  • 11. Data: 2015-09-11 08:42:14
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 08:36, Alf/red/ pisze:

    > Dlaczego nie powinni mu płacić?

    Wszak każdy myślący człowiek wie że redystrybucja jest stratą sił i
    środków. Dlatego trzeba ją ograniczać jak tylko się da.
    A tu ewidentnie się da. Tylko trzeba mieć jaja :-)

  • 12. Data: 2015-09-11 14:55:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" 2...@g...co

    > Kwestia modelu - czy podatek powinni placic wszyscy po rowno, czy
    > tylko zarabiajacy ponad srednia ...

    : na pewno nie powinni placic Ci z dochodem na granicy minimum potrzebengo
    : do egzystencji, moze to byc nawet kosztem obciecia programow pomocowych
    : (bo co to za akcja, ze panstwo zabiera kase w podatku a potem oddaje
    : przez pomoc spoleczna??). skladki zus tez moglyby byc nie pobierane
    : od najnizszych dochodow (i to ta sama zasada dotyczylaby firm)

    Jakim sposobem państwo może dopomóc najbiedniejszym ludziom, jeśli
    nie będzie miało pieniędzy? Aby pomagać -- trzeba zdzierać. Można
    nie z najbiedniejszych? Najbogatsi rządzą -- więc nie płacą podatków.
    Parlamentarzyści mają różne ulgi; a tych parlamentarzystów mamy
    więcej niż USA, choć ludzi w RP jest 9 razy mniej niż w USA.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kongres_Stan%C3%B3w_Zj
    ednoczonych

    Są ponoć 4 sposoby wydawania pieniędzy:

    swoje pieniądze na swoje potrzeby -- oszczędnie i rozsądnie
    nie swoje pieniądze na swoje potrzeby -- nieoszczędnie i rozsądnie
    nie swoje pieniądze na nie swoje potrzeby -- nieoszczędnie i nierozsądnie
    swoje pieniądze na nie swoje potrzeby -- oszczędnie i nierozsądnie

    Jak widać wyraźnie -- zestawienie mówi, że zbieranie pieniędzy w celu pomagania
    jest najgorszym rozwiązaniem. Tak pracuje Kościół, z którym zawiesiłem na haku
    broń? -- nic z tych rzeczy! Tak Kościół głosi! Kiedyś duszpasterstwo akademickie
    zorganizowało jakiś odczyt, na którym wygłosiło takie stanowisko.

    Co mówi Korwin? Ano zbierający bierze i dający bierze.
    Ale JKM pomija coś -- zbierający bierze, lecz dający -- **trwoni** i bierze.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-09-11 15:15:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 55f277ca$0$8384$6...@n...neostrada.pl

    Dlatego, że pieniędzy ci u nas dostatek.
    Twój rozmówca pyta zadziornie, gdyż jest 'Ci',
    zamiast 'ci', co sugeruje jednoiznacznie zaimek
    osobowy. [ciekawe, co z zaimkiem pospiesznym...]

    > Wszak każdy myślący człowiek wie że redystrybucja jest stratą sił i środków.

    Elektryczny silnik napędzający prądnicę energia produkowaną przez tę prądnicę. ;)

    > Dlatego trzeba ją ograniczać jak tylko się da.

    Do zera.

    > A tu ewidentnie się da. Tylko trzeba mieć jaja :-)

    Komorowski miał jaja -- na ramieniu, ale miał.
    [ani Kopacz, ani Szydło nie ma jaj; Kaczyński
    ma, i to nie na ramieniu]

    -=-

    Wielu krzyczy -- dość z redystrybucją!!!
    Może załóżmy partię polityczną i startujmy w wyborach?
    JF, Budzik, Wolim (z polszczyzny) i im podobni będą mieli
    partię zbieraczo-rozdawaczy a my będziemy mieli swoją...

    Fajnie by było, gdyby powstały dwa światy -- ich i nasz.
    Oni by zbierali i rozdawali, my zaś byśmy pracowali,
    pomnażając nasze dobra...

    Na szczęście taki podział istnieje -- piekło i niebo.

    -=-

    Co do samego płacenia biednych -- nawet zupełna likwidacja
    podatku dochodowego nie przekreśla płacenia. Pozostają
    podatki takie jak: akcyza paliwowa, VAT, opłaty sądowe...

    IMO VAT jest niezłym podatkiem -- im więcej wydajesz, tym
    więcej płacisz na obronę tego, co masz. (wzorem JKM uważam,
    że podatki powinny być przeznaczane na wojsko i policję...)

    -=-

    Na razie chętnym do współpracy :) ze mną oferuję połowę wisienek,
    które dzięki nim zarobię, reklamując usługi na swej stronie...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'