  • 11. Data: 2006-06-29 18:39:46
    Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Ale nie lubię jak bank mnie robi w konia i zaczyna stosować zapisy z
    > księżyca, o których ja jako klient - nie jestem poinformowany w jednym z
    > obowiązujących mnie dokumentów.
    > O. Coś nowego.
    > "Wszystkich klientów Multibanku obowiązują także wewnętrzne procedury i
    > ustalenia Banku, o których są informowani podczas wizyty w oddziale, bądź
    > kontaktu telefonicznego z Multilinią".
    > To ciekawe. I niby gdzie ja się pisemnie zgodziłem na takie "wewnętrzne
    > procedury"?

    Moment. Ogólnie także nie rozumiem braku możliwości ustawienia adresu
    zagramanicznego, ale chyba się trochę zagalopowałeś. Bank, jak każda
    inna firma, musi mieć jakieś procedury. Chcąc nie chcąc, jako klient,
    jesteś zmuszony się do nich stosować - i robisz to ciągle, mniej lub
    bardziej świadomie. Nie możesz więc mówić, że nie obowiązują Cię ŻADNE
    procedury banku - niemożliwym jest opisanie każdej procedury w
    umowie/regulaminie. Wspomniane procedury mogą dotyczyć kwestii
    banalnych, a mogą także kwestii dość skomplikowanych.

    Mam nadzieję, że zrozumiałeś przesłanie. ;-)

  • 12. Data: 2006-06-29 18:41:48
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Ha ha. To samo napisałem na czacie :)
    > No nic - poradzono mi "złożyć sugestię".
    > To ja jednak złożę reklamację i zażądam wpisania mi zagranicznego adresu
    > korespondencyjnego.
    > Ciekawe co się Bankowi bardziej opłaci - umożliwić (w świetle prawa nie mogą
    > tego teraz zabronić) klientom taką operację, czy zmienić regulamin,
    > wydrukować setki tysięcy nowych wersji regulaminu, poinformować klientów
    > itd.

    I znowu ja. Ja poproszę jednak o przepis, który ZABRANIA bankowi takiego
    działania - tzn. poczty za granicę nie wysyłamy. Bo nie.

  • 13. Data: 2006-06-29 20:14:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > I znowu ja. Ja poproszę jednak o przepis, który ZABRANIA bankowi
    > takiego działania - tzn. poczty za granicę nie wysyłamy. Bo nie.

    Nie ma takiego przepisu, i dlatego bank może w regulaminie napisać, że
    nie wysyła. Ale nie napisał.

    MJ

  • 14. Data: 2006-06-29 20:41:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Nie ma takiego przepisu, i dlatego bank może w regulaminie napisać, że
    > nie wysyła. Ale nie napisał.

    Znowu więc pytanie odwrotne - a czy napisał, że wysyła?

    Per analogia - czy jeżeli bank nie napisał, że nie wysyła wyciągów
    pocztą kurierską, to musi je tak wysłać na żądanie klienta? Albo jeżeli
    bank nie napisał, że nie wysyła na żądanie klienta osobistego doradcy do
    domu klienta, to musi wysłać? Przykłady może głupie (chwilowo nie chce
    mi się myśleć nad czymś mądrzejszym), ale wystarczające do
    zasygnalizowania generalnej zasady. Nie da się całości układu
    bank<->klient przelać na umowę i regulamin. Część jest po prostu pewnymi
    sposobami działania banku i jeżeli nie są one sprzeczne z jakimiś
    przepisami, a nie odpowiadają klientowi - wypadałoby chyba po prostu
    zmienić bank?

    Po raz kolejny jednak zaznaczam, że nie popieram Multi w tej kwestii i
    brak możliwości ustawienia zagramanicznego adresu korespondencyjnego
    jest absurdem, jednakowoż uważam, iż Szanowni Koledzy troszkę się
    zagalopowali.

  • 15. Data: 2006-07-01 18:30:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message

> [...]
    > umowie/regulaminie. Wspomniane procedury mogą dotyczyć kwestii
    > banalnych, a mogą także kwestii dość skomplikowanych.

