  • 31. Data: 2007-07-18 19:37:06
    Temat: Re: Opłacenie rachunku za 2 osobę.
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    witek napisał(a):

    > "Olisadebe" <O...@a...com> wrote in message

    > ulgę internetową rozlicza się na podstawie poniesionych wydatków.
    > Czyli minimum faktura i dowód jej zapłacenia.

    Czyli kolejna faktura na ktorej napisane jest Wplata DZIEKUJEMY.

  • 32. Data: 2007-07-18 20:14:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski pisze:

    > Ale to jest rzeczywiście egzekwowane? Pytałem się tu i tam i każdy
    > oczy zrobił.

    Jakby co to możemy powołać się na precedens :) od <baczność> pana
    premiera Kaczyńskiego i jego mamy</spocznij> nie egzekwowali.

    KJ

  • 33. Data: 2007-07-18 20:19:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 18 Jul 2007 09:14:17 +0200, "S.T." <n...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Adam, jakbyś tak jeszcze podparł to konkretnym paragrafem
    >to byłby całkiem cenny post dla archiwum google :)

    Prosze uprzejmie:

    Kodeks Cywilny, art. 356. par. 2.
    "Jeżeli wierzytelnośc pieniężna jest wymagalna, wierzyciel nei może
    odmówić przyjęcia świadczenia od osoby trzeciej, choćby działała bez
    wiedzy dłużnika."
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 34. Data: 2007-07-18 20:41:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Chyba musialyby byc solidne kwoty, zeby czyms takim sie zainteresowali.
    > Zwlaszcza,
    > jesli jest to takie same posredniczenie, jak pojscie z czyimis pieniedzmi
    > na poczte
    > i zaplacenie rachunku.
    > Pogooglalem i widze, z eproblem faktycznie istniej.

    Nie. Pójść na pocztę z pieniędzmi możesz. Bo na pocztę idziesz z pieniędzmi
    (czytaj banknotami) , które faktycznie od danej osoby dostałeś.
    To jest depozyt prawidłowy i od tego podatku nie ma.
    Zatrzymanie tych pieniędzy dla siebie, a zapłacenie z konta jest depozytem
    nieprawidłowym i podlega 2% podatkowi od depozytów nieprawidłowych.
    Tak samo, jak ty zapłacisz z konta, a oni ci później oddadzą. Pożyczka jak
    nic. Tylko tu jest limit i przy małych kwotach cię ratuje.

  • 35. Data: 2007-07-18 20:42:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> wrote in message

    > Czyli kolejna faktura na ktorej napisane jest Wplata DZIEKUJEMY.

    Ale z tego nie wynika KTO zapłacił.
    Ty nie masz udowodnić, że faktura jest zapłacona, tylko, że TY ją
    zapłaciłeś.

  • 36. Data: 2007-07-18 20:45:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A na poczcie wiadomo wez nie zartuj.

    Ja nie żartuję. To tobie mina zblednie przy pierwszej kontroli US.
    Lepiej żebyś miał potwierdzenia z poczty z twoim nazwiskiem. tudzież wyciągi
    bankowe z TWOJEGO konta.

  • 37. Data: 2007-07-18 20:48:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Telly Savalas" <t...@k...pl> wrote in message
    > "witek" news:f7jdbk$8u0$1@inews.gazeta.pl

    > To ja też się zapytam. Czy jesteś jednym z wielu nierobów, który pasie
    > dupsko na ul. Wiejskiej bądź też jakiś członek z twojej rodziny "służy
    > państwu"?
    >
    > Jeżeli tak to z ręką na sercu Ci powiem, że możliwość nie dorzucenia paru
    > groszy do koryta poselskich i senatorskich świń jest jedną z niewielu
    > przyjemnych rzeczy jakich mogę doświadczyć w swoim życiu.

    To ja się ciebie zapytam, czy w życiu przeczytałeś jakąkolwiek ustawę?
    Jak już przeczytasz to wróć i przeproś.

  • 38. Data: 2007-07-19 03:58:24
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Tak samo, jak ty zapłacisz z konta, a oni ci później oddadzą. Pożyczka jak
    > nic. Tylko tu jest limit i przy małych kwotach cię ratuje.

    Z tym, ze jest to chyba zagrozenie bardziej teoretyczne?

    W praktyce problemy z tego tytulu moga sie pojawic chyba tylko wtedy, gdy ktos
    wpadl na pomysl, ze dorobi robiac konkurencje zabce, i puszcza przelewy dla calego
    bloku kasujac po 50 gr, lub gdy US prowadzi przeciwko komus jakies postepowanie,
    wymagajace dostarczenia przez bank szczegolowych transakcji z konta za kilka lat, i
    dolozy za depozyt nieprawidlowy oprocz kary za wlasciwe naduzycie, lub zamiast ,
    jak nic nie znajda.

