdzie. :)

    Dlaczego mialoby nie przejsc?
    Przeciez nie bedzie pisalo, ze to wirus :-)

    > Wiesz, teoretycznie to wszystko można, ale może się okazać,
    > że łatwiej odstrzelić komarowi skrzydkła ze 100 metrów za pomocą
    > kuli armatniej niż taką sytuację w praktyce wywołać. :)

    J.

  • 72. Data: 2019-08-06 18:51:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Wydawalo mi sie, ze piszesz o FaceId NIE od Apple.

    Nie ma FaceID nie od Apple :)

    > Przez kilka zdjec ...

    No jak zrobisz kilka zdjęć podobnymi sensorami jakie stosuje
    FaceID, to może i owszem. Ale to nie są zjęcia które ściągniesz
    od kogoś z facebooka.

    > A jakis nr seryjny telefonu tam jest, haslo uzytkownika itp?

    "Face ID is based on a facial recognition sensor that consists
    of two parts: a dot projector module that projects more than
    30,000 infrared dots onto the user's face, and an infrared camera
    module that reads the pattern.[4] The pattern is encrypted and sent
    to a local "Secure Enclave" in the device's CPU to confirm a match
    with the registered face.[5][6] The stored facial data is
    a mathematical representation of key details of the face,
    and it is inaccessible to Apple or other parties."

    > Bo moze wystarczy dowolny iphone i maska, zrobiona np na podstawie
    > zdjec z facebooka :-)

    Zdjęcia z facebooka nie zawierają informacji potrzebnych od odtworzenia
    takiej twarzy. Nawet kilka zdjęć nie odtworzy z nich precyzyjnie głębii

    > Rzeczywisty wplyw na bezpieczenstwo, czy tylko zlosliwosc ? :-)

    Po trochę oba. :)

    > To inna apka ma dostep do tych danych, przez to SDK ?

    Do wyników autoryzacji ("rozpoznany", "nierozpoznany").

    Mniej więcej:

    let reason = "Log in to your account"
    context.evaluatePolicy(.deviceOwnerAuthentication, localizedReason: reason ) {
    success, error in

    if success {
    ///... tu uzytkownik jest autoryzowany
    }
    }

    > Dlaczego mialoby nie przejsc?
    > Przeciez nie bedzie pisalo, ze to wirus :-)

    Wykorzystanie funkcji systemowych spoza SDK jest wykrywane
    automatycznie na etapie skanowania kodu. Więc będzie coś
    w stylu "Twoja aplikacja używa prywatnego API i będzie
    odrzucona". A z tymi publicznie dostępnymi to krzywdy
    systemowi nie zrobisz. :)

    iOS to nie jest Windows, użytkownik nie ma pełnej
    kontroli i nie ma jak jek przekazać aplikacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 73. Data: 2019-08-06 19:13:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 18:51:40 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No jak zrobisz kilka zdjęć podobnymi sensorami jakie stosuje
    > FaceID, to może i owszem. Ale to nie są zjęcia które ściągniesz
    > od kogoś z facebooka.

    Chodzi o zrobienie modelu 3D twarzy.
    I tu kilka zdjec z roznych kierunkow pomaga.

> [...]
    > a mathematical representation of key details of the face,
    > and it is inaccessible to Apple or other parties."

    Czyli wystarzczy maska :-)

    > Zdjęcia z facebooka nie zawierają informacji potrzebnych od odtworzenia
    > takiej twarzy. Nawet kilka zdjęć nie odtworzy z nich precyzyjnie głębii

    Twarz nie jest znow taka precyzyjna, wiec pewne tolerancje musza byc.

> [...]
    >
    > let reason = "Log in to your account"
    > context.evaluatePolicy(.deviceOwnerAuthentication, localizedReason: reason ) {

    No to kilka innych metod ataku sie rysuje.
    Np zapuscic apke pod symulatorem i podmienic API systemu :-)

    Co innego jakby bank dostal zaszyfrowane dane twarzy, do porownania ze
    swoimi danymi.

