  • 1. Data: 2002-04-25 17:16:24
    Temat: Obsuwa w rankingu ROR-ów Gazety Wyborczej
    Od: "Jerry" <j...@i...pl>

    Właśnie wklepuję do kompa dane z rankingu ROR-ów opublikowanego w Gazecie
    Wyborczej z dnia 02.04.2002 i okazuje się, że zawiera dużo błędów. I to
    jakich błędów - w klasyfikacji generalnej źle zsumowano wyniki w
    poszczególnych kategoriach, co w efekcie doprowadziło do błędnej kolejności
    np.
    Invest Bank: suma prawidłowa:189,5 a jest 194. Efekt: spadek z 17 na 18.
    BGŻ: 220,5 a jest 228 (spadek z 8 na 12)
    i na koniec ulubieniec naszej listy:
    Citibank jest 229, a powinno być 223. W efekcie spadek z 7 na 11.

    Nie przypominam sobie o żadnym sprostowaniu, czy erracie.Chciałem podać link
    do tego rankingu na stronach Gazety Wyborczej i Portfel.pl, ale nie mogę
    znaleźć. Jak ktoś wie, gdzie je znajdę lub ma zeskanowane tabele to niech da
    namiary.

    Jerry

  • 2. Data: 2002-04-25 17:33:13
    Temat: Re: Obsuwa w rankingu ROR-ów Gazety Wyborczej
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jerry"
    > Nie przypominam sobie o żadnym sprostowaniu, czy erracie.Chciałem podać link
    > do tego rankingu na stronach Gazety Wyborczej i Portfel.pl, ale nie mogę
    > znaleźć.

    linka nie znalazlem choc powinien byc - szkoda czasu bo wyniki sa nic nie warte.
    co do sumowania to mialem takie podejżenia, ale nie liczylem.

    Errata byla pare dni pozniej - wycialem ja sobie i przyczepilem do "rankingu"
    (na jej odwrocie mam tabelę oprocentowania ROR-ow a tą publikuja chyba tylko ra
    w tygodniu więc poszukaj jak chcesz)
    W erracie przepraszaja jedynie bank Nordea - nie wiedzieli ze oferuje dostęp
    internetowy.
    ponadto piszą "pojawiła się nieścisłość w infografice pokazującej koszty
    użytkowani ROR-u w Fortis Banku (s.4). Kosztująca 10 zł usługa "zlecenie stałe"
    jest jednorazowa, a nie uzależniona od liczby przelewów. Przeciętny miesięczny
    koszt użytkowania rachunku w Fortis Banku wynosi więc od 35 do do 56 zł"

    Może portfel.pl który przy tym współpracował ci odpowie jakie są wyniki po
    korektach
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-04-25 17:39:43
    Od: "Jerry" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > Może portfel.pl który przy tym współpracował ci odpowie jakie są wyniki po

    Ciekawe co zrobiłby np. PKO BP, który zamieszcza swoje reklamy z info, że
    zajął I miejsce w rankingu GW i Rzeczpospolitej. W ich przypadku GW udało
    się jednak dobrze pododawać cyferki.

    Jerry

  • 4. Data: 2002-04-26 06:54:17
    Od: "Grzegorz Pawlas" <g...@p...onet.pl>

    Nie widziałem tego rankingu, ale czy to nie był żart prima aprilisowy?

    pozdr
    Grzegorz