  • 41. Data: 2013-04-03 22:03:25
    Temat: Re: Opodatkuja srodki na OFE?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 03.04.2013 21:51, Liwiusz pisze:

    > To nie komunizm, tylko kapitalizm. Miarą człowieka (w sensie co potrafi
    > zrobić pożytecznego i jak dobry w tym jest) jest ilość zarabianych przez
    > niego pieniędzy. A zmierzyć i wycenić uczciwie może to tylko rynek.

    Bzdura.

    Pieniądze może odziedziczyć jakiś kompletny darmozjad.

    Pieniądze może wyłudzić jakiś oszust.

    Pieniądze może zrabować jakiś bandyta.

    I nawet najgorszy minister zarabia więcej niż najlepsza sprzątaczka.

  • 42. Data: 2013-04-04 02:32:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 03 Apr 2013 21:42:42 +0200
    Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:

> [...]
    > później komunizm zrobi się sam.
    >
    > Wyobraź sobie świat, gdzie nie ma niedoborów wszelkich podstawowych
    > dóbr (w sumie to już niemalże osiągnęliśmy, przynajmniej w Europie,
    > USA, Kanadzie i Australii) i gdzie miarą człowieka nie jest to, co
    > posiada i stanowisko zajmuje, ale to co potrafi zrobić pożytecznego
    > dla społeczeństwa i jak dobry jest w tym, co robi (no, z tym niestety
    > jest dużo gorzej - szczytem marzeń wielu jest mieć wiele nic nie
    > robiąc i mieć "prestiżowy" stołek nawet jeśli jest się
    > niekompetentnym - chociaż pewne jaskółki się pojawiają).

    To prawie jak w Japonii.

    To chyba jedyny kraj na swiecie, gdzie komunizm mialby szanse dzialac
    (patrzac na to, jak uczciwe jest tu spoleczenstwo "z wlasnej woli", nie
    majac nad soba zadnego bata).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 43. Data: 2013-04-04 03:34:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > To prawie jak w Japonii.
    >
    > To chyba jedyny kraj na swiecie, gdzie komunizm mialby szanse dzialac
    > (patrzac na to, jak uczciwe jest tu spoleczenstwo "z wlasnej woli", nie
    > majac nad soba zadnego bata).

    Kwestia jak najwcześniejszego urabiania dzieci w posłuszeństwie.
    Potem zostaje na starość.

    Jedyna wada tego jest taka, że całość się starzeje bo ludzie są
    konserwatywni i nieprzywykli do szybkich nieznanych im zmian.

    Przyjrzyj się Japonii na prowincji. 19 wiek.

  • 44. Data: 2013-04-04 06:33:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 03 Apr 2013 20:34:11 -0500
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > konserwatywni i nieprzywykli do szybkich nieznanych im zmian.
    >
    > Przyjrzyj się Japonii na prowincji. 19 wiek.

    Wszedzie zasieg 3G (w sumie to w calym kraju nie ma innego),
    wyasfaltowane drogi na polach, ludzie nie pamietaja, gdzie sa klucze
    od domow, wiec czesto ich nie zamykaja, jak jada na wakacje.

    W domu rolnikow, na scianach - dyplomy dzieci (1-2) z ich osiagnieciami
    bardziej imponuja niz "plazma na kredyt".

    Brak wiary w gusla i zabobony, choc oczywiscie silne przywiazanie do
    tradycji.

    19 wiek - czy ja wiem?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 45. Data: 2013-04-04 09:21:44
    Od: W <w...@w...pl>

    Tomasz Chmielewski wystukał, co następuje:

    > To prawie jak w Japonii.
    >
    > To chyba jedyny kraj na swiecie, gdzie komunizm mialby szanse dzialac
    > (patrzac na to, jak uczciwe jest tu spoleczenstwo "z wlasnej woli", nie
    > majac nad soba zadnego bata).

