  • 51. Data: 2005-01-20 22:34:50
    Temat: Re: Metoda przed ujawnieniem nr karty ??
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005 22:26:14 GMT, g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    wrote:

    >BTW - nie znam regulaminu Shiti. nie masz tam nic o utrzymywaniu w
    >tajemnicy numeru karty? bo jak masz to jakis zyczliwy moze im podeslac
    >co nieco, i w koncu Shiti sie na ciebie wypnie :)

    Własnie mi przysłali ładny kalendarz :D

    Poza tym bez CVV i daty ważności nikt nic nie wskóra. A po pierwszej
    próbie 'wycelowania' w datę ważności Citi bezie do mnie dzwonił -
    sprawdzone kilka razy kiedy rezerwowałem hotele/pensjonaty i faks
    nieczytelnie przeszedł.
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/kropek/

  • 52. Data: 2005-01-20 22:38:22
    Od: RoDan <r...@U...interia.pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 21:28:05 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > 4402107010475604 :D No i sobie teraz zrób coś z tym numerkiem :D

    Tak się składa, że jestem bankierem. To co zrobiłeś było przynajmniej
    nieetyczne w stosunku do swojego banku. Gdybyś był u mnie klientem to bym
    zamknął Ci konto i karty.
    Ale ponieważ niejeden miał kłopoty za nie zgłoszenie faktu hmmm,
    niezgodności z prawem więc powiem tylko tyle - będę etyczny przynajmniej w
    stusunku do systemu i kolegów pracujących w konkurencji. Wyślę do nich info
    o Twoim poście.
    Od nich zależeć będzie co z tym fantem zrobią.
    Osobiście zgłosiłbym sprawę do prokuratury o narażenie na straty banku, ew.
    podpada to pod próbę wyłudzenia (możesz być w zmowie z kimś, kto niby
    ukradnie Ci kasę, którą bank ma zwrócić).

    Zastanów się co zrobiłeś.

    RoDan

    --
    Być człowiekiem, to czuć, kładąc swoją cegłę, że bierze się udział w
    budowaniu świata. Antoine de Saint - Exupéry (1900 - 1944)

  • 53. Data: 2005-01-20 22:47:17
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Poza tym bez CVV i daty ważności nikt nic nie wskóra.

    Data ważności - owszem. Ale CVV to sobie możesz.... sufit wytapetować...

    > A po pierwszej
    > próbie 'wycelowania' w datę ważności Citi bezie do mnie dzwonił -
    > sprawdzone kilka razy kiedy rezerwowałem hotele/pensjonaty i faks
    > nieczytelnie przeszedł.

    Super.

    Czy jednak uważasz, że nr karty w połączeniu z datą ważności też nie
    musi być tajemnicą?
    Czy para nr+data już jednak tak?

  • 54. Data: 2005-01-20 22:49:02
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

> [...]
    > próbie 'wycelowania' w datę ważności Citi bezie do mnie dzwonił -
    > sprawdzone kilka razy kiedy rezerwowałem hotele/pensjonaty i faks

    ciąg dalszy: i co zrobi citi w takim wypadku?

    zastrzeże kartę? (kłopot z nową)
    zablokuje czasowo? (po określonym czasie dane ciągle są w posiadaniu
    złodzieja i może on kontynuować próby)

  • 55. Data: 2005-01-20 22:49:09
    Temat: Re: Odp: Odp: Metoda przed ujawnieniem nr karty ??
    Od: dziegiel <d...@g...pl>

    kuba wrote:
    > Czegos nie rozumiem.
    > Nie ma klawiaturki przy logowaniu przy wejsciu do systemu ????
    > Dziwne, u mnie jest (www.kb24.pl) :)))

    Bo Ty jesteś microsoftowiec :)
    Na Firefoxie nie ma :(

    --
    dziegiel@work

  • 56. Data: 2005-01-20 23:01:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    RoDan napisał(a):

    > Tak się składa, że jestem bankierem. To co zrobiłeś było przynajmniej
    > nieetyczne w stosunku do swojego banku. Gdybyś był u mnie klientem to bym
    > zamknął Ci konto i karty.

    Mimo, że Adam nie jest moim idolem, to cos napisze ;-P Bankowcem to ty
    nie jestes i daleko Ci do tego. Poucz sie trochę o systemach
    autoryzacyjnych, fraud detection i paru innych, a przedtem pomyśl ILU
    ludzi ma dostęp do numeru i DW Twojej karty (jeżeli w ogóle taką masz i
    używasz jej jako płatniczej, a nie bankomatowej)

> [...]
    > podpada to pod próbę wyłudzenia (możesz być w zmowie z kimś, kto niby
    > ukradnie Ci kasę, którą bank ma zwrócić).

