  • 1. Data: 2007-02-08 05:01:54
    Temat: Mieszkania w Warszawie nie drożeją; wyraźny spadek popytu na kre
    Od: "ES" <e...@N...gazeta.pl>

    http://media.prnews.pl/index.php/
    bankowcy_spodziewaja_sie_spadku_popytu_na_kredyty_mi
    eszkaniowe,display,26302
    http://tinyurl.com/2aszrj

    "Bankowcy prognozują [w 2007 r. ] wyraźny spadek popytu na kredyty
    mieszkaniowe. Może to być związane m.in. z wystąpieniem bariery cenowej na
    rynku mieszkaniowym".

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/mi
    eszkania;w;warszawie;nie;
    drozeja,187,0,221627.html
    http://tinyurl.com/ypf9tp

    "Styczeń był kolejnym miesiącem, w którym ceny mieszkań na rynku wtórnym w
    Warszawie praktycznie nie poszły w górę.
    Analitycy serwisu Oferty.net. zbadali blisko osiem tysięcy warszawskich ofert
    sprzedaży mieszkań z drugiej ręki.
    Okazało się, że średnia cena mieszkania na rynku wtórnym w styczniu była
    wyższa od grudniowej zaledwie o 1,1 proc".

    Od siebie dodam, że cena wywoławcza co raz częściej różni się dość mocno od
    ceny transakcyjnej i co raz dłużej czeka się na sfinalizowanie transakcji.
    Opisywane przez Wyborczą licytacje, kiedy to sprzedający umawiał kilku
    kupujących w jednym czasie, a ci podbijali cenę odeszły do historii.
    Mieszkania na rynku wtórnym stoją, co raz dłużej czekają na nabywców.
    Oczywiście wciąż są bardzo drogie. O spadku cen nie ma jeszcze mowy.

  • 2. Data: 2007-02-08 06:13:06
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    ES wrote:

> [...]
    >
    > "Bankowcy prognozują [w 2007 r. ] wyraźny spadek popytu na kredyty
    > mieszkaniowe. Może to być związane m.in. z wystąpieniem bariery cenowej na
    (...)

    Wiadomo było, że kiedyś to nastąpi, jednak nie sądziłem, że nastąpi to
    tak szybko. (Oczywiście jeżeli ta informacja potwierdzi się w
    rzeczywistości.)

    PWZ

  • 3. Data: 2007-02-08 07:38:56
    Od: "Robert.Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ES" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mieszkania na rynku wtórnym stoją, co raz dłużej czekają na nabywców.
    > Oczywiście wciąż są bardzo drogie. O spadku cen nie ma jeszcze mowy.

    zastój po nowym roku to zdaje sie normalne sezonowe zjawisko :)

  • 4. Data: 2007-02-09 11:10:22
    Od: "Forsa" <f...@o...eu>

    > Użytkownik "ES" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > zastój po nowym roku to zdaje sie normalne sezonowe zjawisko :)

    Ja mam nadzieję,że to już nie tylko sezonowe,ale raczej stałe.
    Chociaż jak rozmawiałem o tym z moim kumplem od dewelopera,to stwierdził,że
    dopiero teraz do ludzi zaczyna docierać wyższy od nowego roku VAT.Nasze buraki
    nie zrobili nic,by przygotowac ustawę,a dyrektywa unijna zakłada od 2008 roku
    22% vatu na mieszkania.Twierdzi więc,że o te około 15% wzrost jest ciągle
    jeszcze pewny??
    Pozdrawiam
    F.