  • 81. Data: 2002-07-20 13:48:19
    Temat: Re: [OT] Nie moge otworzyc konta w Szitibanku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Pete" <m...@N...bigfoot.com> writes:

    > Pierwsze slysze. Ciekawe, ze jesli przywoze zza granicy auto - tez dostane
    > pakiet.
    > W takim razie ktoremu dilerowi to zawdzieczam? Niemieckiemu? :-P

    Nie, polskiemu. Albo raczej firmie, ktora w Polsce te samochody sprzedaje,
    i ktora taka umowe z ubezpieczycielem podpisala (a w ktorej to umowie
    zwykle ubezpieczyciel m.in. zgadza sie, by samochody byly naprawiane
    w autoryzowanych warsztatach tej firmy, zamiast w swoich zaprzyjaznionych,
    a firma zobowiazuje sie do jakiegos tam trybu ich naprawiania, itd.)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 82. Data: 2002-07-20 14:56:12
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    > latwo czy nielatwo ale musza to zrobic by Polska stala sie kiedys krajem
    > rozwinietym.
    > w krajach rozwinietych nigdzie nie ma tak zeby 25% ludzi bylo w
    rolnictwie,
    > zwykle to jest gora 5%.

    co śmieszniejsze to tym 25% ludzi wydaje się, że są większością i Polska
    powinna do nich się dostosować.
    Nawiązując do powyższego, zobaczcie ile w Polsce jest kierowców i jak są w
    dupę bici: wysokie obowiązkowe ubezpieczenia OC, praktycznie obowiązkowe AC
    bo nikt nie walczy ze złodziejami, VAT w paliwie, którego mając samochód
    osobowy nie można sobie odliczyć (niby czemu), akcyza koszmarnie wysoka,
    strefy parkowania w miastach i dodatkowa kasa z byle postój. Kasy w ten
    sposób wyzyskanej nie inwestuje się w żaden sposób w poprawę ich warunków,
    autostrady to fikcja, a poza tym dodatkowo płatna... teraz jeszcze myślą o
    jakiejś winnecie za jazdę po drogach ekspresowych i być może krajowych w
    ogóle.
    Rolnikiem zawsze można przestać być, a samochód to niemal już koniecznoćś, a
    pomyślcie, że jeszcze ludzie używają ich do pracy i zarabiania na życie.
    Nie wiem co takiego szczególnego mają w sobie rolnicy, że zawsze trzeba nad
    nimi ubolewać, być wyrozumiałym i nieść pomoc, tanie kredyty, dopłaty i inne
    gówna z kasy wyrwanej z gardła innym grupom.

    Pozdrawiam i życzę patrzenia na rzeczywistość, a nie przez nią
    Maras

  • 83. Data: 2002-07-21 17:50:16
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jul 19, 2002 at 04:38:59PM +0200, Pete wrote:

    > Hm, chyba nie rozumiem Twojego toku myslenia...

    Dla mnie samochod jest narzedziem do zarabiania pieniedzy. Moze nie
    bezposrednim, ale _bez_ samochodu jest prawie niemozliwe.

    Podobnie jak dla rolnika maszyny rolnicze czy to co mu w polu rosnie.

    > Pierwsze slysze. Ciekawe, ze jesli przywoze zza granicy auto - tez
    > dostane pakiet. W takim razie ktoremu dilerowi to zawdzieczam?
    > Niemieckiemu? :-P

    Dostaniesz pakiet z ulicy a nie wlasnie ustalony pomiedzy tu a dealerem.

    > Ze pozwole sobie zacytowac:
    > A swistak ....

    Znaczy - twierdzisz ze napisalem nieprawde?

    ;-)

    --

    --w

  • 84. Data: 2002-07-22 10:37:50
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Maras" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > rolnictwie,
    > >
    > co śmieszniejsze to tym 25% ludzi wydaje się, że są większością i Polska
    > powinna do nich się dostosować.

    [ciach]

    Maras, polskim rolnikom byloby bardzo dobrze, gdyby nie g... doplaty do rolnictwa
    na calym swiecie. Gdyby ceny na produkcje rolnicza byly cenami _rynkowymi_
    to rolnicy mieliby panstwo w d... A tak import dotowanej produkcji
    z UE i reszty swiata doprowadzil ich do nedzy....
    Dzieki polskiemu rzadowi.

    --
    Pete

  • 85. Data: 2002-07-22 10:39:38
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > w autoryzowanych warsztatach tej firmy, zamiast w swoich zaprzyjaznionych,
    > a firma zobowiazuje sie do jakiegos tam trybu ich naprawiania, itd.)

    Nic takiego nie ma.
    Sa pakiety na okreslone marki samochodow - ale kupno takiego
    pakietu do niczego Cie nie zobowiazuje - zwlaszcza napraw w okreslonych warsztatach.

