  • 1. Data: 2002-02-11 21:56:28
    Temat: Lamerskie pytanie odnosnie kart kredytowych ...
    Od: "Konrad Pawlus" <k...@s...com.pl>

    Witam!

    Dla wiekszosci moze to jasne - ale ja mam problemy:

    1. Bank daje N dni po rozliczeniu okresu w czasie ktorego mozna splacic
    karte kredytowa. Jezeli nam sie uda to nie liczy odsetek. A co jak sie nie
    uda?
    Bank cofa sie i liczy od pierwszej operacji powodujacej zaciagniecie
    kredytu - czy od momentu, w ktorym minelo te N dni - albo jeszcze inaczej od
    momentu rozliczenia karty?

    2. Czy odsetki sa naliczane raz w miesiacu - od stanu zadluzenia w tym
    dniu - czy codziennie od stanu zadluzenia w kazdym dniu z osobna?
    (tu bym za tym drugim obstawial)

    Konrad
    PS. Jak moze ktos wie cos wiecej na temat kart niz mozna znalezc na
    www.karty .pl to byl bym wdzieczny za wszelkie informacje. Chodzi mi glownie
    o sposoby rozliczania kart - nie o ich typy i parametry ...

  • 2. Data: 2002-02-11 23:17:24
    Temat: Re: Lamerskie pytanie odnosnie kart kredytowych ...
    Od: Karol Markiewicz <r...@p...onet.pl>

    Konrad Pawlus wrote:

    > Witam!
    >
    > Dla wiekszosci moze to jasne - ale ja mam problemy:

    kto ich nie ma :)

> [...]
    > uda?
    > Bank cofa sie i liczy od pierwszej operacji powodujacej zaciagniecie

    Zwykle tak. i tu jeszcze bywa data transakcji i data księgowania
    lepiej oczywiscie jak 2, ale czasem liczy od daty 1 (np: Citi)
    Patrz regulamin.

    > - czy od momentu, w ktorym minelo te N dni - albo jeszcze inaczej od
    > momentu rozliczenia karty?

    no tak to niestety nie
    Bank jesli spłacisz w ww. terminie odstępuje od naliczenia odsetek;)

    > 2. Czy odsetki sa naliczane raz w miesiacu - od stanu zadluzenia w tym
    > dniu - czy codziennie od stanu zadluzenia w kazdym dniu z osobna?
    > (tu bym za tym drugim obstawial)

    Patrz regulamin karty, ale zwykle codziennie

> [...]
    > www.karty .pl to byl bym wdzieczny za wszelkie informacje. Chodzi mi glownie
    > o sposoby rozliczania kart - nie o ich typy i parametry ...

    To najszybciej znajdziesz w aktualnym regulaminie i TOiP dla karty
    czytać na zmianę interpretować na korzyść banku - nie będziesz potem
    zdziwiony/oszukany, itp.

    KM

  • 3. Data: 2002-02-13 17:14:13
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Tue, 12 Feb 2002 00:17:24 +0100, Karol Markiewicz
    <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Patrz regulamin.

    > no tak to niestety nie
    > Bank jesli spłacisz w ww. terminie odstępuje od naliczenia odsetek;)

    Technicznie to chyba wygląda tak, że Bank te odsetki liczy, zna ich kwotę na
    dzień rozliczenia i czeka, a jeśli zdąrzysz spłacić w terminie anuluje te
    odsetki (po prostu ich nie księguje)...aczkolwiek praktycznie nie ma tu
    różnicy, czy liczy to na bieżąco, czy przeliczy wstecznie na końcu, efekt
    jest taki sam :))

    Axe

  • 4. Data: 2002-02-17 15:49:50
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Konrad Pawlus <k...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Bank cofa sie i liczy od pierwszej operacji powodujacej zaciagniecie
    > kredytu - czy od momentu, w ktorym minelo te N dni - albo jeszcze inaczej od

    Zależy KTÓRY bank.

    W większości wypadków tak, jak podałeś.

    > 2. Czy odsetki sa naliczane raz w miesiacu - od stanu zadluzenia w tym
    > dniu - czy codziennie od stanu zadluzenia w kazdym dniu z osobna?
    > (tu bym za tym drugim obstawial)

    Też zalezy od bnanku.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313