  • 1. Data: 2004-04-24 14:14:26
    Temat: Międzynarodowe rozwiązania nadzoru nad PPP
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Potrzebuje informacji na temat międzynarodowych rozwiązań nadzoru nad
    praniem pieniędzy. Nie chodzi mi np o same dyrektywy UE, ale o organy
    takie jak polski GIIF, GINB itp., które byłyby w stanie kontrolować
    holdingi międzynarodowe. Gdzie szukać takich informacji?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 2. Data: 2004-04-24 21:58:56
    Temat: Re: Międzynarodowe rozwiązania nadzoru nad PPP
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > takie jak polski GIIF, GINB itp., które byłyby w stanie kontrolować
    > holdingi międzynarodowe. Gdzie szukać takich informacji?

    Co do USA to polecam lekturę trzeciego rozdziału Patriot Act na temat
    przeciwdziałania praniu pieniędzy
    (http://www.eff.org/Privacy/Surveillance/Terrorism/h
    r3162.php)

    Polecam również materiały Financial Action Task Force on Money Laundering
    (http://www1.oecd.org/fatf/) oraz ONZ (http://www.imolin.org/). O tym o UE
    sądzi na temat, polecam
    http://europa.eu.int/comm/internal_market/en/company
    /financialcrime/index.htm

    \TM

  • 3. Data: 2004-04-25 00:10:18
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    r3162.php)

    > Polecam również materiały Financial Action Task Force on Money Laundering

    OK dzięki. Co do FATF to już byłem na ich stronie, natomiast interesuje
    mnie sprawa jaki jest przepływ informacji pomiędzy krajami
    członkowskimi, bo na ich stronie mowa jest jedynie o monitorowaniu
    wprowadzania 40 rekomendacji FATF, a o wspólnym działaniu nie jest nic
    powiedziane. Wysłałem w tej sprawie emaila do nich, ale wiadomo jak to
    jest z odpowiadaniem w takich instytucjach na maile szarych ludzi :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\