    --
    Pete

  • 86. Data: 2002-07-22 10:43:11
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Dla mnie samochod jest narzedziem do zarabiania pieniedzy. Moze nie
    > bezposrednim, ale _bez_ samochodu jest prawie niemozliwe.

    ale da sie
    np. PKS-em ;-)

    > Podobnie jak dla rolnika maszyny rolnicze czy to co mu w polu rosnie.

    Raczej to co mu wrosnie - to Twoja pensja anie narzedzie pracy

    > Dostaniesz pakiet z ulicy a nie wlasnie ustalony pomiedzy tu a dealerem.

    Ale tez o wiele tanszy niz kupowane osobno AC i OC

    > Znaczy - twierdzisz ze napisalem nieprawde?

    Wydaje mi sie, ze takie pakiety sa inicjatywa tylko i wylacznie TU i ze diler
    ( a raczej producent samochodow, bo kazdy diler pracuje na wlasny rachunek)
    nie maczal w tym palcow.

    --
    Pete

  • 87. Data: 2002-07-22 11:07:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jul 22, 2002 at 12:43:11PM +0200, Pete wrote:

    > ale da sie
    > np. PKS-em ;-)

    Tia, wez 3 komputery i przewiez pomiedzy Goclawiem a
    Srodmiesciem. PKSem ;-)

    > Ale tez o wiele tanszy niz kupowane osobno AC i OC

    Ale tez o wiele wyzszy niz pakiet u dealera. Zrozumiesz to w koncu?

    > Wydaje mi sie, ze takie pakiety sa inicjatywa tylko i wylacznie TU i ze diler
    > ( a raczej producent samochodow, bo kazdy diler pracuje na wlasny rachunek)
    > nie maczal w tym palcow.

    Nie, nie sa tylko i wylacznie inicjatywa tu. Wiem o tym z dosc dobrego
    zrodla.

    Co oczywiscie nie znaczy ze wszystkie sa tylko i wylacznie pomyslem
    dealeram, czesc moze wynikac z radosnej 'tfurczosci' tu.

    --

    --w

  • 88. Data: 2002-07-22 12:55:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Pete" <m...@N...bigfoot.com> writes:

    > Nic takiego nie ma.
    > Sa pakiety na okreslone marki samochodow - ale kupno takiego
    > pakietu do niczego Cie nie zobowiazuje - zwlaszcza napraw w okreslonych
    > warsztatach.

    Alez jest. Tyle ze nie ma tu znaczenia pochodzenie pojazdu, a glownie
    jego wiek (i marka oczywiscie). Wez pod uwage, ze jak pojedziesz za
    granice, i tam Ci sie samochod zepsuje, to tez jest znaczna szansa, ze
    Ci go naprawia na podstawie gwarancji, ktora tam teoretycznie nie
    obowiazuje (a jak sobie tamten oddzial producenta rozliczy to z polskim
    oddzialem, to juz ich sprawa).

    Ciebie nie zobowiazuje - ale zobowiazuje firme ubezpieczeniowa, by nie
    kazala Ci np. tluc sie po sądach, jesli chcesz zrobic naprawe nie w ich
    garazu, a w autoryzowanym serwisie.

    Wiem, sa jeszcze takie "pakiety", ktore polegaja na tym, ze pierwszy
    rok ubezpieczenia jest wliczony w cene (zaplacona w Polsce). Ale to
    inna bajka.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 89. Data: 2002-07-22 12:58:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Pete" <m...@N...bigfoot.com> writes:

> [...]
    > to rolnicy mieliby panstwo w d... A tak import dotowanej produkcji
    > z UE i reszty swiata doprowadzil ich do nedzy....

    Czesciowo tak. Ale z drugiej strony trzeba tez zauwazyc, ze u nas
    koszty utrzymania rolnikow sa wielokrotnie mniejsze. Ponadto, rolnicy
    prawie nie placa podatkow i kryptopodatkow. I nie dotyczy to tylko
    podatku dochodowego.
    Dzieki tak minimalnym obciazeniom podatkowym wszyscy inni de facto
    doplacaja do rolnictwa.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 90. Data: 2002-07-22 15:09:14
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    > Tia, wez 3 komputery i przewiez pomiedzy Goclawiem a
    > Srodmiesciem. PKSem ;-)

    Srodmiescie w jakim miescie :-/
    ze co? niski komfort? wez taksowke

    > Ale tez o wiele wyzszy niz pakiet u dealera. Zrozumiesz to w koncu?

    postaram sie ;-)

    Zboczylismy juz na tyle z watku, ze musialem sie wrocic pare dni wczesniej.
    Wracajac do wysokich cen ubezp. dla rolnikow - nie sadzisz, ze TU same
    powinny zaczac obnizac stawki w celu przyciagniecia klientow.
    Nie wiadomo dlaczego - tendencja jest odwrotna.

    --
    Pete