  • 1. Data: 2002-05-07 15:58:20
    Temat: Nowe fundusze
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello pl-biznes-banki,

    Wlasnie w Trojce Nejman mowil cos o nowych funduszach typu ET, ETF
    czy jakos tak, nie slyszalem dokladnie bo mam radio przenosne ktore
    nie wszdzie czysto gra :( Z zalet wymienil zwolnienie z podatku od
    lokat kapitalowych i duza popularnosc w Stanach. Wie ktos cos wiecej
    na ten temat?

    --
    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

    --

    Tego nie znajdziesz w zadnym sklepie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 2. Data: 2002-05-07 16:32:48
    Temat: Re: Nowe fundusze
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Uzytkownik "Konlin" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > nie wszdzie czysto gra :( Z zalet wymienil zwolnienie z podatku od
    > lokat kapitalowych i duza popularnosc w Stanach. Wie ktos cos wiecej

    Wydaje sie byc zbyt piekne zeby bylo prawdziwe. Wszystko co przynosi zyski
    kapitalowe bedzie obelkowane i basta :-( no chyba ze beda te zyski wyplacali
    w formie nagród :-))) to byloby zabawne - co miesiac czajnik albo urzadzenei
    do masazu ! waw ! Ale sie rozmarzylam ! :-))). A tak powaznie to Nejman ma
    leb jak sklep - mógl cos wymyslec - szkoda ze nie sluchalam ! Postaram sie
    dowiedziec poczta pantoflowa co w trawie piszczy :-))). Choc pomysl funduszy
    dywidendowych wykreowany przez CAIB TFI niestety padl im w gruzach - tez
    mialo byc tak pieknie ... No ale cóz - jesli sie nie próbuje to nic sie nie
    zyskuje ! Trzymam kciuki za CAIB - niech sie im uda !

  • 3. Data: 2002-05-07 17:02:07
    Temat: Re[2]: Nowe fundusze
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello Kasia,

    Tuesday, May 07, 2002, 6:32:48 PM, you wrote:

    K> Wydaje sie byc zbyt piekne zeby bylo prawdziwe. Wszystko co przynosi zyski
    K> kapitalowe bedzie obelkowane i basta

    No wlasnie nie slyszalem na czym to polega bo szumialo mi strasznie i
    na dodatek pod koniec wlaczylem :(( Trzeba poszperac w sieci, pisalem
    wydawalo mi sie ze nazywaja sie jakos ET, EFT, ETD, ech, cholera wie!
    K> leb jak sklep - mógl cos wymyslec - szkoda ze nie sluchalam ! Postaram sie
    K> dowiedziec poczta pantoflowa co w trawie piszczy :-))).

    Daj znac jak bedziesz cos wiedziec, OK?
    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

    --
    Encyklopedia multimedialna w prezencie!
    http://www.e-mail.onet.pl

  • 4. Data: 2002-05-07 19:54:56
    Od: "Goosie" <g...@s...pl>

    Użytkownik "Kasia" <K...@e...pl> napisał w wiadomości:

    > Wydaje sie byc zbyt piekne zeby bylo prawdziwe. Wszystko co przynosi zyski
    > kapitalowe bedzie obelkowane i basta :-(

    wszystko co kupujesz/sprzedajesz na gieldzie do konca 2003 r. nie bedzie
    obelkowane. Podobnie bedzie i w tym przypadku - certyfikaty owego mieszanego
    funduszu (indeksowego - bedzie sledzil albo DAX albo S&P500) beda notowane
    na GPW i mozesz dowolnego dnia kupic/sprzedac bez podatku (plus krotka
    sprzedaz). Zyski takie jakie zmiany stosownych indeksow. Oplaty maksimum 1%.
    Pojawia sie w sprzedazy w IV kwartale. Wiecej informacji na pewno w kazdej
    jutrzejszej gazecie (juz dzis
    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=824844
    &dzial=010301), bo to
    ciekawy pomysl
    PS. CAIB zostalo wybrane przez GPW po konsultacjach z wiekszoscia TFI
    MR

  • 5. Data: 2002-05-08 05:45:34
    Od: "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl>

