    From: "Sandal" <s...@s...wroclaw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Millenium i inne banki a wyceny nieruchomości
    Date: 9 Mar 2007 05:10:12 -0800

    Witam.
    Jestem na etapie kupna mieszkania.
    No i zauważyłem coś co mnie zastanawia dość mocno.
    O kredyt staram się m. in. w Millenium, a jako że kupuję na rynku
    wtórnym mieszkanie było oglądane przez ich rzeczoznawcę.
    Mieszkanie jest ok. 40 km od Wrocławia, cena taka jak mieszkania w
    okolicy czyli 2000 zł za metr.
    I tutaj rodzi się problem - bo bank (nie tylko zresztą millenium)
    korzysta do wyceny z tabel z roku 2005 i 2006 - a wtedy mieszkania w
    tym rejonie były poniżej 1500 zł za metr.

    Zastanawia mnie fakt, czy jakbym chciał kupić mieszkanie we Wrocławiu,
    w cenie ok. 6000 zł za metr, to czy bank by robił wycenę też na
    podstawie starych tabel (czyli cen 3000-4000 za metr)?

    A jak tak - to jakim cudem tyle mieszkań się sprzedaje i ludzie
    dostają na nie kredyty na tyle ile są obecnie warte?

    Bo ja tego po prostu nie rozumiem :-).

    Pozdrawiam
    Sandal