  • 11. Data: 2009-04-20 08:05:49
    Temat: Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    zgred schrieb:

    > Trollujesz?
    >
    > Wiadomo, że transwalutyzacja jest skwapliwie wykorzystywana przez
    > wszystko co się rusza do podniesienia cen.
    > Chwilę później zaczyna działać konkurencja.
    > W bundesrepublice zadziałało to w prosty sposób: 1DEM -> 1 EUR ;)
    > U nas pewno będzie analogicznie... ;)

    Ba, u nas od wielu, wielu lat ceny rosna, mimo ze euro w Polsce jeszcze
    nie ma.

    Ktos ma na to wytlumaczenie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2009-04-20 16:25:15
    Od: k...@o...pl

    O tym, że komentując wypowiedź:

    słowami:

    > Mysle, ze karty platnicze beda kosztowac minimum 1000-2000 euro.

    kolega żartował, upewnia mnie inna część jego wypowiedzi:

    > Tzn. teraz chyba w mBanku przelewy sa darmowe. Wiec logiczne jest, ze
    > wprowadzenie euro spowoduje, ze beda automatycznie kosztowac 1 euro?

    miałem na myśli opłatę 1zł za przelew z mBiznesKonta

    > Czemu nie 8-9x?

    temu, że aktualny kurs ojro wynosi 4zł z groszami a nie np. 8,50 :P
    chociaż, jeśli naród nie nakopie pewnego osobnika w kaczy kuper
    to kto wie, może będziemy płacić za euro nawet i 20zł :(

  • 13. Data: 2009-04-20 16:28:48
    Od: k...@o...pl

    > Przecież takie coś, w każdym kraju co zmieniał walutę, zostało zabronione.

    zabronione na wieki wieków amen, czy zabronione w pierwszych dniach stycznia?

    A jeśli np. mBank i Inteligo wyślą 2 stycznia powiadomienia o "niepowodującej
    zmiany umowy zmianie taryfy opłat i prowizji od dnia 1-02-2013" to jakikolwiek
    organ nadzoru im tego zabroni? (Pytam, bo nie wiem)

  • 14. Data: 2009-04-20 16:47:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > A jeśli np. mBank i Inteligo wyślą 2 stycznia powiadomienia o "niepowodującej
    > zmiany umowy zmianie taryfy opłat i prowizji od dnia 1-02-2013" to jakikolwiek
    > organ nadzoru im tego zabroni? (Pytam, bo nie wiem)

    Tak (to właśnie na tym polega).

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2009-04-20 17:05:21
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 18:28:48 +0200, k...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > zmiany umowy zmianie taryfy opłat i prowizji od dnia 1-02-2013" to jakikolwiek
    > organ nadzoru im tego zabroni? (Pytam, bo nie wiem)

    A widzisz jakiś problem by zrobili to i bez euro? Hmm wygląda, że euro nie
    mamy a opłaty i prowizje w TOiP różnych banków rosną.

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2009-04-20 19:56:00
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 20 Apr 2009 18:47:23 +0200, Mithos wrote:

    > Tak (to właśnie na tym polega).

    Głupstwa piszesz. Zakładając, że będzie nas obowiązywał kurs EUR/PLN = 4,
    to nikt nie zabroni mBankowi ustalić, że od chwili wejścia Euro przelew
    kosztuje 1 EUR / 4 PLN.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 17. Data: 2009-04-20 20:46:44
    Od: k...@o...pl

    > Tak (to właśnie na tym polega).
    > --
    > Mithos

    I jak rozumiem, oba banki musiałyby poczekać "aż" do 1 lutego albo "nawet"
    poczekać do 1 marca? I powołać sie w piśmie nie na wejście do eurolandu
    ale na "zmianę sytuacji na rynku bankowym" albo coś równie abstrakcyjnego?

    Bo przecież wejście do eurolandu nie oznacza że szef KNF odbierze od wszystkich
    prezesów wszystkich banków w PL uroczystą przysięgę, że nie będą podnosic żadnych
    opłat bankowych do końca świata i jeden dzień dłużej? Banki będą miały prawo
    podnieść opłaty _o_ile_wzrost_opłat_"nie_będzie_związany"_z_wprowadz
    eniem_euro.

  • 18. Data: 2009-04-20 23:21:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    k...@o...pl schrieb:

> [...]
    > zmiany umowy zmianie taryfy opłat i prowizji od dnia 1-02-2013" to jakikolwiek
    > organ nadzoru im tego zabroni? (Pytam, bo nie wiem)

    A teraz nie ma w Polsce euro, a co drugi bank przesciga sie w
    podwyzszaniu oplat za przelewy, prowadzenie konta... A przoduje w tym
    PKO BP.

    Masz na to jakies wytlumaczenie? Bo w krajach z euro tego nie zauwazono.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2009-04-21 03:51:30
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > PKO BP.
    >
    > Masz na to jakies wytlumaczenie? Bo w krajach z euro tego nie zauwazono.

    chyba takie, że Polacy "lubią" przepłacać i jest jeszcze przyzwolenie
    społeczne na kolejne podwyżki.

    po drugie, kiedy widzę ceny w sklepie 9,99zł albo 49,99zł to jestem pewny
    że nie powstały one w oparciu o kalkulację kosztów, ale wg widzimisię
    osoby tworzącej cennik, "bo tak i już".

    po trzecie, ze studiów ekonomicznych wiem, że cena 9,99 itp. ma podbudowę
    psychologiczną i jest oparta na jakiś badaniach amerykańskich, które
    zajmowały się psychiką konsumenta-debila i kalkulacjami, jak go wycisnąć
    jak cytrynę. dlatego, jeśli widzę 0,99zł w cenniku Inteligo, to wiem, że
    oni wykorzystają KAŻDĄ okazję, aby człowieka złupić.

    Może to być kryzys, może to być euro, może to być zalamanie w nieruchomosciach
    może to być obamo-inflacja, może to być podwyżka cen ropy albo obniżka cen soli
    może to być katar prezesa zarządu banku, cokolwiek, byle okraść klienta...

  • 20. Data: 2009-04-21 04:50:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:

    > po drugie, kiedy widzę ceny w sklepie 9,99zł albo 49,99zł to jestem pewny
    > że nie powstały one w oparciu o kalkulację kosztów, ale wg widzimisię
    > osoby tworzącej cennik, "bo tak i już".

    i słusznie,
    Kalkuje to się zyski a nie koszty.
    Koszt przedsiębiorcy to jego własna sprawa i nikomu nic do tego.

    Towar kosztuje tyle za ile klient chce go kupic.