    Tak patrzac legalistycznie, to chyba nie mamy prawa zrobic jakiegokolwiek przelewu
    na konto innej osoby prywatnej, bez oplacenia przez ktorac ze stron podatku za
    pozyczke, lub podatku z innego tytulu. Wypadaloby wszystkie przelewy opatrywac
    adnotacja "za uslugi seksualne", zeby miec spokoj na przyszlosc.

    Prezydent powinien miec duze problemy, skoro mamusia uzycza mu oficjalnie konta? US
    cos robi w tej sprawie?

  • 39. Data: 2007-07-19 04:23:43
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Z tym, ze jest to chyba zagrozenie bardziej teoretyczne?

    teoretyczne, dopoki US o tym nie wie.

> [...]
    > kilka lat, i
    > dolozy za depozyt nieprawidlowy oprocz kary za wlasciwe naduzycie, lub

    problemy pojawiają się zwykle przy okazji innych spraw.
    Wystarczy, żeby być przetrzepanym przez US przy innej sprawie, przy której
    US poprosi o wyciągi z konta i zerknie sobie na nie.
    Praktycznie wpada się w 100% jeżeli jest się kontrolowanym.

> [...]
    > opatrywac
    > adnotacja "za uslugi seksualne", zeby miec spokoj na przyszlosc.

    darowizny czy pożyczki mają jeszcze limity wolne od podatku, co przy małych
    kwotach akurat jest wystarczające.
    natomiast depozyt nieprawidłowy zdaje się, że nie ma żadnej poprzeczki,
    czyli zapłata ze swojego konta, bo ktos ci dał gotówkę do ręki, a tobie sie
    nie chciało iść zapłacić tą właśnie dostaną gotówką podpada pod depozyt
    nieprawidłowy.

    > Prezydent powinien miec duze problemy, skoro mamusia uzycza mu oficjalnie
    > konta? US
    > cos robi w tej sprawie?

    Powinien. Chociaż raczej nikt go nie ruszy, bo za wysoko stoi.
    Różnie te pieniądze można zakwalifikować. Gdyby synek przynosił gotówkę do
    domu, a mama trzymała to w walizce nie ma sprawy.
    Z przelewem na konto już tak prosto nie jest. Na pewno podpada to pod
    depozyt nieprawidłowy.

  • 40. Data: 2007-07-19 05:34:38
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Wystarczy, żeby być przetrzepanym przez US przy innej sprawie, przy której
    > US poprosi o wyciągi z konta i zerknie sobie na nie.

    Ale zwykly pracownik najemny, zjadacz chleba bez jakis dodatkow finansowych
    poza pensja, jakis super ulg, czy odliczen, ma chyba nikle szanse na taka
    scisla kontrole konta bankowego? Chyba jest to mniej prawdopodobne niz kontrola
    u osoby prywatnej pirackiego oprogramowania czy legalnosci posiadanych mp3 ?

    > Praktycznie wpada się w 100% jeżeli jest się kontrolowanym.

    Paranoja. nawt jesl ma sie przed lub po transakcji perzelew zwracajacy gotowke?
    O zwrocie bezposrednio gotowkowym juz wspominalem.

    To rozroznienie jest szczeze mowiac idiotyczne, bo jesli ktos dal mi pieniazki
    i poszedlem oplacic za niego fizycznie je w okienku, to jesli mam inne banknoty
    i monety to tez jest to depozyt nieprawidlowy. Powinenem miec potwierdzony
    wykaz numerow seryjnych banknotow i monety w zaplombowanym notarialnie woreczku.
    Inaczej istnieje domniemanie, ze zamienilem srodki platnicze, lub, jeszcze
    gorzej, wydalem je po drodze a w to miejsce np. wyplaciolem inne ze swojego
    konta.

    A jak w innych krajach?
    Tak samo rozwiazane, czy bardziej lub mniej rygorystycznie?

    Tak przy okazji, widze, ze najmniej narazony na skontrolowanie jest depozyt
    nieprawidlowy w postaci platnosci besposrednio karta rachunku w terminalu
    uslugodawcy.

    Na wydruku karty jest to tylko widoczne, jako platnosc karta dla firmy x na
    kwote taka i taka. Dopiero porownujac z informacjami przy fakturze u
    uslugodawcy mozna wnioskowac cos wiecej.