    Był kiedys taki dowcip z morałem "rogacz, rogacz. I do tego skarżypyta"

    M.

  • 57. Data: 2005-01-20 23:01:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005 23:47:17 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >Super.
    >
    >Czy jednak uważasz, że nr karty w połączeniu z datą ważności też nie
    >musi być tajemnicą?
    >Czy para nr+data już jednak tak?

    Nie tyle nie musi byc, co nie jest. Każdy sprzedawca, gdzie robie
    transakcję kartą ma ten numer i musi go mieć, razem z datą ważności.
    Oczywiście, nie ma sensu rozgłaszać wszem i wobec tych danych, choćby
    z tego powodu, żeby nmie dokładac roboty bankowi.
    Jednak jeśli kartę wydał bank, a nie jakaś imitujaća bank instytucja,
    to ujawnienie numeru i daty ważnmości nie grozi przykrymi
    konsekwencjami dla posiadacza karty.

  • 58. Data: 2005-01-20 23:04:05
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    RoDan napisał(a):

    > Tak się składa, że jestem bankierem. To co zrobiłeś było przynajmniej
    > nieetyczne w stosunku do swojego banku. Gdybyś był u mnie klientem to bym
    > zamknął Ci konto i karty.

    Nie przejąłeś się czasem za bardzo swoją rolą?

    Jeśli klient nie podpisał w umowie/regulaminie zastrzeżenia, że będzie
    chronić numer karty - nie można oskarżać go o to, że go opublikował.
    Jego sprawa. Masz jakąś podstawę do zamknięcia konta/kart?

    Karty nie może przekazywać, PINu też, ale nie widziałem zapisu, żeby nie
    mógł podać numeru i daty ważności.

    Podaje go wierzycielom przy każdej płatności. A gdy to płatność z
    fizyczną obecnością karty - łącznie z CVV.

    W końcu może wyrzucić otrzymanego slipa do śmieci - łącznie z pełnym
    numerem rachunku. Albo położyć na chwilę kartę na stoliku i ktoś
    pstryknie mu zdjęcie (niekoniecznie w złych zamiarach).

    > Ale ponieważ niejeden miał kłopoty za nie zgłoszenie faktu hmmm,
    > niezgodności z prawem

    Żartujesz? Jakie prawo złamał?

> [...]

    > podpada to pod próbę wyłudzenia (możesz być w zmowie z kimś, kto niby
    > ukradnie Ci kasę, którą bank ma zwrócić).

    Wiesz. Na szczęście żyjemy w kraju, w którym winnym jest się po
    rozprawie i po udowodnieniu winy.

    > Zastanów się co zrobiłeś.

    No co takiego? Ale tym razem konkretniej, proszę. Z paragrafami z
    umów/regulaminów/ustaw.

  • 59. Data: 2005-01-20 23:04:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005 23:49:02 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >ciąg dalszy: i co zrobi citi w takim wypadku?

    >zastrzeże kartę? (kłopot z nową)
    >zablokuje czasowo? (po określonym czasie dane ciągle są w posiadaniu
    >złodzieja i może on kontynuować próby)

    1. Odrzuci autoryzację transakcji
    2. Dokona próby kontaktu ze mną
    3. Jesli sie nei powiedzie założy na karcie blokadę p.t. 'zadzwoń do
    banku'
    4. Jesli próby transakcji dalej sie będa powtarzały to zastrzerze
    kartę.

    A nową kartę? Nową kartę dostanę po 2-3 dniach, jesli bedzie
    zastrzegana.

    I jeszcze raz:
    Kazdy sprzedawca u którego dokonywałm transakcji ma numer i date
    ważności karty. Musi mieć.

  • 60. Data: 2005-01-20 23:05:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005 23:38:22 +0100, RoDan
    <r...@U...interia.pl> wrote:

    >Tak się składa, że jestem bankierem. To co zrobiłeś było przynajmniej
    >nieetyczne w stosunku do swojego banku. Gdybyś był u mnie klientem to bym
    >zamknął Ci konto i karty.

    Kiepskim bankierem w kiepskim banku :D

> [...]
    >podpada to pod próbę wyłudzenia (możesz być w zmowie z kimś, kto niby
    >ukradnie Ci kasę, którą bank ma zwrócić).

    Zastanowiłem się zanim to zrobiłem, panie 'uprzejmie donoszę'. A poza
    tym dowiodłeś, że jesteś kiepskim bankierzyną i kiepściuchnym znawcą
    prawa.