    Wewnetrzne procedury obowiazuja wylacznie pracownikow banku. Pracownicy
    banku musza postepowac zgodnie z procedurami i nie musza o nich informowac
    klienta. Relacje miedzy klientem a bankiem opieraja sie na umowie i
    powszechnych przepisach prawa. Jesli procedury sa niezgodne np. z umowa,
    klient ma prawo zarzadac wykonania umowy. Oczywiscie trzeba wykazac, ze
    druga strona odmawiajac wykonania dyspozycji lamie umowe.
    BTW informowanie klienta, ze cos jest zawarte w wewnetrznych aktach
    normatywnych uwazam za brak profesjonalizmu. W tym wypadku wystarczylo
    powiedziec, ze rachunek jest prowadzony dla rezydenta, czyli osoby
    zamieszkalej na terenie Polski i w zwiazku z tym bank nie ma uslugi
    wysylania wyciagow na adres zagraniczny.

    MK

  • 16. Data: 2006-07-01 19:27:45
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > brak możliwości ustawienia zagramanicznego adresu korespondencyjnego
    > jest absurdem, jednakowoż uważam, iż Szanowni Koledzy troszkę się

    Przeciez tu nie jest dyskusja o metodzie dostawy wyciagow, a o adres
    korespondencyjny, ktory jest za granica. Wg regulaminu nie jest zaznaczone, ze
    adres korespondencyjny jest ograniczony do bycia adresem w Polsce.

    Pozatym: Co nie jest zabronione, to jest dozwolone!

    Oczywiscie w regulaminie nie mozna wszystkiego zawrzec i na wszystko miec
    rozwiazanie, dlatego jak cos jest bolesne dla banku lub jest niezgodne z
    przepisami, to bank zmienia ten regulamin.

    Ja mam zagraniczny adres korespondencyjny w MultiBanku i mBanku - wypelnilem go
    podczas otwierania konta - jest mozliwosc wyboru kraju w formularzu
    internetowym, wiec chyba da sie prawda??

    Adres zagraniczny mozliwy jest rowniez w Nordea oraz Pekao. Bez zadnych
    klopotow. Ciekawe co mi powiedza w DB, Inteligo oraz PKO BP :) Najbardziej
    interesuje mnie jak bardzo panie w PKO BP otworza oczy ;D

  • 17. Data: 2006-07-02 19:29:21
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    MK napisał(a):

> [...]
    > klient ma prawo zarzadac wykonania umowy. Oczywiscie trzeba wykazac, ze
    > druga strona odmawiajac wykonania dyspozycji lamie umowe.

    Pełna zgoda.

    > BTW informowanie klienta, ze cos jest zawarte w wewnetrznych aktach
    > normatywnych uwazam za brak profesjonalizmu.

    Również zgoda. :-)

    > W tym wypadku wystarczylo
    > powiedziec, ze rachunek jest prowadzony dla rezydenta, czyli osoby
    > zamieszkalej na terenie Polski i w zwiazku z tym bank nie ma uslugi
    > wysylania wyciagow na adres zagraniczny.

    Na przykład.

  • 18. Data: 2006-07-02 19:34:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    kjvirtual napisał(a):

    > Pozatym: Co nie jest zabronione, to jest dozwolone!

    OK, to ja poproszę o wyciąg wykaligrafowany RĘCZNIE przez pracownika.
    Czy regulamin mówi o tym, że bank nie oferuje ręcznie kaligrafowanych
    wyciągów?

    > Ja mam zagraniczny adres korespondencyjny w MultiBanku i mBanku - wypelnilem go
    > podczas otwierania konta - jest mozliwosc wyboru kraju w formularzu
    > internetowym, wiec chyba da sie prawda??

    Może się da - nie wiem, nie moja sprawa. Ja tylko oponuję, jak słyszę,
    że jest łamane prawo, nadzór bankowy należy poinformować i takie tam.

  • 19. Data: 2006-07-02 20:06:29
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Może się da - nie wiem, nie moja sprawa. Ja tylko oponuję, jak słyszę,
    > że jest łamane prawo, nadzór bankowy należy poinformować i takie tam.

    W regulaminie jest wzmianka o wyciagach generowanych elektronicznie przesylanych
    na adres korespondencyjny, wiec ja chce wykorzystac te metode i chce dostac na
    zlecony adres korespondencyjny. Nie moga mi odmowic nie przyjecia mojego adresu
    korespondencyjnego, bo niby dlaczego? Czym sie podepra??