  • 91. Data: 2010-02-25 20:13:57
    Temat: Re: [OT] Co po Grecji- realnie...?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 25.02.2010 18:33, filip lach wrote:
    > EBC wprowadzając "nadzwyczajne środki" w czasie kryzysu de facto
    > drukował pieniądze, tylko że nawet nie na papierze, tylko w zapisach
    > komputerowych. Gwałtownie zwiększając ilość pieniądza elekrtronicznego w
    > obiegu właśnie drukowali pieniądze.

    Klasyczny srodek, gdy pojawia sie ryzyko _deflacji_.

    > Teraz tylko wszyscy mają nadzieję,
    > że ten dodatkowy strumień pieniądza uda się wycofać z rynku zanim
    > doprowadzi on do hiperinflacji.

    Jak juz Euro bedzie bliskie hiperinflacji, czy chocby inflacja odejdzie
    o 4% od tej, ktora byla w ostatnich latach, to sie odezwij.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 92. Data: 2010-02-25 20:19:00
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:7uo3pqF1g4U1@mid.uni-berlin.de

    > To czemu Polska tego nie zrobi?

    Bo do tego potrzeba mieć jaja?

  • 93. Data: 2010-02-25 20:23:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 25.02.2010 21:19, Valdi wrote:
    > "Tomasz Chmielewski" news:7uo3pqF1g4U1@mid.uni-berlin.de

    > Bo do tego potrzeba mieć jaja?

    A moze zwyczajnie to sie oplaca?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 94. Data: 2010-02-25 22:18:31
    Temat: Re: Co po Grecji- realnie...?
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 25 Lut, 13:18, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > Jeśli nie czytałeś "What Has Government Done to Our Money" ("Złoto,
    > banki, ludzie - krótka historia pieniądza"), to bardzo
    polecam:http://www.mises.org/rothbard/rothmoney.pdf(
    a po polskuhttp://www.mises.pl/pliki/upload/rothbard.pdf)
    . Dla mnie pieniądz
    > papierowy (złotówka, dolar, euro itp.) to (powinien być) tylko
    > wygodniejszy sposób wymiany handlowej, rodzaj kwitu. Jestem
    > przekonany, że to byłoby dobre - choćby z tego powodu, że
    > uniemożliwiłoby "kreatywną księgowość" (zwłaszcza państw).

    Niestety ale zwolennicy standardu złota zapominają o jednym: pokrycie
    gotówki w kruszcu nie zapobiegało w przeszłości fałszowaniu monet
    przez rządy poprzez obniżanie zawartości kruszcu w jednostce
    pieniężnej.
    Standard złota działa na korzyść głównie jednej grupy inwestorów:
    posiadaczy złota. Przy okazji oczywiście obłowiliby się ci wredni
    bankierzy którzy wiedzieliby z wyprzedzeniem (oczywiście na skutek
    pracy niezwykle zdolnych zespołów analitycznych) że standard zostanie
    wprowadzony. Zapłaciliby - jak zawsze - konsumenci.

  • 95. Data: 2010-02-25 22:38:16
    Od: filip lach <f...@g...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Klasyczny srodek, gdy pojawia sie ryzyko _deflacji_.

    Ja tylko cytuję. Środki polegające na przyjmowaniu jako zastaw
    instrumentów finansowych nie spełniających w normalnych warunkach
    standardów to nie są zwykłe środki "Quantative easing" to też nowość
    przy tym kryzysie

    > Jak juz Euro bedzie bliskie hiperinflacji, czy chocby inflacja odejdzie
    > o 4% od tej, ktora byla w ostatnich latach, to sie odezwij.

    Ja mam nadzieję, że operacja zmniejszania nadpłynności się uda.