> [...]
    > w stylu "Twoja aplikacja używa prywatnego API i będzie
    > odrzucona". A z tymi publicznie dostępnymi to krzywdy

    Spodziewalem sie czegos innego, ale czy funkcje FaceID to jakies
    prywatne API, czy wlasnie ogolne ?
    Przeciez kazdy chce wygodnej autoryzacji - banki, facebook, instagram,
    gadu-gadu ...

    J.

  • 74. Data: 2019-08-06 19:18:05
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.08.2019 Wojciech Bancer <w...@g...com> napisał/a:

    > Tuż gdzieś obok było podane info, że tylko 5% użytkowników
    > wie co robi. :)

    Może być, gdzieś mi się przewinęło swego czasu info ile procent
    ludzi rozumie informacje zawarte w rozkładzie jazdy :-(

    > To nie jest wiedza z gatunku "wystarczy".

    Poważnie ludzie są aż tak głupi, żeby nie wiedzieć,
    że uprawnienia odczytu sms dla aplikacji oznaczają,
    że aplikacja będzie mogła odczytać sms- w tym te z banku?

    Cóź, w takim razie pozostaje dla nich tylko Apple...

    > Telefon to nie jest urzędzenia dla specjalistów, którzy
    > sobie będą szukać po necie sposobów na jego zabezpieczenie.

    Smartfon. Jeśli ktoś potrzebuje tylko telefonu, to zdecydowanie
    lepiej sprawdzi się "feature phone", pieszczotliwie zwane
    dumbphone.

    > Znaczy wg Ciebie zamiast zabezpieczać lepiej systemy
    > najlepiej zmienić prawo tak by użytkownik był wszystko-wiedzącą,
    > za-wszystko-odpowiedzialną istotą? No jakaś myśl to jest. :-)

    Akurat w tym przypadku uważam, że zamiast rażącego niedbalstwa
    spokojnie wystarczyłoby "niezachowanie należytej staranności".

    Zabezpieczenie systemów? Owszem, jeśli bank da swoje urządzenie
    służące tylko do bankowania, wtedy może go sobie kastrować
    i zabezpieczać dowolnie.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 75. Data: 2019-08-06 20:15:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli wystarzczy maska :-)

    Wystarczy, jak pokazał eksperyment wietnamski.
    Ale musi być bardzo precyzyjna, a więc nie jest to tak
    łatwe do zrobienia (trzbe amieć sporą wiedzę).

    > Twarz nie jest znow taka precyzyjna, wiec pewne tolerancje musza byc.

    FaceID się uczy Twojego wyglądu, więc po prostu z czasem
    pozwala na więcej nietolerancji niż wcześniej. Ale trudno
    komuś obcemu się akurat "wstrzelić" w te właściwe.

    A jak się nie wstrzeli (na co masz 4 próby), to urządzenie prosi
    o PIN.

    > No to kilka innych metod ataku sie rysuje.

    Napieraj :)

    > Np zapuscic apke pod symulatorem i podmienic API systemu :-)

    Znowu idziesz w meandry SF. Nie wgrasz symulatora iPhone na
    urządzenie iPhone. A jak sobie wgrasz aplikację mBanku do
    symulatora na macu, to musisz ją normalnie powiązać z
    kontem, do czego FaceID Ci się nie przyda.
    A skoro już możesz zrobić powyższe, to użytkownik
    ma o wiele większy problem. :)

    > Spodziewalem sie czegos innego, ale czy funkcje FaceID to jakies
    > prywatne API, czy wlasnie ogolne ?

    Poza tą funkcją którą Ci rzuciłem, reszta jest prywatna.

    > Przeciez kazdy chce wygodnej autoryzacji - banki, facebook, instagram,
    > gadu-gadu ...

