  • 191. Data: 2011-02-19 17:58:43
    Temat: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com>

    > Zapomniałeś, że w przedszkolu wypada jeszcze język pokazać...

    Przypomniałeś sobie ?

  • 192. Data: 2011-02-20 11:38:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr <y...@z...ru> writes:

    > Może niektórzy z Was pamiętają lata 80 XX w., jak w Polsce sztucznie
    > podnoszono płace przez dodrukowywanie pieniędzy i jak się to w 1989
    > skończyło.

    To zupelnie inna bajka, wielkosc emisji nie ma obecnie bezposredniego
    zwiazku z placa minimalna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 193. Data: 2011-02-21 06:34:22
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Mnie akurat nie chodzi o to, by biedni głosowali a o to, by nie zwiększać
    > szans tych, którzy i tak mają przewagę. Głównie jednak chodzi właśnie o
    > to,

    Dlaczego nie? Jak ktoś ma większe możliwości, to niech korzysta.

    > by decydowało coś uzasadnionego. Są przeróżne pomysły np by głosować mogli

    Co to jest "coś uzasadnionego"? Czyżbyśmy wchodzili na temat absurdu czyli
    sprawiedliwości społecznej?

    > tylko ci, co mają ziemię. Bardzo sensowny mz bo głównym atrybutem państwa
    > jest posiadanie obszaru terytorialnego. Jeśli nie masz ziemii to
    > wystarczy, że zagłosujesz nogami w sklepie. Jutro może Cię tutaj nie
    > będzie. Tylko, że obecne państwo raczej żeruje na właścicielach ziemii niż
    > zapewnia im możliwość decydowania o swoim losie. Są właśnie lepsze warunki
    > dla takich ludzików nieprzywiązanych...

    Nie te czasy. Teraz nie trzeba mieć ziemi. Można mieć duży majątek i wpływ
    na wiele rzeczy nie mając nieruchomości.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 194. Data: 2011-02-21 06:39:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem ze to jest odpowiedz na jedno z moich pytan? Czy po prostu
    > powtarzasz swoja teze do skutku?
    > Moim zdaniem, zmniejszenie placy minimalnej nie powinno zwiekszyc
    > bezrobocia, a w kazdym razie nie widze natychmiast takiego mechanizmu.
    > Natomiast nie ma to zadnego znaczenia. Wazna jest wielkosc zmiany, a nie
    > to, czy taka w ogole nastapi.

    Mam taką propozycję. Zajrzyj do jakiegokolwiek podręcznika z ekonomii. Tam
    jest to bardzo ładnie opisane.

    > Chyba ze go szumy przykryja. Albo jesli bedziemy rozrozniac pomiedzy
    > funkcja monitoniczna "zwyczajnie" oraz scisle monitoniczna (aka miedzy
    > wplywem i jego brakiem).

    > Ale o ile stawek i o ile bezrobocia? To, co napisales, nie niesie
    > w sobie zadnej informacji.

    Chodzi o zależność. Jak chcesz konkretne liczby, to musisz zebrać dane i
    policzyć.

    > Oczywiscie ze sa takie osoby. Wystarczy ze im sie nie oplaca pracowac
    > (naprawde, nie tylko teoretycznie), i np. chca zajac sie malymi dziecmi.
    > Kase mozna bylo zarobic np. wczesniej.

    > A teraz sie oplaca? Bardzo watpie.

    Tak. Teraz jeżeli koszt przestoju jest znaczny, to jest pewna rezerwa kadr.

    > Zwiekszanie kolejek nie poprawia wydajnosci. Optymalna dlugosc kolejki
    > jest taka, ze nowy klient jest gotowy do bycia obsluzonym natychmiast po
    > zakonczeniu obslugi poprzedniego. Zwiekszanie kolejek zmniejsza
    > natomiast obroty = zysk przed wyplata pensji pracownikow.

    Zwiększanie kolejek poprawia wydajność przeliczaną na pracownika, jeżeli
    uwzględnisz fakt, że są w ciągu dnia okresy w których nikt nie stoi w
    kolejce.
    Oczywiście że zmniejsza też obrót, bo wkurzeni klienci pójdą sobie. Jednak
    przy płacy minimalnej 20000 może się okazać, że strata z kilku odchodzących
    klientów jest mniejsza, niż koszt etatu.

    > To kwestia kosztu kas samoobslugowych oraz relacji potencjalnych strat
    > z tym zwiazanych (oszustwa) i kosztow pracy. Jesli potencjalne straty
    > beda np. duzo wieksze, to nic takiego nie nastapi.

    Oczywiście.

    > Obawiam sie ze bez ograniczen na ilosc kupowanego towaru to nie
    > zadziala sensownie. Ale na szczescie nie jestem Biedronka i nie musze
    > tego wiedziec.

    > Ale wiesz o tym, ze np. funkcja Y = 0 tez sie do takich zalicza?
    >
    > A taka np. Y = 1000000000000 + 0.000000000001 X jest nawet scisle
    > rosnąca.
    >
    > Takie sa uroki lania wody.

