  • 11. Data: 2006-12-09 18:51:05
    Temat: Re: Logowanie PEKAO.24
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Dario" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:NHEDKDJKIGNFPLDEACEFCENLCDAA.dario8@o2.pl...
    > je jestem klientem ING i tez mam to hasło maskowane, mam je zapisane na
    > specjalnej kartce, i każda litearz ponumerowana, często sie mylę i
    > zablokuje
    > mi sie logowanie i musze co tydzień chodzic do oddziału pokoperte dla
    > odblokowania. Szalenie bezpiecznalae mecząca rzecz.

    A ja musze przyznac, ze bardzo sobie chwale taka metode dostepu do konta
    jaka posiada ING. Mam bardzo dlugie haslo, ale jeszcze nigdy nie zdarzylo mi
    sie pomylic czy zablokowac. Fakt, ze logowanie do mBanku trwa znacznie
    szybciej, niz do ING, ale co jesli ktos Ci podejrzy identyfikator i haslo?
    Przy takiej metodzie nie ma mozliwosci, aby ktos mogl dostac sie na konto,
    musialby ciagle podgladac Twoje logowania, aby po dlugim czasie zdobyc cale
    haslo, np. 30 litorowe.

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 12. Data: 2006-12-09 19:10:15
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:457b0597$1@news.home.net.pl, *Piterson* wrote:

> [...]
    > mozliwosci, aby ktos mogl dostac sie na konto, musialby ciagle
    > podgladac Twoje logowania, aby po dlugim czasie zdobyc cale haslo,

    Piszesz z kartki czy z glowy?

    --
    darnok

  • 13. Data: 2006-12-09 22:05:07
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    darnok napisał(a):
> [...]

    masz 30 literowe haslo? no to wesolych swiat

    co sie stanie jak mi ktos podejrzy identyfikator i haslo?
    najwyzej bedzie mogl sobie saldo na rachunku zobaczyc i wykonac przelew
    na jedno z kont, ktore zdefiniowalem...

  • 14. Data: 2006-12-10 05:44:58
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > A to ciekawe., bo tam chyba max hasło może być 16 znakowe. Jak to
    > zrobiłeś?

    Ja bynajmniej nie napisałem że w pekao24 banku takie hasło stosuję. Od tego
    banku trzymam się z dala.
    A co do metody zapamietywania - trzeba po prostu użyć fragmentu mało znanej
    piosenki, książki, fraszki dodając jeszcze gdzieś jakieś cyferki może.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 15. Data: 2006-12-10 12:37:26
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Wacek" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...

    > Zgłosiłem im to nawet przez wewnętrzną pocztę. Dostałem
    > odpowiedź, że jest to podyktowane "najwyższymi względami
    > bezpieczeństwa".

    No nie wiem czy te względy bezpieczeństwa przewidują, że
    kilkadziesiąt procent normalnych użytkowników wypisze sobie
    te hasła z ponumerowanymi literkami na kartce i przyklei
    na monitorze (pod klawiaturą, schowa do szuflady biurka, etc)
    Pomysł jest debilny. Spowoduje tylko, że każdy będzie
    wybierał hasło możliwie najkrótsze i najprostsze.

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 16. Data: 2006-12-10 12:43:34
    Od: "cocoela" <j...@n...onet,pl>

    Użytkownik "Wacek" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...
    .... jak klienci zaczną sobie
    masowo blokować dostęp do konta po 3 nieudanych próbach wpisania
    hasła. A hasło musi mieć minimum 8 znaków, więc pomylić się
    łatwo ...

    No i dołączyłam do grupy uzytkowników z zablokowanym serwisem:/

    Ela

  • 17. Data: 2006-12-10 12:44:19
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > A co do metody zapamietywania - trzeba po prostu użyć fragmentu mało
    > znanej piosenki, książki, fraszki dodając jeszcze gdzieś jakieś cyferki
> [...]

    1111111111222222222223
    1234567890123456789012345678901
    > I thought I was someone else, someone good.
    > Lou Reed - Perfect Day

    Czy zgadłem? :P
    Ogólnie w dobie google nie jest dobrym pomysłem
    używania do hasła ogólnie znanej frazy, niezależnie
    jak długiej. Po kilku znakach można domyślić się
    pojedynczych wyrazów, a po wyrazach doszukać
    się całej frazy.
    Lepiej sobie guida wygenerować :)

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 18. Data: 2006-12-10 13:28:52
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:elf1nn$d1o$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Piszesz z kartki czy z glowy?

    Oczywiście, że z pamięci! :)

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 19. Data: 2006-12-10 13:33:16
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > masz 30 literowe haslo? no to wesolych swiat

    tak, ale przyznam się, żę nie są to losowe znaki, tylko pewien tekst, co
    również może budzić wątpliwości, bo jak ktoś wcześniej napisał, można się
    domyśleć pozostałych literek, ale mimo wszystko nie jest to proste znając 5
    z 30 znaków...

    > co sie stanie jak mi ktos podejrzy identyfikator i haslo?
    > najwyzej bedzie mogl sobie saldo na rachunku zobaczyc i wykonac przelew na
    > jedno z kont, ktore zdefiniowalem...

    Właśnie o to mi chodzi. Dlaczego ktoś jakby dostał się na moje konto to ma
    szperać po historii konta czy przelać całą moją wypłatę dla kawału do np.
    operatora telefonii komórkowej?

    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 20. Data: 2006-12-10 13:42:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piterson" <Piotrek> writes:

    > tak, ale przyznam się, żę nie są to losowe znaki, tylko pewien tekst, co

    I umiesz powiedziec, jaka jest 23 litera z tego hasla? Ja bym nie
    umial, bez zapisania calosci w krateczkach.

    MJ