  • 1. Data: 2005-11-22 14:07:48
    Temat: Nierezydent a Belka
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Hi!

    Szukalem, ale nie znalazlem.
    Mam taki problem

    Czy w ogole jestem nierezydentem?

    - obywatel Polski
    - brak zameldowania w Polsce, zameldowanie w Niemczech
    - brak mieszkania w Polsce (wlasnie sprzedalem i chce zainwestowac)
    - zona (spelnia warunki jak wyzej)

    Jesli zainwestuje pieniadze w Polsce, to czy jako nierezydent, place
    belkowe w Polsce? Wolalbym placic podatek od odsetek w Niemczech, bo
    tutaj 2740 EUR (dla malzenstwa) odsetek (a dokladniej dochodow z
    inwestycji kapitalu) roczniej jest zwolnione z podatku, A ja powinienem
    (no chyba ze bede mial szczescie) zmiescic sie ponizej.

    Pozdr. i dziekuje

    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-11-22 21:35:56
    Temat: Re: Nierezydent a Belka
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    Krzysztof Mieloch <k...@w...de> napisal(a):

    Witam!

    >Jesli zainwestuje pieniadze w Polsce, to czy jako nierezydent, place
    >belkowe w Polsce?

    Jak na moje to tak. Tutaj pieniadze wypracowuja zysk, tutaj tez jest
    od tego zysku placony podatek.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 3. Data: 2005-11-26 22:13:57
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

> [...]
    > kapitalu) roczniej jest zwolnione z podatku, A ja powinienem (no chyba ze
    > bede mial szczescie) zmiescic sie ponizej.

    jestes nierezydentem (wyznacznikiem jest kraj zameldowania nie wiedziec
    czemu)
    zorganizuj sobie tzw. certyfikat rezydencji i wtedy unikniesz opodatkowana
    w PL.

    Dawidek

  • 4. Data: 2005-11-27 10:40:58
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Dawidek ||gazeta pl"

    > jestes nierezydentem (wyznacznikiem jest kraj zameldowania nie
    > wiedziec czemu)

    wazne jest miejsce zamieszkania
    kiedys trzy lata mieszkalem bez meldunku i jakos do glowy mi nie
    przyszlo,
    ze moge byc nierezydentem
    *** blad ***

  • 5. Data: 2005-11-27 21:06:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> writes:

    > wazne jest miejsce zamieszkania

    Ale stalego. Ma znaczenie w roznych dziwnych krajach jesli ktos ma
    np. nieodpowiednia wize.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2005-11-28 19:28:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Ale stalego. Ma znaczenie w roznych dziwnych krajach jesli ktos ma
    > np. nieodpowiednia wize.

    W Stanach jestes na statucie rezydenta do celów podatkowych
    jesli mieszkales (przebywales) w USA dluzej niz pól roku.
    Z tego co piszesz wynika, ze jestes rezydentem RFN nie Polskim.
    I zadne "zalatwienie sobie certyfikatu" w niczym Ci nie pomoze.

    Zreszta co to ma niby znaczyc to "zalatw sobie certyfikat"?

  • 7. Data: 2005-11-30 03:59:49
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Pszemol wrote:
    > "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Z tego co piszesz wynika, ze jestes rezydentem RFN nie Polskim.
    No i bardzo dobrze. Tylko dalej nie wiem,czy moge nie opodatkowywac
    zyskow Belka, tylko rozliczyc sie z nich w Niemczech? Jak to jest w
    druga strone, gdy Polak ma konta za granica? Musi placic podatek za
    granica, czy opodatkowuje dochody w Polsce?

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 8. Data: 2005-11-30 04:19:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysztof Mieloch" <k...@w...de> wrote in message

> [...]
    > druga strone, gdy Polak ma konta za granica? Musi placic podatek za
    > granica, czy opodatkowuje dochody w Polsce?

    Nie wiem - ja mieszkam na stale za granica i mam niby konto w Polsce
    ale nie mam na nim pieniedzy wiec i odsetek nie dostaje zadnych... :-)
    Ty masz lepiej chyba, bo wewnatrz EU - ja tez chcialbym wiedziec co Ty.

  • 9. Data: 2005-12-02 22:01:36
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Pszemol wrote:

    > Nie wiem - ja mieszkam na stale za granica i mam niby konto w Polsce
    > ale nie mam na nim pieniedzy wiec i odsetek nie dostaje zadnych... :-)
    > Ty masz lepiej chyba, bo wewnatrz EU - ja tez chcialbym wiedziec co Ty.

    Wyslalem rowniez moje pytanie do banku i dostalem:

    z ing:

    Dziękuję za odwiedzenie naszej witryny internetowej.
    W odpowiedzi na Pana pytanie uprzejmie informuję, że jeśli na rachunku
    prowadzonym w Polsce naliczane są odsetki i pobierany jest od nich
    podatek, to nie ma obowiązku zgłaszania tego w innym kraju. W takiej
    sytuacji byłoby to objęte podwójnym opodatkowaniem.

    To nie jest dokladnie to co chcialem, ale za to z lukasa przyszla taka
    odpowiedz:

    Uprzejmie informujemy, jeżeli Klient jest nierezydentem, mieszka i
    pracuje w Niemczech , to możemy zrezygnowac z pobierania podatku "Belki"
    tj od oszczędności o ile Klient przedstawi certyfikat rezydencji
    podatkowej z Urzędu Skarbowego w Niemczech , w którym rozlicza podatki.

    Pojde w poniedzialek do US i sie dowiem wiecej.

    Pozdr.
    Krzysiek