    No i? Funkcja odpowiada na pytanie "czy przy telefonie jest
    osoba autoryzowana przez faceid. W swojej aplikacji najpierw
    musisz się zalogować normalnie, np. pinem/hasłem, posiadać
    już jakieś (własne) dane identyfikujące, zapisane w urządzeniu
    i ew. pozwolić użytkownikowi na użycie autoryzacji faceid,
    zamiast tego pinu/hasła/cokolwiek.

    To nie jest tak, że byle ściągnięta aplikacja będzie wiedzieć
    że Ty to Ty, bo użyjesz FaceID :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 76. Data: 2019-08-06 22:30:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > No jakoś się nikomu przez "zdjęcie" nie udało, ale możesz być
    > pierwszy. :)

    No właśnie był spektakularny przykład, że się udało. Pewnie z innym
    modułem, ale tu chodzi o zasadę działania - to, co widzi kamera (nawet
    najdoskonalsza), można skopiować i ją oszukać.

    > A wirusa jak chcesz zainstalować na iPhone? Bo procesu
    > review nie przejdzie. :)

    A jak się rootowało androidy? Wykorzystując błędy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 77. Data: 2019-08-06 22:38:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Ale mówiłeś o tym że się tego "nie da załatać".
    > Oprogramowanie da się załatać i jest łatane.

    Ale nie jest załatane. Nie da się załatać, bo szybkość łatania jest
    mniejsza niż szybkość tworzenia dziur.

    > Nierealna kwota. Tyle zarabia przeciętny dev na legalu,

    Przez pół roku, rok, albo dwa (zależy gdzie). Optymistycznie rzecz
    biorąc. Proponuję powrót marketing -> rzeczywistość.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 78. Data: 2019-08-06 22:44:17
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-06, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > No właśnie był spektakularny przykład, że się udało.

    Wskażesz? Bo z maską i owszem, ale zdjęciem niespecjalnie.
    Przy czym sami autorzy zastrzegli, że "udało się" w warunkach
    laboratoryjnych, a to nie to samo.

    > Pewnie z innym modułem, ale tu chodzi o zasadę działania - to,
    > co widzi kamera (nawet najdoskonalsza), można skopiować i ją
    > oszukać.

    Nie, nie chodzi o zasadę działania, ale o statystykę.
    Powrócę do zasady: aby coś było *praktycznie* do złamania,
    musi być to a) opłacalne [1] b) względnie masowo możliwe.

    FaceID to może się opłacać łamać rządom, które targetują
    konkretne osoby, albo grupom wybierającym milionerów,
    a nie grupom targetującym ludzi masowo.

    [1] to nie tylko cena komponentów, ale i wiedza fachowców

    > A jak się rootowało androidy? Wykorzystując błędy.

    Androidy, tak jak i iPhone rootuje się podmieniając oryginalne
    flashe na takie przerobione (chociaż mało kto chyba rootuje już
    iPhone, to było bardziej popularne w czasach iP4).

    Nie słyszałem o przypadku zrootoowania urządzenia przez bład.
    Wskażesz linka? Bo to że aplikacje sobie proszą o nadmiarowe
    uprawnienia, a użytkownicy je dają, to nie jest błąd systemu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 79. Data: 2019-08-06 22:46:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-06, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Ale nie jest załatane. Nie da się załatać, bo szybkość łatania jest
    > mniejsza niż szybkość tworzenia dziur.

    Istotnych dziur? Niespecjalnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 80. Data: 2019-08-06 23:14:47
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > Wskażesz linka? Bo to że aplikacje sobie proszą o nadmiarowe
    > uprawnienia, a użytkownicy je dają, to nie jest błąd systemu.

    TERAZ, to chyba producenci już nie próbują walczyć z wiatrakami i
    pozwalają "legalnie" dostać roota, lub uwolnić bootloader, ale jeszcze
    +- 4 lata temu robiło się to właśnie przez błedy.
    Przychodzi mi do głowy tylko towel root czy kingroot, ale pewnie było
    tego więcej.
    KJ

    I generally avoid temptation unless I can't resist it.
    -- Mae West