    Ze swojej strony polecam zainteresowanym zakup jednostek indeksowych
    miniwig.
    W uproszczeniu kupujemy indeks najwiekszych spólek Wig 20 liczac 0,1 zl za 1
    pkt.
    Czyli aktualnie ok 130 zl za sztuke.
    Wada jest koniecznosc otwarcia rachunku w biurze maklerskim i wystapienie o
    nr NIK do KDPW, ale wiele biur prowadzi rachunki maklerskie bezplatnie
    skutek uboczny bessy).Pobierana jest prowizja jak przy zakupie /sprzedazy
    akcji-w tej chwili zwykle <1 %.
    Kolejna niedogodnoscia jest na razie slaba plynnosc, ale przy inwestowaniu
    na wzrost problemem jest tylko plynnosc przy zakupach ze wzgledu na
    specyficzna zasade umarzania.
    Zalety to:
    -duzo nizsza prowizja od pobieranej przez fundusz inwestycyjny ( zawsze za
    zarzadzanie, zwykle za zakup/umorzenie)
    -dywersyfikacja portfela przy minimalnym koszcie
    -brak podatku od zysków do konca 2003

    Dzieki temu instrumentowi mozna latwo zbudowac sobie portfel podobny do
    funduszu inwestycyjnego znacznie nizszym kosztem omijajac podatek i koszty
    zarzadzania.
    Znikomy obrót tym instrumentem nie pozwala na razie na budowe duzych
    portfeli, ale przecietny Kowalski moze pokombinowac.
    Wiecej szczególów mozna uzyskac w dowolnym biurze maklerskim.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 6. Data: 2002-05-08 07:41:39
    Temat: Re: Re[2]: Nowe fundusze
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Konlin" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Daj znac jak bedziesz cos wiedziec, OK?
    > Pozdrawiam

    Oczywiście

  • 7. Data: 2002-05-08 07:48:07
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Goosie" <g...@s...pl> napisała

> [...]
    &dzial=010301), bo to
    > ciekawy pomysl
    > PS. CAIB zostalo wybrane przez GPW po konsultacjach z wiekszoscia TFI

    Widzisz - to zmienia postać rzeczy - co innego certyfikaty indeksowe i
    ETF-y, a co innego zwykłe jednostki uczestnictwa, przy których umarzaniu
    agent transferowy potrąca belkowe i już .. mimo że na tą jednostkę składaja
    się przecież papiery notowane na GPW ...

  • 8. Data: 2002-05-08 08:28:42
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello Kasia,

> [...]

    K> leb jak sklep - mógl cos wymyslec - szkoda ze nie sluchalam ! Postaram sie
    K> dowiedziec poczta pantoflowa co w trawie piszczy :-))).

    Ja wczoraj zaczalem odrabiac zaleglosci w czytaniu pbb i znalazlem co
    nastepuje (fragment postu z 6.05.2002 - lokata czy fundusz?):

    "jutro GPW na konferencji prasowej przedstawi swoj zamysl exchange-traded
    funds - produktow niby przypominajacych konstrukcja fundusz, ale jako ze
    beda w obrocie publicznym, do konca 2003 r. bedzie mozna nimi obracac bez
    podatku." - by Goosie.

    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

  • 9. Data: 2002-05-08 09:00:45
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]

    > beda w obrocie publicznym, do konca 2003 r. bedzie mozna nimi obracac bez

    Tak tak - juz czytałam w Gazecie Wyborczej. Co innego oferta przypominająca
    konstrukcją fundusz, a co innego fundusz - bo swego czasu padło hasło "nowe
    fundusze" Precyzyjność pojęć w kontekście belkowego ma tu ogromne znaczenie.

  • 10. Data: 2002-05-08 09:09:44
    Temat: Re[4]: Nowe fundusze
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello Kasia,

    Wednesday, May 08, 2002, 11:00:45 AM, you wrote:

> [...]
    K> fundusze" Precyzyjność pojęć w kontekście belkowego ma tu ogromne znaczenie.

    Tlumaczylem juz ze jakosc odbioru byla bliska RWE w czasie pracy
    zagluszarek (vide poprzednia Polityka) i ze wiele nie zrozumialem ale
    jak wylapalem slowa "Robert Nejman", "fundusz" i "zwolnienie z
    podatku" to mi sie lampka zaczela jarzyc ze moze ktos cos wiecej
    bedzie wiedzial :))
    Przepraszam za wprowadzenie w blad.
    Pozdrawiam i zycze milego dnia
    Konrad Inglot