    Tak jak pisałem. Przeczytaj ze zrozumieniem jakiś podręcznik z ekonomii.

  • 195. Data: 2011-02-21 06:45:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Przy zadnym, oczywiscie.
    >
    > Nooo moze jesli to jest mikrofirma i te 5 kzl to bedzie zaplata netto
    > za usluge o zerowych kosztach (zycze powodzenia w swiadczeniu takich)
    > i jesli jeszcze umowa bedzie wykluczala jakakolwiek odpowiedzialnosc
    > uslugodawcy (zycze powodzenia w przypadku uslug dla konsumentow) i jesli
    > ten pracownik skutecznie zrzecze sie wszelkich przyszlych roszczen
    > wzgledem pracodawcy (niemozliwe), to moze cos z tego wyjdzie.
    >
    > Ale tak normalnie to prosilbym raczej o jakies bardziej realne
    > przyklady.

    Polecam podręczniki z ekonomii.
    Płaca minimalna zwiększa bezrobocie. Należy uwzględnić też elastyczność
    podaży i popytu na rynku pracy i wiele innych czynników.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_wage
    http://www.seattlepi.com/opinion/153901_unemploy26.h
    tml
    http://www.stanford.edu/class/econ101c/class2.pdf

  • 196. Data: 2011-02-21 10:50:18
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    Jan Werbinski pisze:

    > Nie te czasy. Teraz nie trzeba mieć ziemi. Można mieć duży majątek i
    > wpływ na wiele rzeczy nie mając nieruchomości.

    Owszem, można. Ale z formalnego punktu widzenia to nie wystarczy do
    czynnego prawa wyborczego.

    Jeśli nie masz tu nieruchomości, to dlaczego chcesz mieć wpływ na sposób
    sprawowania rządów na tym terenie? Tak samo możesz chcieć mieć wpływ na
    rządy na Wanuatu.

    Konserwatywna doktryna zakłada tylko dwa podatki osobiste: Pogłówny i od
    wartości nieruchomości.
    Pierwszy jest na "usługi państwa" z których wszyscy korzystają tak samo,
    per capita. Drugi - na usługi państwa które wynikają z konieczności
    ochrony majątku obywateli (armia, policja, straż pożarna - choć to
    ostatnie niekoniecznie; dlaczego nie miałaby być prywatna?).

    Waga głosu powinna wynikać z sumy tych podatków.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 197. Data: 2011-02-21 10:54:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    Jan Werbinski pisze:

> [...]

    Jeśli nie masz tu nieruchomości, to dlaczego chcesz mieć wpływ na sposób
    sprawowania rządów na tym terenie? Tak samo możesz chcieć mieć wpływ na
    -------------------

    Np dlatego, że można mieć mobilną pracę (specjalista, żołnierz) i żyć
    wyłącznie w wynajmowanych. Ponadto kupowanie nieruchomości na górce jest po
    prostu głupie. Posiadanie nieruchomości nie jest do życia w żaden sposób
    potrzebne. Przy obecnych cenach korzystniej jest wynajmować.

  • 198. Data: 2011-02-21 10:56:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-21 11:50, SQLwiel pisze:

    > Waga głosu powinna wynikać z sumy tych podatków.

    Jeśli już musiałaby być demokracja.

    Bo chyba lepiej, jeśli byłaby dyktatura. I jako że kocham Polskę,
    chciałbym, aby miała nie jedno swoje państwo, a wiele państw. Może być i
    nawet 16 państw, tak jak województwa. I niech obywatele głosują nogami,
    gdzie im się najlepiej mieszka, a dyktatorzy głosują prawodawstwem, aby
    przyciągnąć obywateli.

    Howgh!

    --
    Liwiusz

  • 199. Data: 2011-02-21 11:10:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Jeśli już musiałaby być demokracja.
    >
    > Bo chyba lepiej, jeśli byłaby dyktatura. I jako że kocham Polskę,

    Ludzie jednak mają krótką pamięć.
    Wystarczyło 20-parę lat :(
    KJ
    PS. Jak to powiedział (chyba) Churchill "Demokracja jest bardzo złym
    ustrojem, ale inne są jeszcze gorsze"

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 200. Data: 2011-02-21 11:20:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-21 12:10, Kamil Jońca pisze:

    > Ludzie jednak mają krótką pamięć.
    > Wystarczyło 20-parę lat :(

    Ale pomysł o konkurencji dyktatur między sobą już wyciąłeś, bo nie
    pasował, co?

    > PS. Jak to powiedział (chyba) Churchill "Demokracja jest bardzo złym
    > ustrojem, ale inne są jeszcze gorsze"

    Czy każde głupstwo powiedziane przez znaną osobę musi się ciągnąć przez
    pokolenia?

    "Pomidor jest najmniej smacznym owocem, ale są jeszcze mniej smaczne".

    --
    Liwiusz