    Prawie jak w Swajcarii - możesz zostawić telefon w centrum Zurichu i (jeżeli
    nie trafi na obcokrajowca) to grzecznie wyląduje w biurze rzeczy
    znalezionych :)

  • 46. Data: 2013-04-04 13:12:49
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 01 Apr 2013 10:08:51 +0200, MK <M...@i...pl> wrote:

    >Duzo piszecie o Cyprze, ze nikt nie zauwazyl, ze zaczela sie kolejna fala
    >kampanii przeciw OFE. Tym razem pretekstem jest terminowa renta jaka chca

    przeciw albo i nie przeciw. Dla OFE likwidacja mogłaby być całkiem
    fajna: paręnaście miliardów się "łyknęło" w prowizjach i nie trzeba
    oddawać, a wypłatami przejmowałby się, nomen omen, przejmujący środki
    z OFE.

    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=1218

  • 47. Data: 2013-04-04 13:13:48
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 01 Apr 2013 16:36:50 +0200, MK <M...@i...pl> wrote:

    >Prowizje? Gdyby koszty funkcjonowania ZUS uznac za prowizje, to chyba nie
    >bylaby mniejsza ;). Nakaz zakupu obligacji wzial sie stad, ze Panstwo
    >chcialo miec zagwarantowany zbyt obligacji.

    tak, prowizje. 7 czy nawet 3,5% za pośrednictwo w zakupie obligacji SP
    to niewątpliwie przegięcie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 48. Data: 2013-04-04 23:24:27
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 3 Kwi, 21:42, Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:

> [...]
    > stanowisko zajmuje, ale to co potrafi zrobić pożytecznego dla
    > społeczeństwa i jak dobry jest w tym, co robi
    A ludzie powinni się chwycić za ręce to wojen nie będzie już więcej...
    Na papierze to każda utopia chce prowadzić człowieka do szczęścia.
    Każda. Obojętne czy to jest komunizm czy anarchizm czy jeszcze coś
    innego. To co opisałeś to nie jest komunizm - to jest chciejstwo
    wszystkich inżynierów społecznych. Czyli opisałeś cel do jakiego dąży
    większość teoretyków ludzkości. Również różnego typu utopie oparte na
    religiach - coś takiego jak opisujesz chcieli wprowadzić jezuici na
    terenach obecnego Paragwaju w XVIIIw. i też im się nie udało.
    Dowcip polega na tym w jaki sposób ten cel osiągnąć. Komuniści chcieli
    osiągnąć ten cel poprzez likwidację własności prywatnej i pracę
    przymusową - krótko rzecz ujmując wprowadzając obóz pracy i powszechny
    totalitaryzm. I to jest cecha wyróżniająca komunizm, a nie powszechna
    szczęśliwość ludzkości.

  • 49. Data: 2013-04-11 22:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja tylko w kwestii ustalenia uwagi:

    On Wed, 3 Apr 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Mówisz? Dziwne, bo ja pamiętam prywatne domy,

    Raczej domki (znaczy jednorodzinne).
    Ale prawda.
    ...w których celem "utrzymania zagęszczenia ludności" mieszkały
    osoby które dostały przydział... nie najem, jak to się nazywało?
    (była to decyzja administracyjna, przychodził gość i mówił że
    może tu mieszkać bo miasto mu "wskazało", o tu ma papier).
    Duże budynki w tej wersji odpadały - sam mieszkałem w domu, który
    stał się "administracyjny". Powód prosty - jak wyżej, chętny mógł
    spróbować utrzymać taki dom (czynsz regulowany).

    > prywatne samochody, prywatne warsztaty...

    Owszem.

    > No i?

    No i jest pytanie co się dzieje jak wiek się kończy.
    Można spytać Tajwańczyków, mają doświadczenie (na ich szczęście
    termin upłynął kiedy stało się jasne że większość demoludów steruje
    w "model tajwański").

    > Jeden z ELEMENTÓW.

    Zgadza się.
    To celem objaśnienia, żeby ktoś nie przypisał mi próby
    obrony wszystkich tez Leszka razem wziętych.

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2013-04-12 19:04:16
    Od: MK <M...@i...pl>

    On Thu, 04 Apr 2013 13:13:48 +0200, Jacujesz jest ok?arek Andrzejewski

    > tak, prowizje. 7 czy nawet 3,5% za pośrednictwo w zakupie obligacji SP
    > to niewątpliwie przegięcie.

    A 32% za to, ze pracujesz jest ok?

    MK