  • 11. Data: 2013-04-01 21:32:24
    Temat: Re: Opodatkuja srodki na OFE?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 01 Apr 2013 16:36:50 +0200, MK napisał(a):

    > Prowizje? Gdyby koszty funkcjonowania ZUS uznac za prowizje, to chyba nie
    > bylaby mniejsza ;)

    Byłaby. ZUS ma koszty na poziomie 4% przeplywów.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 12. Data: 2013-04-01 21:58:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail M...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Prowizje? Gdyby koszty funkcjonowania ZUS uznac za prowizje, to chyba
    > nie bylaby mniejsza ;). Nakaz zakupu obligacji wzial sie stad, ze
    > Panstwo chcialo miec zagwarantowany zbyt obligacji.

    o, widzęm że pracownik OFE się udziela :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 13. Data: 2013-04-02 01:12:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 2...@n...wpkg.org

    > Ale ponoć w RP co jakiś czas są urządzane wolne wybory.
    > Może by po prostu wybierać do władz ludzi uczciwych,
    > którzy nie będą zabierali tego, co naród uciuła na
    > czarną godzinę, pracując na zielonej wyspie?

    : Problemem jest - moim zdaniem - ze nasze społeczeństwo
    : nie jest zbyt uczciwe ani dojrzale.

    : A z pustego i Salomon nie wybierze.

    Nie bez powodu po upadku dynastii Jagiellonów wybierano
    na królów ,,różnych'' ludzi, co nie służyło wzrastaniu
    w siłę RON. Sobieski, choć był Polakiem, niepotrzebnie
    pobił Turków pod Wiedniem, co nieumiejętnie próbował
    naprawić osiedleniem Tatarów na ziemiach położonych
    niedaleko mnie. Wiśniowiecki, aby posadzić na tronie
    RON swego syna, doprowadził do utraty swych ruskich
    ziem, co położyło kres potędze RON. Zaś Bogusław z Litwy
    tak pokochał protestantyzm, że wraz ze Szwedami dobił
    krwawiącą i rozpadającą się (formalnie już nie
    istniejącą -- Bogusław zerwał prawa unii i RON
    przestała istnieć) Rzeczypospolitą obojga narodów...

    Zaś ostateczny kres życiu tej dziwnej organizacji okołopaństwowej
    Istniejącej raptem ze 223 lata, licząc od roku śmieci ostatniego
    dynasttycznego króla -- Augusta Zygmunta (syna Sworzy i Zygmunta
    Starego) który zamierzał dokończyć dzieło założyciela dynastii,
    czyli oderwać konglomerat od Rzymu i stworzyć religię narodową)
    dał król Stanisław August Poniatowski, pierdoląc się z niewyżytą
    Niemrą, czyli carycą Katarzyną II.

    http://www.kciuk.pl/Granice-Polski-990-2008-rok-a835
    4

    Jak łatwo przewidzieć, gdyby Zygmunt August dokończył dzieła
    swych przodków, założycieli dynastii Jagiellonów -- depczących
    (w istocie Jagiełło wygrał pod Grunwaldem raczej nie dlatego,
    że był dobrym wodzem, ale dlatego, że miał farta) papieskich
    rycerzy krzyżowych, nie mielibyśmy wojen religijnych na tych
    ziemiach i być może dziś jechalibyśmy do Smoleńska na ryby,
    zamiast na wiadome lotnisko...

    Zygmunt August umiera w Knyszynie -- niedaleko Białegostoku,
    zaś Augustów jest miastem nazwanym imieniem tego króla, gdyż
    król ów był rzekomo założycielem tego miasta. Napoleonowe
    Księstwo Warszawskie zawierało w sobie Augustów, choć nie
    zmieściło już Białegostoku. Gdzieś w okolicach Augustowa
    (podążając na północ) zaczyna się cypel II Rzeczypospolitej
    wcinający się pomiędzy Niemcy (Prusy/Krzyżację) i Litwę
    a kończący się garnizonowym miastem (garnizon budowany
    był tam za czasów carskich) o nazwie Suwałki, które
    w czasach Gierkowskich z niemal wsi stało się wojewódzkim miastem...

    -=-

    Skoro z pustego naczynia nawet żyd Salomon nie naleje -- może
    trzeba lać z innego naczynia, choćby i obcego Polakom? IMO żydki
    są najmądrzejsze na świecie, zatem jeśli on nie umie lać -- nikt
    inny także nie naleje...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-04-02 02:06:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.04.2013 19:32, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Korwin czasami startował w wyborach -- naród nie wybierał go,
    > czyli naród chce marnowania... Znaczy -- podpierdalania podatków.

    Nie, naród po prostu nie chce oszołomów u władzy.

    Kilka punktów UPR jest całkiem sensownych, ale podstawy dość
    oszołomskie... państwo ma niby służyć religii (czy religiom?).

    Państwo w ogóle nie powinno mieć z religiami nic wspólnego - to powinna
    być prywatna sprawa ludzi, zresztą podobnie jak model rodziny.

    Swoją drogą proponowany przez JKM i spółkę model "tradycyjny" z tradycją
    ma niewiele wspólnego - tradycyjna to jest albo poligamia (ze wskazaniem
    na wiele żon), a nieco bardziej nowoczesne podejście to monogamia z
    ustawianymi wyłącznie biznesowo/politycznie małżeństwami ze związkami
    uczuciowymi występującymi pozaformalnie jako tajemnica poliszynela.

    [ciach]

    > Po co wybierać do parlamentu ludzi nagradzających samych siebie
    > (Ewę kopacz) i im podobnych, skoro inne osoby kandydujące były
    > chętne do oddawania swoich diet poselskich?...

    Tak samo jak Tusk był chętny do obniżania podatków, nie? ;->

  • 15. Data: 2013-04-02 08:21:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-02 02:06, Andrzej Lawa pisze:
    > państwo ma niby służyć religii (czy religiom?).

    Coś Ty sobie tam ubzdurał, Andrzeju :)

    > Swoją drogą proponowany przez JKM i spółkę model "tradycyjny"

    Nikt tam nie proponuje żadnego "oficjalnego", w sensie "państwowego" modelu.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-04-02 09:39:46
    Od: MK <M...@i...pl>

    On Mon, 01 Apr 2013 21:58:23 +0200, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > o, widzęm że pracownik OFE się udziela :)

    Argumentacja godna zasluzonego pracownika ZUS :). Ile premii dostaniesz
    jak zamkna OFE?

    MK

  • 17. Data: 2013-04-02 10:45:14
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-04-01 13:30, T.F. pisze:
    > "MK" ...

    > No i dobrze. OFE to od poczatku byl poroniony pomysl.

    Pomysł nie był głupi, tylko jego realizacja.

    Kiedyś w podstawówce organizowaliśmy klasową dyskotekę karnawałową. To
    nie był głupi pomysł.
    Ale potem pojawiły się odgórne wytyczne:
    - muzyka niezbyt głośna
    - ma się świecić pełne światło cały czas
    - zakaz ubrania sali
    - dziewczyny tylko w spodniach lub długich spódnicach
    - do dyspozycji najmniejsza klasa w szkole
    - stado rodziców do pilnowania + 2 nauczycielki
    - itd itp

    Tu jest podobnie. Pomysł przymuszenia obywateli do oszczędzania na
    własną starość sam w sobie nie jest zły, zwłaszcza przy roszczeniowym
    podejściu większości społeczeństwa. Ale wykonanie... szkoda gadać.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2013-04-02 11:58:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail M...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Argumentacja godna zasluzonego pracownika ZUS :). Ile premii dostaniesz
    > jak zamkna OFE?

    ROTFL
    Pomyliło ci się, że w ZUS komukolwiek zależy na rentowności itp...
    Ale widzę, że trafiłem ,bo zabolało.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 19. Data: 2013-04-02 12:55:26
    Od: m <m...@g...com>

    On 02.04.2013 10:45, Miroo wrote:

> [...]
    > własną starość sam w sobie nie jest zły, zwłaszcza przy roszczeniowym
    > podejściu większości społeczeństwa. Ale wykonanie... szkoda gadać.

    Mimo wszystko ,jest szansa na jakiś taniec. W tym porównaniu, ZUS to
    jest grono nauczycieli które każe sie złożyć na dyskotekę, powie że
    będzie dobrze, uczniowie będą czekać i czekać na upragniony termin.
    Termin w końcu nadejdzie, jak raz akurat na Wielki Post, uczniowie
    zostaną wpuszczeni do sali z której ktoś zapomniał wynieść gratów, jako
    muzyka będą winylowe płyty "przeboje niemieckiej republiki
    demokratycznej". Porysowane. A gramofon bez igły.

    p. m.

  • 20. Data: 2013-04-02 13:09:04
    Od: Marx <a...@g...com>

    Przede wszystkim chore są prowizje za zarządzanie i przeniesienie
    środków pomiędzy różnymi OFE. OFE nie mają żadnego interesu w tym aby
    dobrze zarządzać bo i tak prowizja się należy. Gdyby prowizja została
    zlikwidowana lub znacznie ograniczona, a utrzymać trzeba by się było z
    zysków jak w każdej normalnej działalności, to inaczej by to działało.
    Np OFE wydały gigantyczne kwoty na reklamę w mediach, czy naganiaczy. Z
    jakich pieniędzy to poszło? Ano z przyszłych emerytur...
    A teraz to jest tak jakby ZUS konkurował z KRUS.
    Marx